co2 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Lurer på hvordan mennesker vil se ut i framtiden. Med tanke på de spesielle forholdene vi lever i nå. Utviklingen går jo vanligvis ut ifra miljøet. En ting er jo at føttene til amerikanere generelt blir mindre fordi de kjører så mye, og det blir ikke så mye bruk for føttene. -Hvordan tror du vi vil bli i framtiden? Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvordan tror du vi vil bli i framtiden? Jeg tror vi kommer til å ende opp som cyborgs Humans will merge themselfs with machines Bare tenk å f.eks få nye øyne som alltid ser krystall klart, kan zoome flere hundre meter, se i stum mørket, Infrarødt lys, rønken, se igjennom ting, se fra flere forskjellige vinkler samtidig, få super hørsel, høre all slags frekvenser, takle høye lyder uten fare for skade, kunne blokkere og velge hva lyd en vil høre, f.eks kun høre lyden fra kino-høgtalerene og filtrere bort all annen lyd som måtte komme fra resten av salen, få kraftigere luktesans enn hunder, velge og ikke kjenne smaken på vond mat eller erstatte med en annen og ha denne muligheten på alle andre sanser imunsystem som fysisk tar knekken på all tenkelig sykdom og virus, alltid ha super helse samme hva slags livstil du velger, påvirke hjernen til å få syke rus følelser uten negative sider, ha fullstendig kontroll over hver eneste del av kroppen din, leve i flere hundre år uten å bli gammel. Folk vil etterhvert forme seg til skapninger som tilslutt ikke ligner på det gamle naturlige mennesket, vi vil ikke lenger bli født men designet og produsert. Gradvis har menneske dødt ut og roboter overtatt. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvordan tror du vi vil bli i framtiden? Jeg tror vi kommer til å ende opp som cyborgs Humans will merge themselfs with machines Bare tenk å f.eks få nye øyne som alltid ser krystall klart, kan zoome flere hundre meter, se i stum mørket, Infrarødt lys, rønken, se igjennom ting, se fra flere forskjellige vinkler samtidig, få super hørsel, høre all slags frekvenser, takle høye lyder uten fare for skade, kunne blokkere og velge hva lyd en vil høre, f.eks kun høre lyden fra kino-høgtalerene og filtrere bort all annen lyd som måtte komme fra resten av salen, få kraftigere luktesans enn hunder, velge og ikke kjenne smaken på vond mat eller erstatte med en annen og ha denne muligheten på alle andre sanser imunsystem som fysisk tar knekken på all tenkelig sykdom og virus, alltid ha super helse samme hva slags livstil du velger, påvirke hjernen til å få syke rus følelser uten negative sider, ha fullstendig kontroll over hver eneste del av kroppen din, leve i flere hundre år uten å bli gammel. Folk vil etterhvert forme seg til skapninger som tilslutt ikke ligner på det gamle naturlige mennesket, vi vil ikke lenger bli født men designet og produsert. Gradvis har menneske dødt ut og roboter overtatt. Jeg håper vi ikke får OS i huet tilogmed. Lite kjedelig å få BSOD midt i en matteeksamen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Jeg håper vi ikke får OS i huet tilogmed. Lite kjedelig å få BSOD midt i en matteeksamen. joda, vi får os i hodet, men ikke matteeksamen, hvem trenger å kunne matte når man har en pc i hjernen som regner ut alt for oss eneste vi trenger å lære er å snakke... håper det ikke blir slik og "se fra flere forskjellige vinkler samtidig" kommer ikke til å skje, øynene klarer bare å fokusere på en ting, det vil også ødelegge vår øye-hånd koordinasjon... Endret 8. september 2005 av aklla Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg håper vi ikke får OS i huet tilogmed. Lite kjedelig å få BSOD midt i en matteeksamen. joda, vi får os i hodet, men ikke matteeksamen, hvem trenger å kunne matte når man har en pc i hjernen som regner ut alt for oss eneste vi trenger å lære er å snakke... håper det ikke blir slik og "se fra flere forskjellige vinkler samtidig" kommer ikke til å skje, øynene klarer bare å fokusere på en ting, det vil også ødelegge vår øye-hånd koordinasjon... Men vi kommer til å dra no skikkelig heftige robot dans. Men jeg liker fortsatt ikke tanken på BSOD. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Men vi kommer til å dra no skikkelig heftige robot dans. Men jeg liker fortsatt ikke tanken på BSOD. BSOD er sikkert god nok grunn for å utsette eksamen.., Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sier bare en ting: Star Wars.. Den ultimate fremtid Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vel, det er ikke lett å si hvordan menneskene vil utvikle seg framover i tiden. Evolusjon tar styggelig lang tid, og menneskene vil ikke forandre seg noe særlig i løpet av mange år, på naturlig måte. Jeg tror dog at samspill mellom datamaskiner og menneskekroppen vil bli mer og mer forkset på. Allerde nå driver jo forskere på med å putte microchip-er i hodet på labratoriemus. Synes steffe sitt innlegg beskrev en god del ting, som faktisk kan skje. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 En liten teori fra min side: visdomstannen. Den var jo til for at vi skulle kunne tygge den harde maten da vi fortsatt gikk rundt med spyd. Men i samfunnet i dag så er maten ganske behandla og vi trenger ikke visdomstannen. Og jeg hører at noen mennesker aldri får visdomstann i livet. Vil det si at evolusjonen allerede tilpasser seg maten og miljøet vi er i i dag? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvis fedmebølgen i USA fortsetter, vil vel amerikanerene til slutt utvikle seg til en mennesketype med en kroppsbygning mer tilpasset den slags fedme. Eller kanskje kropper som kanskje ikke blir fullt så fort feit. Og underernærte menneskegrupper i u-land vil vel kanskje utvikle seg annerledes enn menneskegrupper som får nok mat. Stort sett vil vel mennesket tilpasse seg den mer late levemåten etter hvert. Det er ikke tvil om at det var mer slitsomt å leve før, og når det plutselig ikke blir fullt så tungt lenger, vil vi nok forandre oss etter hvert. Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 og "se fra flere forskjellige vinkler samtidig" kommer ikke til å skje, øynene klarer bare å fokusere på en ting, det vil også ødelegge vår øye-hånd koordinasjon... tja si ikke det, vet aldri hva som blir mulig i fremtiden, og med nye øyne og oppgradert hjerne tror jeg ikke fokusering og koordinasjon vil vere noe problem. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Sier bare en ting: Star Wars.. Den ultimate fremtid Star Wars er jo fortid! "A long time ago in a galaxy far away..." Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 -Hvordan tror du vi vil bli i framtiden? Dette er et vanskelig og veldig vanlig spørsmål. Jeg tror; at vi på en måte utvikler oss ganske sakte, og på en måte utvikler vi oss ganske fort. Jeg tror at når jeg er kanskje 30 år, er ikke verden så UTROLIG forandret i Norge, i forhold til hvordan den er i dag. Men, det finnes i dag mange prosjekt som er planlagt til å starte i fremtiden. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 En liten teori fra min side: visdomstannen. Den var jo til for at vi skulle kunne tygge den harde maten da vi fortsatt gikk rundt med spyd. Men i samfunnet i dag så er maten ganske behandla og vi trenger ikke visdomstannen. Og jeg hører at noen mennesker aldri får visdomstann i livet. Vil det si at evolusjonen allerede tilpasser seg maten og miljøet vi er i i dag? Evolusjonen tilpasser seg konstant. Men det er forskjell på makroevolusjon, som jeg forenklet vil kalle endringer i genmaterialet, og mikroevolusjon som endringer bassert på allerede eksisterende gener. Mennesker, eller enhver art, vil ha et sett av varierende gener. Noen har gener som gir visdomstenner. Andre har gener som ikke gir dette. I et samfunn der visdomstenner gir en fordel for overlevelse og reproduksjon, så vil den delen av befolkningen med gener for dette få flere barn. Og visdomstenner vil bli overrepresentert. Dersom omgivelsene endrer seg slik at visdomstenner ikke lenger gir noen fordel. Så vil dette jevne seg ut, og andelen uten visdomstenner vil øke. Merk at ingen endringer er skjedd i genmaterialet til menneskene i denne formen for evolusjon. Så menneskene har ikke utviklet seg noe i retning av en ny art. Menneskene som helhet er de samme. Denne formen for evolusjon skjer veldig fort og kan skje over bare en generasjon, dersom endringene i omgivelsene skjer raskt nok og er viktige nok. Et annet aspekt er kroppens tilpasning til omgivelsene. Enkelte egenskaper er avhengig av stimuli fra omgivelsene for å vokse frem. Hvordan vi blir 'ferdig utvokst' er et resultat av en kombinasjon av gener og ytre stimuli under oppveksten. For eksempel er det ikke umulig at bruk av tennene stimulerer veksten. Om dette har noen sammenheng med visdomstenner vet jeg ikke, men jeg tror i hvertfall det er slik enkelte steder i dyrerriket. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 også kommer det en meteor og utsletter 80% av levende arter på jorden, så begynner alt på nytt igjen. Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg tror ikke det vil komme en ny meteor, men heller en ny istid...kanskje litt à la "the day after tomorrow" Bare se på alle naturkatastrofene som skjer hyppigere og i større skala enn før. New Orleans og byer i nærheten er jo totalt ødelagt, sør-sveriges skoger er meid ned, flod bølger i kina, sult- og tørste katastrofer i afrika og jordskjelvet som forårasaket flodbølgen i Julen. We're going down, and we're going down fast! Menneskene vil bli tvunget til å tilpasse seg det nye klimaet som uten tvil er på god vei. Hele infrastrukturen i Norge må endres når golfstrømmen en dag snur... Med mindre vi gjør noe i tide! folk må bli mer bevisste og stå i mot alle de pengegriske politikerne. Så lenge alle er fokusert på egen vinning vil vi ikke overleve. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Vi har i alle tider hatt ekstremt vær på sør-øst-kysten av USA og spesielt i nord-/sør-øst Asia. Det som er, er at media i dag har mulighet til å gå mye tettere inn på slike hendelser, uavhengig av hvor mottakeren befinner seg. For 200-300 år siden tok det kanskje et år før en hendelse i Asia ble rapportert i Norge, om noen i det hele tatt gadd å rapportere det. Dette gjør at vi legger mye bedre merke til naturkatastrofer og liknende. Sult- og tørke-katastrofer i Afrika vil nok kunne ta knekken på mye av befolkningen der hvis ikke noe blir gjort innen 20-30 år, men litt vind som slår innover sør-øst-USA vil aldri kunne greie det. Endret 11. september 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ikke ta knekken på de? Fikk du kanskje ikke med deg hvordan USA taklet den katastrofen?! Det må være noe av det verste jeg noen gang har sett. Unødvendig mange mennesker omkom og gjenomgikk de forferdeligste ting før Bush en gang gadd å vise trynet sitt. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Forskere har jo ambisjoner om at første byen på Mars skal være bosatt om 100 år... Så hvis noe sånt blir realitet, så vil vi nok om 500 år være veldig forandra.. Da har vi kanskje begynt å dra lenger enn Mars også og må tilpasse oss forholdene der... Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Forskere har jo ambisjoner om at første byen på Mars skal være bosatt om 100 år...Så hvis noe sånt blir realitet, så vil vi nok om 500 år være veldig forandra.. Da har vi kanskje begynt å dra lenger enn Mars også og må tilpasse oss forholdene der... Hvilke forskere er det som tror at den første byen på Mars skal være bebodd om 100 år. Det høres for meg ganske optimistisk og kansje litt urealistisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå