laffern Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Har leeenge hatt et coolance tower med en lang radiator med 3 vifter ved siden av hverandre. Det første jeg gjorde var å rive ut hele vannkjølinga og montere den i en isolert kasse, var for mye bråk. Ble veldig stille når jeg kjørte viftene på lav hastighet. Nå vurderer jeg å kjøpe en sånn liten radiator som kun har en vifte på seg, eventuelt en til som står på motsatt side og suger luft ut i tillegg til den som blåser inn. Noen som har erfaringer med dette og hvor godt det kjøler (gjerne sammenlignet med radiatorer med 2 eller flere vifter). Må dere ofte kjøre viftene på høy hastighet ? (mine kjører ofte så sakte at de nesten stopper uten at temp blir høy (ligger rundt 33-36 grader i vannet). Ellers har jeg hørt at man bør bruke messingblokker (eller var det kobber) i hele systemet for å unngå korrosjon/hvitt slam. Har messingblokker liggende som jeg har tenkt å montere i systemet nå. Bør radiator også være messing (kobber?) og hvilken radiator dere ville anbefale (god varmeveksling og anbefalinger om messing vs hva det enn er vanlige billigradiatore er laget av) Endret 7. september 2005 av laffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå