Earendil Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Ei ny undersøking frå TV2 viser no at det er fleirtal for borgarleg regjering. Endret 7. september 2005 av Earendil Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Forhåpentligvis bare en kort trend Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Håper det holder seg jeg! Da trenger de støtte fra RV! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det var på tide! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Håper det holder seg jeg! Da trenger de støtte fra RV! Hum, hvor kom RV inn i bildet? (Hurra for utviklingen, forresten!) Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om RV får to mandater, og rosa/grønn-regjeringa mangler én for å få flertall, ja da må de skaffe seg støtte i Stortinget. Og da er vel det eneste alternativet RV (om de kommer inn) - dermed får kanskje RV presset på for noen viktige saker! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Sist jeg sjekka var du rødere enn briter på Mallorcaferie, hva skjedde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om RV får to mandater, og rosa/grønn-regjeringa mangler én for å få flertall, ja da må de skaffe seg støtte i Stortinget. Og da er vel det eneste alternativet RV (om de kommer inn) - dermed får kanskje RV presset på for noen viktige saker! RV fikk da ingen mandater på denne målinga? (Og siden RV fikk 0 mandater og de borgelige flertall på denne målinga, håper også jeg at situasjonen holder seg. ) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 TNS sine målinger er svært omtrentlige. De har et representativt utvalg i landet og har endel nøkler de bruker for å beregne mandatfordelingen. Det er bedre å stole på lokale målinger. Håper forsåvidt RV ikke kommer i en situasjon hvor de må redde ei AP/SV/SP-regjering... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Sist jeg sjekka var du rødere enn briter på Mallorcaferie, hva skjedde? Vel, begynte egentlig å lese meir om sosialisme, kommunisme, osv ettersom eg vart meir og meir einig i kva kapitalisme går ut på. Fann ut til slutt at eg er høgremann. (Stor vending, er klar over det. ) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (Stor vending, er klar over det. ) That was a good vending! (The Julekalender) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Det er naturlig at det kommer en fremgang siden Høyre har gått offangsivt ut og lekket fra statsbudsjettet og noen ører i skattelettelse lokker jo fort noen velgere, ikke noe annet er vel lettere å lure folk med, det de ikke tenker på er hvor disse pengene skal tas fra og det vil jo ikke Høyre si for da måtte vi jo ha forståelse for at de ikke kunne lekke fra statsbudsjettet :-) Snakk om dobbeltmoral Men om dette skulle holde seg blir det svert interessant å se hvilke kromspring Høyre og KRF skal bruke denne gangen, dette ford FRP er det største partiet og både Høyre og KRF har utelukket at FRP får vere med, samtidig har FRP sagt klart fra at de ikke støtter en regering med Bondevik Forresten er det ikke vanlig praksis at man da ber det største partiet i den blokken som har vunnet valget å prøve danne regering Om da FRP holder ord og ikke støtter bondevik er jo regeringen nødt å gå av, er det da ikke naturlig å be FRP som det største ikkesosialistiske partiet å danne ny regering, eller gjelder ikke demokratiet da Endret 8. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Grunnen til at det nå er borgerlig flertall, er at Venstre har kommet over sperregrensen og får da 8 mandater med en gang. Slik det ser ut nå MÅ Venstre komme over sperregrensen for at vi skal ende opp med borgerlig flertall. Det som iallefall er sikkert er at det går mot et uhyre spennende og jevnt valg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vendt fra rv til høyre her, så denne målingen gleder meg enormt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Og den trenden bekreftes av et partibarometer som Sentio har utarbeidet for Nationen, Dagen og Klassekampen. Sosialistisk Venstreparti går tilbake 7 prosentpoeng, og de borgerlige partiene får et klart flertall med 92 mandater på en ny meningsmåling. Link De borgerlige partiene får 92 mandater, mens de rød-grønne får 77. Venstre går fram 1,7 prosentpoeng og får støtte fra 6 prosent av de spurte. Partiet vil få ti stortingsrepresentanter om målingen slår til. Yippie ki-yay! Geir Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Det er naturlig at det kommer en fremgang siden Høyre har gått offangsivt ut og lekket fra statsbudsjettet og noen ører i skattelettelse lokker jo fort noen velgere, ikke noe annet er vel lettere å lure folk med, det de ikke tenker på er hvor disse pengene skal tas fra Økt produktivitet i et næringsliv som har bedre kår under en høyreregjering gir mer skatte-/avgifts-inntekter tross lavere skattetrykk! Ellers viser du den typiske nedlatende holdningen til folk på høyresiden. Hvorfor tror du folk er dumme og lettlurte, bare fordi de ikke er enig med deg? Faller det deg aldri inn at folk ser andre ting enn det du gjør selv, og at det ikke nødvendigvis betyr at de er dumme? Lenke til kommentar
Hayek Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg tror ikke RV`erne her bør forvente at AP vil søke støtte fra RV. Tradisjonen tro vil de søke støtte fra sentrum, og det vil de få. Slik situasjonen er nå ser det heldigvis ut som vi slipper RV på vippen eller RV-representanter i det hele tatt, så problemstillingen blir nok ikke aktuell. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Det er naturlig at det kommer en fremgang siden Høyre har gått offangsivt ut og lekket fra statsbudsjettet og noen ører i skattelettelse lokker jo fort noen velgere, ikke noe annet er vel lettere å lure folk med, det de ikke tenker på er hvor disse pengene skal tas fra Økt produktivitet i et næringsliv som har bedre kår under en høyreregjering gir mer skatte-/avgifts-inntekter tross lavere skattetrykk! Ellers viser du den typiske nedlatende holdningen til folk på høyresiden. Hvorfor tror du folk er dumme og lettlurte, bare fordi de ikke er enig med deg? Faller det deg aldri inn at folk ser andre ting enn det du gjør selv, og at det ikke nødvendigvis betyr at de er dumme? For det første så har jo AP sagt at den eneste endringen i skatten vil vere skatt på utbytte av aksjer, dette er det jo flere og flere på høyresiden som også tar til ordet for,da de begynner å se at det er feil at en gruppe som tjener store penger på spekulasjoner på børsen ikke skal bidra i samfunnet, småsparerne blir jo skjermet av et fradrag i bånn. Nå har ikke jeg sagt at folk er dumme,men forlk er lettlurte og det ser en denne gangen også, fremgangen til høyresiden startet dagen etter at de lekket fra statsbudsjettet ang skattelette og selv om de ikke kunne lekke hvor innstrammingene kom så slukte folk dette rått. De med lav inntekt får ca 0 av denne skatteletten, de med middels inntekt får lite og de med høy inntekt får mest, men dette ser ikke ut til å bety noe bare ordet skattelette brukes . Hadde AP gått ut i dag og lovet større skattelette enn Høyre, ville barometrene snudd med en gang selv om han ikke nevnte hvor han skulle ta pengene fra, så dette harikke noe med høyresiden spesielt å gjøre, men med ordet skattelette . Ellers viser du den typiske nedlatende holdningen til folk på høyresiden. Hvorfor tror du folk er dumme og lettlurte, Siden jeg selv har stemt borgelig i alle år, så måtte jeg jo annse meg selv som dum da Endret 8. september 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Kanskje du har lavt selvbilde? Nå mener jeg at å være lettlurt er å være dum da. Men kanskje du legger noe annet i begrepet enn jeg gjør? Personlig tror jeg ikke "fremgangen til høyresiden startet dagen etter at de lekket fra statsbudsjettet ang skattelette", og at i den grad den gjorde det så er dette bare en av fler faktorer folk tenker på. Hvis folk er på vippen og i tvil, så kan det ofte være enkeltsaker som er avgjørende for dem. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg tror ikke RV`erne her bør forvente at AP vil søke støtte fra RV. Tradisjonen tro vil de søke støtte fra sentrum, og det vil de få. Slik situasjonen er nå ser det heldigvis ut som vi slipper RV på vippen eller RV-representanter i det hele tatt, så problemstillingen blir nok ikke aktuell. inv_biggrin.gif Sant nok. AP har historisk sett alltid sloss mot venstresiden, i fagforeningene, i økonomien, i politikken. Og om meningsmålingenes utvikling fortsetter, vil nok AP bli den definitivt overlegne parti i et regjeringssamarbeid. Sjansen ville vært større om SV var større, men for SV sin del ser det heller labert ut for tiden. Men man skal heller ikke stole helt på meningsmålingene. RV kan godt få inn to representanter, ihvertfall én - Erling Folkvord. Det spørs igrunn litt på hvordan venstre gjør det, i Hordaland og Oslo blant annet. Tror nok vi ville vært mer tjent med et par RV representanter enn enda en konservativ Venstremann eller APer osv. - vi trenger litt liv i politikken før interessen dør totalt hen! Vi trenger litt nye krefter, nye tanker! Ungdommen kommer aldri til å ville engasjere seg særskilt om de samme konservative kreftene får råde med sitt evinnelige valgflesk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå