Gå til innhold

Grafikkort i samme klasse som Radeon 9800 Pro?

Manuel

Anbefalte innlegg

Det er en kjent sak at ATi lager elendige drivere til GNU/Linux. Det er så ille at man kan sette Geforce 3 opp mot Radeon 9800Pro, og seieren vil likevel gå til Nvidia. Jeg bruker altså GNU/Linux til daglig. Erfaringsmessig vet jeg at Nvidia lager meget gode drivere til både *BSD og Linux, så det jeg lurer på er hvilket Nvidia-grafikkort som ligger i omtrent samme klasse som Radeon 9800 Pro hvis vi ser på 3d-ytelsen i Windows. (Nvidia lager jevngode drivere over alle plattformer)

Jeg ønsker derfor ikke noe fra øverste hylle siden jeg ser det som nytteløst å bruke 3-4000 kr på et grafikkort til den maskinen jeg bruker nå (se profil). Billigst er altså best :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ati har da kommet med mye bedre drivere til linux de siste åra

Det er riktig at ATi-driverne har blitt mye, mye bedre de siste 8 månedene, men utviklingen går sakte og driverne, ja, suger fortsatt. F.eks så har jeg ingen mulighet til å spille hverken GTA 3, GTA: Vice City, KoTOR, Sim City 4000 eller Guild Wars pga. ATi-spesifikke driverbugs.

Det ender nok med at jeg kjøper Geforce 6600GT. Prisen er ikke så mye bedre enn non-GT, og ytelsen ser ut til å være mye, mye bedre enn Radeon 9800Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...