Manuel Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det er en kjent sak at ATi lager elendige drivere til GNU/Linux. Det er så ille at man kan sette Geforce 3 opp mot Radeon 9800Pro, og seieren vil likevel gå til Nvidia. Jeg bruker altså GNU/Linux til daglig. Erfaringsmessig vet jeg at Nvidia lager meget gode drivere til både *BSD og Linux, så det jeg lurer på er hvilket Nvidia-grafikkort som ligger i omtrent samme klasse som Radeon 9800 Pro hvis vi ser på 3d-ytelsen i Windows. (Nvidia lager jevngode drivere over alle plattformer) Jeg ønsker derfor ikke noe fra øverste hylle siden jeg ser det som nytteløst å bruke 3-4000 kr på et grafikkort til den maskinen jeg bruker nå (se profil). Billigst er altså best Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 6600 GT ligger vel hakket over 9800 Pro på de fleste områder , og koster fra ca.1300,- og oppover. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 ati har da kommet med mye bedre drivere til linux de siste åra Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vil tro at 6600 non GT yter høvelig likt med 9800Pro. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 ati har da kommet med mye bedre drivere til linux de siste åra Det er riktig at ATi-driverne har blitt mye, mye bedre de siste 8 månedene, men utviklingen går sakte og driverne, ja, suger fortsatt. F.eks så har jeg ingen mulighet til å spille hverken GTA 3, GTA: Vice City, KoTOR, Sim City 4000 eller Guild Wars pga. ATi-spesifikke driverbugs. Det ender nok med at jeg kjøper Geforce 6600GT. Prisen er ikke så mye bedre enn non-GT, og ytelsen ser ut til å være mye, mye bedre enn Radeon 9800Pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå