etjazz Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Heisann, holder for tiden på å innrede en badstu i kjelleren. Arbeidet startet i går, men i det polakken min slo spikern i den første planken slo det meg at jeg burde legge noen kabler til et sett med høytalere og en liten bil/båtstereo - spørsmålet er bare hva slags høytalere som egner seg for et slik varmt og fuktig miljø. Bør jeg prøve å søke frem høytalere som er konstruert for bruk i sauna(har ikke funnet noe på google); kanskje jeg burde gå for noen utendørs/båt høytalere ... eller kanskje det beste ville være å kjøpe noen enkle og billige bilhøytalere som jeg kan bytte hver gang soppen har fått satt seg i dem.. ? Rommet er lite, og det er ikke "mye" lyd jeg trenger der inne Er det noen andre her som har innredet badstu med lyd? .... oi, enda en ide ... kanskje jeg burde felle inn en liten 7" LCD mens jeg var i gang ... CSI i 90 grader høres fristende ut Trenger en LCD noe kjøling for å drive, eller vil den trives i glava bak et plexiglass? mvh espen "pimp my sauna" Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 marinehøyttalere kan jo være tingen. få tak i en spiller som du kan bruke fjærnkontroll til og bygg den inn i veggen med plexi over. lage en tett kasse som spillern ligger i og montere noen kjølevifter til avkjøling av spiller. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Det er jo mange høyttalere som tåler det utrolige. I forsterkeren på scooteren har jeg en 7" Seas fra sent 60- eller tidlig 70-tall, og den har stått ute i steikende sol, kraftig regn, snø, blitt sprutet full av søle når jeg har kjørt fra Askim til Lillehammer i regnvær og vært gjennomvåt i mange dager etterpå, blitt spilt kjempehøyt med det meste av tiden... Den dør bare ikke. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hmm.. marinehøyttalere er nok de beste grunnet at i en badstu er det både varmt og høy luftfuktighet ( hvis man er av typen som heller på en stor bøtte vann når man skal ta badstu ).. Marinehøyttalere er laget for å tåle nettopp dette. Sony har noen sett som fungerer utmerket. Eneste du må huske å gjøre er å isolere kablene og festepunktene GODT! For det andre så er det mulig å koble disse rett på hjemmekinoanlegget ditt f. eks HVIS forsterkern har multiroom funksjon. Marantz f. eks har dette. Mange 7.1 forsterkere so har dette også. På disse brukes 5.1 til vanlig film mens de 2 siste spiller av i stereo i et annet rom. Eneste ulempen er at volumet styres på forsterkern. inn og ut for hver gang man skal endre volum osv. MEN det er verdt det Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 jeg regner med dette er din tråd , men hvist ikke så kan det jo være no informasjon du kan hente der http://avforum.no/forum/showthread.php?t=24072 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå