laffern Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Noen som har erfaringer med vannblokk på 6600GT, gjerne fra gainward ? Passer vanlig gpukjølere, eller må man kjøpe en slik spesialtilpasset kjøleribbe som ligger over gpu, minne, og diverse andre plasser hvor det står kjøleribber ? Hva gjør dere med kjøleribbene som ligger rundt på kortet (over minne og sånt). På mitt gamle gainwardkort byttet jeg kun ut viften med en vannblokk (tok 5 minutter uten noe juks), og så satt jeg på en lydløs liten vifte for å ha litt sirkulasjon rundt kjøleribbene til minnet og diverse som var strødd utover resten av kortet. Så ut til at det ble for lite kjøling (tror jeg da) på selve ribbene, da kortet etterhvert ble svidd (uten noen nevneverdig klokking). Noen som har erfaring med dette ? Endret 20. september 2005 av laffern Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (Dette gjelder AGP-versjonen. PCI-E-versjoner er nok en del forskjellig.) Jeg bruker Zalman sin vannblokk. Du må helst ha et sett til med minnekjølere i tillegg til det som følger med, og du må ha noe kraftigere for den AGP-PCI-E-bridgen. Det holder ikke med Zalman-minnekjøler på denne. Har satt Zalman-kjølebrikker på alle minnechippene og div. andre steder. Har brukt en kjøler fra et Asus N6600 på AGP-PCI-E-bridgen. Denne står så langt ned mot AGP-slotten at det er umulig å få satt noen egen vannblokk på den. Holder rett over 50 grader med vanntemperatur på 10-15 grader, noe som sier at denne kjøler ikke særlig bra, men den fungerer i mitt tilfelle i vertfall. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Holder rett over 50 grader med vanntemperatur på 10-15 grader, noe som sier at denne kjøler ikke særlig bra, men den fungerer i mitt tilfelle i vertfall. Load, ikke sant ? Lenke til kommentar
laffern Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Takk for svaret Jonepet. Du snakker om AGP-PCI-E-bridgen, skjønner jo sånn halveis hva det er ut fra navnet, men har ikke hørt om det før. Har du mulighet til å ta bilde av hvordan kortet ditt ser ut ferdig montert med kjøling på ? hadde vært ultraflott ! Har liggende en liten vannblokk som er beregnet for chipset på hk og gpu på feks gamle gf3/ti200. Denne er helt firkantet og kan sikkert festes med termisk pasta/lim. Hadde vært supert å se om den passer før jeg demonterer den orginale kjølinga på kortet, spesielt om jeg må bestille noe annet først. Ellers, kjøleribber rundt om kring på kortet... Hvordan demonterer man disse? må man bare rett og slett vri dem av med rå makt eller? Har et gammelt kort jeg kan øve meg på, men er jo kjekt å vite på forhånd. Er den pastaen som følger med zalman kraftig, slik at de nye ribbene sitter skikkelig ? Takk igjen for svaret så langt !!! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Har brukt en kjøler fra et Asus N6600 på AGP-PCI-E-bridgen. Holder det med passiv kjøler på broen? Delte en Zalman chipset kjøler i to, og monterte den på HSI chipen. Men når jeg tar på den nå, er den virkelig varm. Må jeg ha en vifte blåsende på den? Endret 23. september 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå