PT Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hvordan kan jeg fjerne elementer på høyreklikkmenyen uten bruk av 3. parts programvare, slik som Mmm? Hadde håpet på noe slikt som å slette noe greier i registeret, men jeg har ikke funnet noe. Noen som vet? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvis du lurer på hvordan du kan fjerne elementer når du høyrer på skrivebordet (f.eks.) og går på ny. Da kan du bruke Tweak UI. Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Hvis du lurer på hvordan du kan fjerne elementer når du høyrer på skrivebordet (f.eks.) og går på ny. Da kan du bruke Tweak UI. uten bruk av 3. parts programvare Det er ting som dette jeg vil ha bort, helst uten bruk av noe 3. parts programvare. Men hvis det nå engang er slik at jeg må bruke noe slikt vil jeg da ha noe som er laget kun for den oppgaven, ikke slik som TweakUI. Mulig jeg er kravstor nå, men det er slik jeg vil ha det Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Kjenner ikke andre programmer enn Mmmm...kan du ikke bruke det? Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Mmmm fjerner ikke saker og ting permanent så vidt jeg har forstått. Programmet må kjøres visst i bakgrunnen, noe jeg vil unngå. Eller så er det jeg som har misforstått noe.. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Du kan jo prøve Stardock RightClick. Det er dedikert kun til høyrelikkmenyen, og man kan legge til alt mulig rart, som systeminfo, værmeldinger o.s.v, via Gadgets. Kult program: http://www.stardock.com/products/rightclick/ Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Åpne regedit (start->kjør->regedit). Naviger til følgende nøkler å se etter programmet du ønsker å fjerne fra menyen. HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory\shell HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Drive\shell Alle kataloger innenfor disse nøklene er en mulighet på høyreklikkmenyen din. For å finne ut hva som er hva, sjekk innenfor katalogen, der er en tekststreng med navn "(Default)", type "REG_SZ" og en verdi som sier hva som står på menyen din. Slett katalogen fra alle oppføringene for å fjerne den. For å legge til funksjoner lag en katalog, f. eks. "cmdhere". Gi cmdheres default en verdi av f. eks. "CMD Prompt Here". Lag en ny katalog innenfor cmdhere med navnet "command". Gi dennes "(default)" kommandoen du ønsker å kjøre, i dette tilfellet "%windir%\System32\cmd.exe /k cd "%1"". Gjenta prosedyren for de andre plasseringene i registeret om utvidet funksjonalitet er ønskelig. F. eks. hvis du ikke legger til denne funksjonen under Drive-nøklene vil dette menyalternativet ikke sprette opp når du høyreklikker en stasjon. Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Fine saker, det løste problemet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå