Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Egentlig ikke. Av flere grunner. 1. Det er snakk om mye mindre penger 2. Det er snakk om en fagforening og tett samarbeid vs. private og løse forbindelser 3. Når motparten spiller på denne måten, så har man valget mellom å tape eller bli med på spillet 1. Beløpets størrelse har ingen betydning,når en kritiserer andre burde en selv holde seg for god til å motta penger, spesielt når disse pengene kommer fra kapitalsterke folk som tilhører et annet parti og som kun er ute etter å kjøpe sine folk plass på tinget. 2, Ja det er snakk om en fagforening som ar sammarbeidet tett med AP de siste 100 år og som har vert med å bygge dette landet til det vi har i dag, på andre siden står det noen av landets rikeste folk som legger ut noen "judaskroner" for å fremme seg selv og sine intresser. 3. Rart siden dette sammarbeidet har foregått i 100 år og samtidig har Høyre i alle år motatt enorme beløp fra NHO og private og disse beløpene kjempet Høyre for at skulle vere hemmelige, noe de også var inntil nylig . Endret 11. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sist jeg sjekka var du rødere enn briter på Mallorcaferie, hva skjedde? Vel, begynte egentlig å lese meir om sosialisme, kommunisme, osv ettersom eg vart meir og meir einig i kva kapitalisme går ut på. Fann ut til slutt at eg er høgremann. (Stor vending, er klar over det. ) Det er flott å se at det er flere som endrer side etter å faktisk ha satt seg inn i hva det handler om! Selv var jeg vel egentlig mer av typen "tja... AP er sikkert greit nok det, det er jo de som alltid har styrt, så hvorfor ikke", men nå har jeg havnet på Frp. Jeg ser også hvordan sosialistene f.eks. her i forumet oppfører seg, og kjenner igjen mye av retorikken jeg selv brukte mot Frp før jeg faktisk satte meg inn i saker og ting Jeg tror ikke RV`erne her bør forvente at AP vil søke støtte fra RV. Tradisjonen tro vil de søke støtte fra sentrum, og det vil de få. Ja, som kjent fra senterpartiet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sist jeg sjekka var du rødere enn briter på Mallorcaferie, hva skjedde? Vel, begynte egentlig å lese meir om sosialisme, kommunisme, osv ettersom eg vart meir og meir einig i kva kapitalisme går ut på. Fann ut til slutt at eg er høgremann. (Stor vending, er klar over det. ) Det er flott å se at det er flere som endrer side etter å faktisk ha satt seg inn i hva det handler om! Selv var jeg vel egentlig mer av typen "tja... AP er sikkert greit nok det, det er jo de som alltid har styrt, så hvorfor ikke", men nå har jeg havnet på Frp. Jeg ser også hvordan sosialistene f.eks. her i forumet oppfører seg, og kjenner igjen mye av retorikken jeg selv brukte mot Frp før jeg faktisk satte meg inn i saker og ting Jeg tror ikke RV`erne her bør forvente at AP vil søke støtte fra RV. Tradisjonen tro vil de søke støtte fra sentrum, og det vil de få. Ja, som kjent fra senterpartiet. Jepp vi er noen, men jeg gikk andre veien :-) å begynne å snakke om komunisme i norge er jo ganske så dumt da,men nå var det ikke det som fikk meg til å endre syn uansett. Jeg ble rett og slett lei av å se at forskjellene bare øker og øker og at det eneste som er viktig er å sikre de som har overflod mere. Jeg velger heller å støtte en regering som muligens kan klare å fordele godene på en mere rettferdig og sosial måte istedenfor å gi meg og alle de andre som har det bra enda mere. Ja jeg gir glatt avkall på noen kroner i skattelette så lenge jeg vet at disse kommer de som virkelig trenger det til gode . Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hvor mange ganger skal du nevne dette med forskjeller? Forskjeller er irrelevant. Å snakke om "forskjeller" er rett og slett skremselspropaganda fra sosialister som spiller på janteloven. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Hvor mange ganger skal du nevne dette med forskjeller? Forskjeller er irrelevant. Å snakke om "forskjeller" er rett og slett skremselspropaganda fra sosialister som spiller på janteloven. Nei forskjeller er ikke irrelevante så lenge de er så store som i dag. Jeg snakker ikke om at alle skal vere like eller ha like mye/lite, men jeg snakker om å utjevne disse forskjellene litt så de som i dag har problemer med å skaffe sin små barn mat får muligheten til dette, for de som i dag har i overflod spiller det liten rolle om de sitter igjen med 2 millioner eller om de sitter igjen med 1,9 millioner . De lever sitt luksusliv alikevel. Men den lille ubetydelige forskjellen for de rike kan bety forskjellen på et uverdig og et verdig liv for den som har det verst Nettop derfor har jeg skiftet side,jeg har så jeg klarer meg og trenger ikke de ekstr kronene, la dem heller gå til dem som trenger dem . Dette har ikke noe med janteloven å gjøre, men å føle moralsk annsvar for andre mennesker. Jeg sier heller ikke at dette blir perfekt ved en rødgrønn regering, men høyresiden har iallefall vist at de bare øker forskjellen og et sted må man begynne. Det lille bidraget jeg kan gi er å skifte politisk side i håp om at dette bremser forskjellene . Endret 11. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nei forskjeller er ikke irrelevante så lenge de er så store som i dag.Jeg snakker ikke om at alle skal vere like eller ha like mye/lite, men jeg snakker om å utjevne disse forskjellene litt så de som i dag har problemer med å skaffe sin små barn mat får muligheten til dette, for de som i dag har i overflod spiller det liten rolle om de sitter igjen med 2 millioner eller om de sitter igjen med 1,9 millioner . De lever sitt luksusliv alikevel. Men den lille ubetydelige forskjellen for de rike kan bety forskjellen på et uverdig og et verdig liv for den som har det verst Problemet her er ikke forskjellene, men fattigdommen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Nei forskjeller er ikke irrelevante så lenge de er så store som i dag.Jeg snakker ikke om at alle skal vere like eller ha like mye/lite, men jeg snakker om å utjevne disse forskjellene litt så de som i dag har problemer med å skaffe sin små barn mat får muligheten til dette, for de som i dag har i overflod spiller det liten rolle om de sitter igjen med 2 millioner eller om de sitter igjen med 1,9 millioner . De lever sitt luksusliv alikevel. Men den lille ubetydelige forskjellen for de rike kan bety forskjellen på et uverdig og et verdig liv for den som har det verst Problemet her er ikke forskjellene, men fattigdommen. Det kan du godt si men det gjør ikke saken bedre at de fattige får mindre og mindre og de rike mere og mere. Det er bare vi som har nok som kan si "nå holder det, prioriter fattidommen noen år". Det er jo et paradoks at om mine barn har sommerjobb så kan de bruke disse pengene tl hva de vil, menst om et barn som har foreldre som trenger sosialhjelp ikke kan det. Da blir de pengene som barnet tjener trukket fra i sosialhjelpen for å fø familien. Hvor langt har vi egentlig tenkt å synke før vi stopper litt opp og tenker oss om Endret 11. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det kan du godt si men det gjør ikke saken bedre at de fattige får mindre og mindre og de rike mere og mere. Velferd handler ikke om å dele ut en begrenset mengde manna fra Gud, velferd må skapes. Så jeg er ikke glad i ordet "få", ihvertfall ikke når det er snakk om materielle goder. En sterk respekt for eiendomsretten er bare sunt for økonomisk vekst, og bør opprettholdes og beskyttes fra politikeres grådige hender. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det kan du godt si men det gjør ikke saken bedre at de fattige får mindre og mindre og de rike mere og mere. Velferd handler ikke om å dele ut en begrenset mengde manna fra Gud, velferd må skapes. Så jeg er ikke glad i ordet "få", ihvertfall ikke når det er snakk om materielle goder. En sterk respekt for eiendomsretten er bare sunt for økonomisk vekst, og bør opprettholdes og beskyttes fra politikeres grådige hender. Det er vel ikke snakk om eiendomsretten her men å ta noen smuler fra de rikes bord . Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er vel ikke snakk om eiendomsretten her men å ta noen smuler fra de rikes bord . Smuler er også brød. Hvem skal sosialistene stjele av den dagen de rike ikke gidder å bake mer, eventuelt har stukket av? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er vel ikke snakk om eiendomsretten her men å ta noen smuler fra de rikes bord . Å ta fra noen og gi til andre for at de skal føle bedre er i strid med retten til å råde over sin eiendom, jo. Hei, alt jeg eier blir tatt fra meg og gitt til andre mennesker, hvorfor skal jeg da gidde gjøre noe når jeg ikke får noe igjen for mitt harde arbeid ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Det er vel ikke snakk om eiendomsretten her men å ta noen smuler fra de rikes bord . Smuler er også brød. Hvem skal sosialistene stjele av den dagen de rike ikke gidder å bake mer, eventuelt har stukket av? Joda smuler er også brød,akkurat derfor er det viktig å ytnytte disse til beste for noen istedenfor at de bare blir ristet av duken og i det store sluket . Tror det skal mere til enn noen smuler før de smellfeite bakerne vi har her til lands stikker av Endret 11. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er vel ikke snakk om eiendomsretten her men å ta noen smuler fra de rikes bord . Å ta fra noen og gi til andre for at de skal føle bedre er i strid med retten til å råde over sin eiendom, jo. Hei, alt jeg eier blir tatt fra meg og gitt til andre mennesker, hvorfor skal jeg da gidde gjøre noe når jeg ikke får noe igjen for mitt harde arbeid ? Slike argumenter blir helt feil,her snakker vi om å fordele smuler ikke ta fra noen ALT de eier som du fremstiller dette . Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Snekkern: Jeg tror jeg før har gitt deg et fullgått argument på hvorfor skattelettene er bra for de fattige? Ga deg en dugende liste og kunne ikke se noen argumentasjon mot det jeg sa. Men uten å ta listen på nytt, for jeg vet du er fult klar over det, så er det vel verdt å poengtere at skattelettene går til industrien (som skaper arbeidsplasser) de fattige (bunnfradraget..) vanlige folk-->boligskatten. Selvsagt tjener de rike også på mye av dette, kanskje mer i kroner og øre enn de som ikke har betalt så mye i skatt fra før. Men er det virkelig så ille å få det bedre selv om noen får det enda bedre? Og foresten, se å få på plass din gamle avatar, som faktisk var meget pen å se på...i motsetning til den nye Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) så er det vel verdt å poengtere at skattelettene går til industrien (som skaper arbeidsplasser) de fattige (bunnfradraget..) vanlige folk-->boligskatten Sier du det som folk som meg og flere som tjener mellom en halv og en million er industrien, nei tror ikke det. Om du så et program på nrk for noen dager siden så ble bla bunnfradraget diskutert der og der kom det jo klart frem at jo mindre du tjener jo mindre hjelper dette, for har du feks 40 000 i fradrag så hjelper det ikke om fradraget økes til 70 000 eller fof den saks skyld til en million. Du får ikke fradrag for noe du ikke har, men de økte egenandelene får du og disse skal jo som kjent øke mere . Men er det virkelig så ille å få det bedre selv om noen får det enda bedre? Neida det er det ikke,problemet er at de fattigste får det verre totalt sett,derfor mener jeg at folk som meg og deg og alle andre som har det rimelig greit kunne avstå fra alle disse lettelsene og så kunne disse brukes til å løfte de svakeste et hakk opp.Dette ville gagne alle på sikt. Og foresten, se å få på plass din gamle avatar, som faktisk var meget pen å se på...i motsetning til den nye Joda den var sikkert penere for den var jo av dama bak logoen Endret 12. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Ja, vi kan enten stemme for de borgerlige, og fortsette Norges fremgang, eller vi kan få et regjeringsskifte hvor hovedmålet er høyere skatter, mindre valgfrihet og hvor det er ulovlig å tjene penger. Nevnte jeg at de rød-grønne har lyst til å ta over 50 % av inntektene til Røkke hvert år? Har han ikke gjort seg fortjent til dem? Han har jobbet seg opp fra ingenting, han har giddet å gjøre noe istedenfor å sitte på ræva, da er det vel fair at over 50 % av inntektene hans hvert år skal forsvinne, ikke sant? De rød-grønne har en idiotpolitikk. Endret 12. september 2005 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Massivt krav om Frp-samarbeid På selveste valgdagen kommer opprøret mot Erna Solbergs holdning til Frp. Høyre-topper landet rundt krever nå en forpliktende avtale med Frp http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107296 Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det er umoralsk av deg å fortsette løgnpropagandaen om "forskjeller", Snekker`n. Opptil flere personer har nå forklart deg hvordan bruken av ordet "forskjeller" ikke gjør annet enn å tåkelegge debatten og lure folk på villspor. Men så lenge det gagner sosialistene så er vel alle midler tillatt... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Bandidos-Pelle, dette er ren LØGN. Med AP ved roret vil forskjellene fra dagens regjering være minimale, staten vil ikke ta over noe som har blitt privatisert, men vil heller ikke privatisere betydelig mere. Heller ingen andre radikale endringer. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hvilket er problemet. Vi har en positiv utvikling nå. At AP skal få lov til å komme inn og stoppe denne positive utviklingen er en skremmende tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå