Gå til innhold

No er det borgarleg fleirtall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg begrep som 'konservativ' og 'liberal' er såpass dårlig definert at de ikke er interessante i det hele tatt. Når folk knytter konservatisme opp mot standpunkt i saker, og ikke opp mot verdigrunnlaget som ligger bak standpunktene, da har konservativ for meg mistet sin betydning.

Nok om det.... mer morro lesestoff for oss på høyresiden: - SV har forspilt sine sjanser (aftenposten.no)

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg begrep som 'konservativ' og 'liberal' er såpass dårlig definert at de ikke er interessante i det hele tatt. Når folk knytter konservatisme opp mot standpunkt i saker, og ikke opp mot verdigrunnlaget som ligger bak standpunktene, da har konservativ for meg mistet sin betydning.

Nok om det.... mer morro lesestoff for oss på høyresiden: - SV har forspilt sine sjanser (aftenposten.no)

Venstre lykkes

Todal Jenssen mener de siste målingene derimot viser at mobiliseringen rundt Venstre lykkes.

- Når Venstre kommer over sperregrensen, endres spillet fullstendig. Da flyttes mange mandater over på borgerlig side. Dette er en illustrasjon på at den rødgrønne ledelsen egentlig har vært oppblåst. Veldig små endringer skal til, sier han.

Jepp sv har rotet i valgkampen,men det som her utgjør den store forskjellen er at Hagen& co nermest har kjøpt stemmer til Venstre,her ser vi nok et eksempel på hva kapitalmakten får til når de griper inn i politikken . :hmm:

Lenke til kommentar
Apropos borgerlig.. Hva er dette s.k. "borgerlig kaos"'et som jeg hører Stoltenberg refererer til i hytt og pine? Er det helt kaos?

Det han mener med "kaos" er vel at på borgelig side er det en mindretallsregering som styrer og må hente støtte fra andre i hver sak, det mest paradokse er jo at regeringspartiene advarer mot FRP samtidig som de ligger på kne for å få dem til å stemme på sine saker, klarer de ikke det så går de til de sosialistiske partier,

blir det et rød grønt flertall blir det slutt på dette for da vil regeringen sitte i flertall og ikke vere avhengig av kompromiss med de andre i enhver sak .

Lenke til kommentar
Det han mener med "kaos" er vel at på borgelig side er det en mindretallsregering som styrer og må hente støtte fra andre i hver sak

Så nå som borgerlig har flertall, og hvis ev.alle borgerlige får regjeringsmedlemmer, er det ikke kaos lenger?

Er det ikke kaos også i det rød-grønne alternativet? Jeg mener, de står jo rimelig langt fra hverandre på en del høyaktuelle punkter den dag i dag.

Lenke til kommentar
Det han mener med "kaos" er vel at på borgelig side er det en mindretallsregering som styrer og må hente støtte fra andre i hver sak

Så nå som borgerlig har flertall, og hvis ev.alle borgerlige får regjeringsmedlemmer, er det ikke kaos lenger?

Er det ikke kaos også i det rød-grønne alternativet? Jeg mener, de står jo rimelig langt fra hverandre på en del høyaktuelle punkter den dag i dag.

Jo det er nettop det det er , fortsatt samme kaoset på den borgelige siden. Dette har de selv skapt fori de utelukker FRP, dermed blir det aldrig flertall i regeringen.

Nei det er ikke kaos på den rødgrøne siden, dette fordi om de er i mindretall så får de ikke regeringsmakten, den får de kun om de er i flertall :)

Når det så gjelder standpunktene så ja det er forskjeller mellom partiene akkurat på samme måte som på den borgelige siden, der føres det jo ren Høyrepolitikk med venstres og krf sin velsignelse. Alle vet at Bondevik forlengst har solgt sjela si til Høyre for en taburett .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det er vel ikke kaos i noen av sidene. Høyresiden lever på et paradoks, men man kan vel ikke kalle det kaos. Sentrum/venstre har planlagt sin fremtid, men kan måtte belage seg på å måtte se den gå i grus.

satyr-wongraven, hva mener du? Både Høyre, KRF, Venstre og FRP er basert på kristne verdier og livssyn. SV er det ikke, RV er det ikke. AP kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Jo det er nettop det det er , fortsatt samme kaoset på den borgelige siden. Dette har de selv skapt fori de utelukker FRP, dermed blir det aldrig flertall i regeringen.

Nei det er ikke kaos på den rødgrøne siden, dette fordi om de er i mindretall så får de ikke regeringsmakten, den får de kun om de er i flertall :)

Hm.. får regjeringsmakt kun hvis de har flertall?

Kan du utdype litt? :)

Lenke til kommentar
....

blir det et rød grønt flertall blir det slutt på dette for da vil regeringen sitte i flertall og ikke vere avhengig av kompromiss med de andre i enhver sak .

Erstattet av hestehandel innad i regjeringen. SV og AP er jo uenig på så mange punkter at verken velgerne eller partiene selv vet hvilken politikk som vil bli ført. Og dermed blir situasjonen i praksis så godt som den samme. Partiene må kjøpslå med andre partier for å få støtte for den politikken de vil føre.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke kaos i noen av sidene. Høyresiden lever på et paradoks, men man kan vel ikke kalle det kaos. Sentrum/venstre har planlagt sin fremtid,

Vel... de har jo ikke planlagt så mye. De er enige om at de vil endre den økonomiske kursen vekk fra høyredreiningen. Men omtrent der slutter vel den felles planen også...

Lenke til kommentar
....

Erstattet av hestehandel innad i regjeringen. SV og AP er jo uenig på så mange punkter at verken velgerne eller partiene selv vet hvilken politikk som vil bli ført. Og dermed blir situasjonen i praksis så godt som den samme. Partiene må kjøpslå med andre partier for å få støtte for den politikken de vil føre.

Du er ikke sann :D Hva annet en hestehandel og salg av sjeler har vi hatt de siste 4 årene :!:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Du er ikke snn :D Hva annet en hestehandel og salg av sjeler har vi hatt de siste 4 årene :!:

Vi har ikke hatt noe anna. Men poenget mitt er at det blir ikke noe mindre hestehandel bare fordi de rødgrønne er i flertall, så lenge de rødgrønnes felles politiske plattform er så smal som den er.

En flertallsregjering må ha en nogen lunde enhetlig politikk dersom den vil unngå hestehandel. Og det har ikke de rødgrønne. Om H/KRF/V må handle med FrP eller AP må handle med SV, Sp og muligens RV, så blir det i praksis 'kaos' uansett.

Lenke til kommentar
For det første så har jo AP sagt at den eneste endringen i skatten vil vere skatt på utbytte av aksjer, dette er det jo flere og flere på høyresiden som også tar til ordet for,da de begynner å se at det er feil at en gruppe som tjener store penger på spekulasjoner på børsen ikke skal bidra i samfunnet, småsparerne blir jo skjermet av et fradrag i bånn.

Skatt på aksjeutbytte er et håpløst forslag, all den tid aksjeutbytte ikke er inntekt. Man blir ikke noe rikere av å selge aksjer; man har fortsatt de samme verdiene, men man oppbevarer dem på en annen måte: i penger istedenfor i aksjer. Skatt på aksjeutbytte kan således sammenliknes med skatt på å ta penger ut av banken eller skatt på å veksle penger fra en myntenhet til en annen.

De med lav inntekt får ca 0 av denne skatteletten, de med middels inntekt får lite og de med høy inntekt får mest, men dette ser ikke ut til å bety noe bare ordet skattelette brukes .

Selvsagt er det de som tjener mest som også sparer mest på skattelettelser. Dette er naturlig all den tid de i utgangspunktet betaler mest både i kroner og i prosent. Det er nødvendig at skattene for de som tjener mest også senkes mest for å oppnå en flatere og mer rettferdig skattestruktur.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke kaos i noen av sidene. Høyresiden lever på et paradoks, men man kan vel ikke kalle det kaos. Sentrum/venstre har planlagt sin fremtid,

Vel... de har jo ikke planlagt så mye. De er enige om at de vil endre den økonomiske kursen vekk fra høyredreiningen. Men omtrent der slutter vel den felles planen også...

Enig og enig fru blom. Begge partier har jo vært med på å gi skatteletter til de rikeste, privatisere/konkuranseutsette omsorgsoppgaver. AP privatiserte statoil og telenor, innførte sykehusreformen som organiserte sykehusene som bedrifter. Et rød/grønt-flertall vil i beste fall bremse høyredrininga, aldri i verden snu den.

Lenke til kommentar
Skatt på aksjeutbytte er et håpløst forslag, all den tid aksjeutbytte ikke er inntekt. Man blir ikke noe rikere av å selge aksjer; man har fortsatt de samme verdiene, men man oppbevarer dem på en annen måte: i penger istedenfor i aksjer. Skatt på aksjeutbytte kan således sammenliknes med skatt på å ta penger ut av banken eller skatt på å veksle penger fra en myntenhet til en an

Det er faktisk en del mennesker som har dette som eneste inntekt og uansett om de har jobb ved siden av er dette en inntekt.

Her er det snakk om 28% skatt av denne inntekten,hadde jeg betalt så lite hadde jeg jublet høyt .

jeg betaler gladelig min andel i skatt,men det som irriterer meg er at mange slipper unna. personelig mener jeg at om all intekt var sakattet med feks 25% og ingen fikk "lure" unna i form av feks fiktive innvisteringer så hadde landet gått mye bedre enn i dag og vi hadde ikke trengt alle de ekstra avgifter og egenandeler som vi har i dag, fordi dette er jo en skatt det også desverre så rammer den som regel de med dårligst råd og de minste bedriftene.

Så det høyre gjør er å gi skattelette som forfordeler de rike og så tar de dette igjen i form av høye egenandeler og avgifter som rammer de svakeste :whistle:

Lenke til kommentar

Og da bekreftes den hyggelige trenden på TV2s siste måling:

Hver tredje velger som ville stemme SV da valgkampen startet har nå snudd ryggen til partiet, viser TV 2s ferske Gallup.

Kristin Halvorsens parti får nå bare støtte fra 9 prosent av velgerne. Det er ned 1,2 prosentpoeng fra i går. Arbeiderpartiet får 30,2 prosent (+ 0,4), Senterpartiet 6,5 (+ 0,4), Venstre får 5,2 (+ 0,4), Kristelig Folkeparti 8,5 (- 0,3), Høyre går litt frem etter svake tall i går og får 15,8 prosent (+ 0,4), Fremskrittspartiet får 21,4 prosnet (+ 0,1).

At Venstre har tatt de fleste av sine stemmer fra Krf og Høyre får så være. Sperregrensen kan være i ferd med å legge seg i bakspeilet nå. Og så får vi et stort FrP.

Link

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...