Vice Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er jente med tæl i det, stå på Norge trenger flere slike Overraskende nok var det ei jente "med tæl" som hadde stemt SV. Men jeg tror faktisk jeg fikk noe SV propaganda av en mannslignende skikkelse engang. Og ikke så han ut til å være student heller! Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nevnte jeg at de rød-grønne har lyst til å ta over 50 % av inntektene til Røkke hvert år? Har han ikke gjort seg fortjent til dem? Han har jobbet seg opp fra ingenting, han har giddet å gjøre noe istedenfor å sitte på ræva, da er det vel fair at over 50 % av inntektene hans hvert år skal forsvinne, ikke sant? De rød-grønne har en idiotpolitikk. ja, joho... hvis vi får borgerlig regjering får røkke mere penger... lenge leve.... synes godt de som har mye kan gi mer til staten og de som ikke har så mye!! hva er det å være så grådig om? de fleste i NOrge har da mer en nok penger, og kan godt gi sin del til staten! dessuten betaler ikke røkke så VELDIG mye mer enn oss i skatt da!! (ikke at jeg jobber men) Han har nok penger uansett han, så det... Folket i Norge har RÅD til å betale skatt, det er noe av det som gjør at det er det beste landet å bo i, at det er bl. a. sykehus for alle, som blir betalt av alle! Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Så det du sier, loco-flirt, er at du vil at Røkke helt uten videre skal gi pengene sine til folk som ikke jobber, istedenfor å investere dem i bedrifter som skaper flere arbeidsplasser? Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Men hvorfor skal vi betale mer skatt og kjøre pengene gjennom ei papirmølle når vi kan gå og kjøpe tingnee dirkete selv? Ja, vi skal ha fordelingspolitikk, men det får da være grenser. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Også når skatten går ut over arbeidsplassene våre? Også når vi kan få mer ved å betale mindre skatt? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Også når skatten går ut over arbeidsplassene våre? Også når vi kan få mer ved å betale mindre skatt? Det innelgget der ser ikke ut til å komme fra en med SV i avataren, men det er helt riktig. Lavere skatt har faktisk vist seg å gi større inntekter. Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Noen steder må jo pengene komme fra, og det er bedre med mye skatt en å TA ALT FRA OLJEN! Vi må tenke på de neste generasjonene også, ikke bare på oss sev! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Også når skatten går ut over arbeidsplassene våre? Også når vi kan få mer ved å betale mindre skatt? Det innelgget der ser ikke ut til å komme fra en med SV i avataren, men det er helt riktig. Lavere skatt har faktisk vist seg å gi større inntekter. Avataren er bare for han har lyst til å blande seg med gutta :!: Lavere skatt har faktisk vist seg å gi større inntekter. Men flat skatt kan jo vise seg å gi enda mere, det er vel ingen her som direkte kan motbevise det, husk vi får da med alle de milliardene som i dag er unntatt skatt Og her snakker jeg ikke om penger som ellers ville bli brukt til innvisteringer, men de som det i dag kan tas ut direkte uten å betale skatt på. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Å tro at man kan skatte et samfunn rikt er som å tro at du kan fly ved å sette føttene i en bøtte og løfte i hanken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Å tro at man kan skatte et samfunn rikt er som å tro at du kan fly ved å sette føttene i en bøtte og løfte i hanken. Jammen deet går fint det,bare prøv, Bondevik gjør slikt når han flyr til høyre og kjøper taburetter :!: Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Å tro at man kan skatte et samfunn rikt er som å tro at du kan fly ved å sette føttene i en bøtte og løfte i hanken. Du har kanskje ikke fått med deg blant annet APs vilje til å ta et mer aktivt grep i næringspolitikken, en av grunnene til at industrimannen Røkke, som uomtvistelig er ute etter å skape verdier, stemmer på dem? Skattelette er ikke den eneste måten verdier skapes på, Høyres industripolitikk har stort sett bestått i å ikke ha noen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Du har kanskje ikke fått med deg blant annet APs vilje til å ta et mer aktivt grep i næringspolitikken, en av grunnene til at industrimannen Røkke, som uomtvistelig er ute etter å skape verdier, stemmer på dem? Skattelette er ikke den eneste måten verdier skapes på, Høyres industripolitikk har stort sett bestått i å ikke ha noen. Valebrokk mener Røkkes formue ble skapt i «næringsnøytralitetens» tid: Nøtteknekkersuite opus 2. Nøytralitet skaper ingen vinnere, skriver Kjell Inge Røkke til slutt i sin artikkel. Beklager Røkke. Det er feil, svarer Dagens Næringsliv i sin leder fredag. Nøytralitet i samspill med engasjement er en forutsetning for å skape et dynamisk, fremtidsrettet næringsliv. Sikkert ikke uventet slutter jeg meg helhjertet til det. Samtidig vil jeg gjerne minne Kjell Inge Røkke om at hele den enorme, internasjonale og globaliserte industrigruppe han så kløktig har smidd sammen, er skapt i den eneste periode av etterkrigstiden som har hatt tilnærmet næringsnøytralitet som dominerende økonomisk politikk. Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Nei, det jeg sier er at de fleste i Norge har råd til å betale mer skatt! Å tro at man kan skatte et samfunn rikt er som å tro at du kan fly ved å sette føttene i en bøtte og løfte i hanken. ja, for vi kan jo ta av oljepengene i stedet! eller så kan de som har minst betale litt mer og de som har mye betale litt mindre, så blir alt bra! Endret 12. september 2005 av loco-flirt Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Interesant da at de største industrinasjonene absolutt ikke fører noen næringsnøytralitet. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 ja, for vi kan jo ta av oljepengene i stedet! eller så kan de som har minst betale litt mer og de som har mye betale litt mindre, så blir alt bra! De som har minst kan ikke betale noe mer, de kan kun få mindre. Norge har blitt kåret til det beste landet å bo i _5_ år på rad av FN, når skal sytingen om at det er så fælt å bo i Norge ta slutt? Du finner ikke noe samfunn med mindre forskjeller mellom "fattig" og rik, jo mindre denne forskjellen er desto mindre blir incentivene for å komme seg opp på jobb/skole om morgenen og gjøre noe ut av livet sitt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 ja, for vi kan jo ta av oljepengene i stedet! eller så kan de som har minst betale litt mer og de som har mye betale litt mindre, så blir alt bra! De som har minst kan ikke betale noe mer, de kan kun få mindre. Norge har blitt kåret til det beste landet å bo i _5_ år på rad av FN, når skal sytingen om at det er så fælt å bo i Norge ta slutt? Du finner ikke noe samfunn med mindre forskjeller mellom "fattig" og rik, jo mindre denne forskjellen er desto mindre blir incentivene for å komme seg opp på jobb/skole om morgenen og gjøre noe ut av livet sitt. Ja enda en grunn til å løfte opp de svakeste, det er jo en skam at vi bor i verdens beste land og så klarer vi ikke ta vare på våre egne engang Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ja enda en grunn til å løfte opp de svakeste, det er jo en skam at vi bor i verdens beste land og så klarer vi ikke ta vare på våre egne engang Det er jo akkurat det vi gjør! Du finner ikke noe land i verden hvor de "fattige" har det bedre, men allikavel så er det noen som ikke får nok før alle skal tjene 300 000 i året, uavhengig av innsats. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Noen steder må jo pengene komme fra, og det er bedre med mye skatt en å TA ALT FRA OLJEN! Vi må tenke på de neste generasjonene også, ikke bare på oss sev! Hvem er det som snakker om å "ta alt fra oljen"? Ingen bortsett fra deg og eventuelle andre sosialister som koker opp stråmannargumentasjon. Si meg, fikk du ikke med deg at det ble økte skatteinntekter etter at regjeringen satte ned skattene? Det er nemlig en annen måte å få inn penger på - en måte som er helt fremmed for mange erkesosialister som tror at skatt løser alt: Vekst i næringslivet. Flere i arbeid. Lavere skatt har faktisk vist seg å gi større inntekter. Men flat skatt kan jo vise seg å gi enda mere Blir det flat skatt så blir det nødvendigvis lavere skatt for de aller fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå