LarsP Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Oioioi, dette går mot et SÆRDELES spennende valg. Her i gården står det mellom en taktisk stemme til V eller en stemme til det "stabile" høyre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Det er vel en reell fare for at en del folk tenker at "Nå er jo Venstre sikret å komme over sperregrensen, så da behøver ikke jeg å stemme på dem allikevel. Det kan slå tilbake. Så stem gjerne Venstre i alle fall, folkens. Vi får mye igjen for hver stemme vi gir dem. Geir Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Får håpe folk er like opptatt av SV som de var av Venstre, dog har ikke SV rikfolk i et støtteparti som kan kjøpe dem stemmer da, men jeg får håpe at en del ap folk tenker taktisk og stemmer SV for vi trenger en flertallsregering, Rødgrønn regering blir det jo uansett for Hagen annonserte senest i partilederdebatten i går at han kaster Bondevik, her støtter jeg han fullt ut for makan til arroganse som er vist mot høyresidens størte parti skal en lete lenge etter. Høyre bekreftet dermed at da gikk de i opposisjon. Konklusjonen er da RIMELIG KLAR, ENHVER STEMME TL HØYRESIDEN ER EN BORTKASTET STEMME. SÅ STEM SV Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Konklusjonen er da RIMELIG KLAR, ENHVER STEMME TL HØYRESIDEN ER EN BORTKASTET STEMME.SÅ STEM SV Dette var den rareste konklusjonen jeg har sett. #Det er en god del problemer som er uløst på den andre siden også, men der skal man ikke snakke om dem før etter valget. På borgerlig side ligger problemene i at FrP ikke får innflytelse tilsvarene de stemmene de har bak seg. Problemene vil få en løsning ganske fort etter valget. (FrP inkluderes, dagens system består, de danner ikke regjering, osv. det er bare å velge én løsning.) På rødgrønn side ligger problemene innen utenriks, forsvar etc. noe som kan tenkes å blusse opp igjen om et år eller to, og da føre til et regjeringsskifte. De har en meget ustabil situasjon om alle tviholder så hardt på sin politikk som de hittil har sagt at de skal gjøre. #Man kan f.eks. stemme på FrP så de får mer makt, for jeg tviler sterkt på at H kommer til å avvise dem blankt til fordel for at de rosagrønne overtar. #En stemme på borgerlig side kan i værste fall redusere skadeeffekten av en rødgrønn regjering. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Konklusjonen er da RIMELIG KLAR, ENHVER STEMME TL HØYRESIDEN ER EN BORTKASTET STEMME.SÅ STEM SV Dette var den rareste konklusjonen jeg har sett. #Det er en god del problemer som er uløst på den andre siden også, men der skal man ikke snakke om dem før etter valget. På borgerlig side ligger problemene i at FrP ikke får innflytelse tilsvarene de stemmene de har bak seg. Problemene vil få en løsning ganske fort etter valget. (FrP inkluderes, dagens system består, de danner ikke regjering, osv. det er bare å velge én løsning.) På rødgrønn side ligger problemene innen utenriks, forsvar etc. noe som kan tenkes å blusse opp igjen om et år eller to, og da føre til et regjeringsskifte. De har en meget ustabil situasjon om alle tviholder så hardt på sin politikk som de hittil har sagt at de skal gjøre. #Man kan f.eks. stemme på FrP så de får mer makt, for jeg tviler sterkt på at H kommer til å avvise dem blankt til fordel for at de rosagrønne overtar. #En stemme på borgerlig side kan i værste fall redusere skadeeffekten av en rødgrønn regjering. Nå er det viktig å huske at de problemene du påpeker blandt de rødgrønne heller ikke var avklart på borgelig side da de dannet regerin, men de ble da enige, både Høyre, KRF og Venstre svelget kameler til den store gullmedalje og ble enige, hvorfor skal ikke den rødgrønne regeringen kunne gjøre det samme Man kan f.eks. stemme på FrP så de får mer makt, for jeg tviler sterkt på at H kommer til å avvise dem blankt til fordel for at de rosagrønne overtar. Det blir iallefall den største politiske sensasjonen i norsk olitikk all den tid Høyre har sagt klart ifra at de ikke danner regering sammen med FRP, det sa de sist under partilederdebatten i går. PS, ang rosagrønn, så jern Erna varkledd i rosa i går, var det for å signalisere det hun vet kommer Endret 10. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Om jeg skal være ærlig, så fulgte jeg aldri med på den forrige valgkampen. Det eneste jeg vet til nå, er at alle tre i den rødgrønne har punkter som de "absolutt ikke vil gi seg på" som er i konflikt med de andres like punkter. Btw. hvorfor kan ikke borgerlig side svelge kameler denne gangen også, så vi slettes ikke får dette kaoset du spår? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Raud-grønt fleirtal Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Raud-grønt fleirtal Men den aller siste målingen, gjort for Vårt Land, viser imidlertid at det er de rødgrønne som får et knapt flertall. Høyre går tilbake 3,6 Stem på denne dama det vil sikre et rødgrønt flertall og stabile og rettferdige forhold til alle,vi slipper en skolepolitikk som er helt bak mål, ja så bak mål at Høyre velger å hemmeligholde viktige rapporter til etter valget. Gi SV din stemme og vi fjerner den falske høyresiden Etter mange år der min stemme har gått til høyresiden har jeg i år bestemt meg for å endre side, er lei av tomme løfter som kun gagner de rikeste og gjør forskjellene større og større . Endret 10. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hva er så bak mål med dagens skolepolitikk fremfor å ansette lærere uten minimumskrav, fjerne prøver og ha en lik-mulighet-til-å-komme-like-langt-som-det-svakeste-ledd ? Hvorfor har du gått lei større forskjeller? Det bryr meg minimalt om røkke sitter på 12 eller 14 milliarder, så lenge den fattigste i Norge lever godt. Hva er så tomt med løftene til høyresiden fremfor venstresiden? Vil gjerne ha en stor bunke eksempler, nå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hva er så bak mål med dagens skolepolitikk fremfor å ansette lærere uten minimumskrav, fjerne prøver og ha en lik-mulighet-til-å-komme-like-langt-som-det-svakeste-ledd ? Hvorfor har du gått lei større forskjeller? Det bryr meg minimalt om røkke sitter på 12 eller 14 milliarder, så lenge den fattigste i Norge lever godt. Hva er så tomt med løftene til høyresiden fremfor venstresiden? Vil gjerne ha en stor bunke eksempler, nå. Om du leser OECD rapporten er den knusende i sin kritikk, om du har barn i skolen slik jeg har føler du daglig problemene på kroppen. Det bryr også meg minimalt hva Røkke har eller andre,det som bryr meg mere er alle de som ikke har, for NEI de fattige har det ikke bra og det er dokumentert at det er FLERE fattige nå enn da de borgelige overtok . Om du trenger en stor bunke er det bare å lese litt rundt, en jeg kan ta noen. Skolepolitikken. Kontatstøtten som de roser i skyene,denne er vel det OECD kritiserer mest, barna trenger barnehageplass der de kan lere å ufolde seg å utvikle sitt mangfold og språk. Regeringen ga skriftlige løfter om at bilavgiftene skulle ned. Ike et av disse løftene har de holdt. Bondevik gikk i sin tid av pga gasskraftverkonsesjoner som bel gitt. Han er den eneste som i ettertid har gitt nye slike konsesjoner . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) TV2s siste meningsmåling: 88 borgerlige, 79 røde, 2 fra Kystpartiet. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle454227.ece Endret 10. september 2005 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 TV2s siste meningsmåling: 88 borgerlige, 79 røde, 2 fra Kystpartiet. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle454227.ece Jepp og kystpartiet blir å støtte de rødgrøne i tillegg viser målingen en fremgang for SV,men den er litt for liten enda. Men det spørs om ikke denne blir større etter hvert som folk får med seg at regeringen har hemmeligholdt rapporter som faktisk støtter SV sin kritikk av regeringen på disse punktene. SV SV SV Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Overdreven bruk av smileys? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Overdreven bruk av smileys? Er ikke alt lov nå når det er valg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Og Venstre som er en av de som har ropt høyest om hvor uredelig det er av ap å ta imot penger fra Lo Finansmannen Ola Mæles kronerulling for Venstre kan ha vippet oppslutningen i borgerlig favør. - Dette har vært en god investering, sier finansmann og Høyre-medlem Ola Mæle. Den siste uka har han hatt kronerulling for Venstre blant landets rikeste menn. Mæle, som selv har gitt 50 000 kroner til Venstre, har fått flere i den ypperste pengeeliten til å åpne sine tykke lommebøker. Innsamlingsaksjonen har ikke bare ført til at Venstre har fått flere hundre tusen ferske valgkampkroner inn på kontoen, men har også bidratt til å sette søkelyset på partiet. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/10/442904.html Ja ja dobbeltmoralens tid er tydeligvis ikke over enda Målet for kronerullingen er å sørge for at Venstre kommer over sperregrensen, og å hindre at en rød-grønn regjering kommer til makten. Andre pengesterke menn som bidratt i aksjonen er blant andre Petter Olsen, Christen Sveaas, Stein Erik Hagen, Johan H. Andresen og Wilhelm Wilhelmsen. Endret 11. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) - Dette har vært en god investering, sier finansmann og Høyre-medlem Ola Mæle. Den siste uka har han hatt kronerulling for Venstre blant landets rikeste menn. Mæle, som selv har gitt 50 000 kroner til Venstre, har fått flere i den ypperste pengeeliten til å åpne sine tykke lommebøker. Innsamlingsaksjonen har ikke bare ført til at Venstre har fått flere hundre tusen ferske valgkampkroner inn på kontoen, men har også bidratt til å sette søkelyset på partiet. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/10/442904.html Ja ja dobbeltmoralens tid er tydeligvis ikke over enda Som LO-velger har du vel strengt tatt ikke så mye du skulle sagt i denne saken i forhold til dobbeltmoral? Edit: Unskyld, det skulle være AP-velger. Min feil.... Endret 11. september 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Decline Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er vel bare naturlig begge deler. "Venstresiden" støttes av arbeiderforeningene, mens høyresiden støttes av de rike delene av næringslivet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 - Dette har vært en god investering, sier finansmann og Høyre-medlem Ola Mæle. Den siste uka har han hatt kronerulling for Venstre blant landets rikeste menn. Mæle, som selv har gitt 50 000 kroner til Venstre, har fått flere i den ypperste pengeeliten til å åpne sine tykke lommebøker. Innsamlingsaksjonen har ikke bare ført til at Venstre har fått flere hundre tusen ferske valgkampkroner inn på kontoen, men har også bidratt til å sette søkelyset på partiet. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/10/442904.html Ja ja dobbeltmoralens tid er tydeligvis ikke over enda Som LO-velger har du vel strengt tatt ikke så mye du skulle sagt i denne saken i forhold til dobbeltmoral? Edit: Unskyld, det skulle være AP-velger. Min feil.... Jo siden det nettop er høyresiden og spesielt Venstre som har kritisert dette og fortalt hvor umoralsk dette er så er det jo besynderlig at de da gjør nettop dette selv og tar imot sølvpenger fra Høyrefolk som nettop er ute etter å styre politikken Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Nå forsvarer jeg ingen, men jeg vil si til Snekker'n at det er en ganske stor forskjell på å gi penger til det partiet du støtter for at de skal bli store, og det å gi penger til et parti i bytte mot innflytelse på partiets politikk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jo siden det nettop er høyresiden og spesielt Venstre som har kritisert dette og fortalt hvor umoralsk dette er så er det jo besynderlig at de da gjør nettop dette selv og tar imot sølvpenger fra Høyrefolk som nettop er ute etter å styre politikken Egentlig ikke. Av flere grunner. 1. Det er snakk om mye mindre penger 2. Det er snakk om en fagforening og tett samarbeid vs. private og løse forbindelser 3. Når motparten spiller på denne måten, så har man valget mellom å tape eller bli med på spillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå