Gå til innhold

Kjøp av RPG spill

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja, jeg har søkt i forumet, men jeg finner ingen andre tråder som ligner min.

Etter å ha spilt Morrowind en stund har jeg fått "RPG-hekta". Jeg har derfor tenkt og kjøpe meg èt spill; fordi jeg er blakk. Jeg har derfor lyst å ha mest mulig glede ut av det. Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes ikke NWN ser noe særlig gøy ut, tror kanskje det er det at Morrowind spilles i førsteperson at jeg liker det bedre.

Jeg liker Morrowind, finne nye steder o.l. Hvis NWN er veldig likt Morrowind bortsett fra at du spiller i tredjeperson så velger jeg nok det. Men hvis gameplayet er litt anderledes; litt mørkere, skumle gruver og heller skremmende istedet for koselig, så lurer jeg på: :smile:

Kommer det noen andre store RPG titler i de nærmeste 2 måneder lignende Morrowind og som helst spilles i førsteperson?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det et annet ganske nytt First person RPG som av en eller anna grunn ikke er sluppet i Europa enda (i USA for flere mnd siden) som heter Wizardry 8.

Er kåret som en av de mest involverende RPG ever.

Utdrag fra Gamespot-review:

"Its engaging gameplay and surprisingly good graphics and sound make it a worthy finale to the Wizardry series, as well as an excellent RPG in and of itself. - Andrew Seyoon Park -- Score: 9.1 (superb)"

Få tak i det gjennom en elleranna webshop, amazon har det sikkert. Finnes ikke i butikker i Norge, jeg har leita siden releasedatoen i mars ellerno. Leste en forklaring om delayed europa-release pga diverse faktorer i USA.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 18:50, psilocybe skrev:

wiz8 prøvde jeg før morrowind, og da ble jeg ganske imponert over grafikken. greit spill, litt ustabilt, men voice-actingen var utrolig fjasete og trakk alt ned.

Det virker litt rart det med deg psilocybe og RPG-spill. Alle disse tre spillene vi har diskutert i denne tråden har fått svært gode karrakterer, men hos deg er det ikke mye skryt å få...

Bare syntes det var litt rart... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 18:18, Bitex skrev:

Det et annet ganske nytt First person RPG som av en eller anna grunn ikke er sluppet i Europa enda (i USA for flere mnd siden) som heter Wizardry 8.

Er kåret som en av de mest involverende RPG ever.

Utdrag fra Gamespot-review:

"Its engaging gameplay and surprisingly good graphics and sound make it a worthy finale to the Wizardry series, as well as an excellent RPG in and of itself. - Andrew Seyoon Park -- Score: 9.1 (superb)"

Få tak i det gjennom en elleranna webshop, amazon har det sikkert. Finnes ikke i butikker i Norge, jeg har leita siden releasedatoen i mars ellerno. Leste en forklaring om delayed europa-release pga diverse faktorer i USA.

Takk for tipset. Skal ta en nærmere titt på det spillet. Det lille jeg har sett på det så det veldig godt ut.

Har du/dere noen erfaringer på hvor mye man tjener/taper når man bestiller spill fra USA?

Lenke til kommentar

kanskje jeg bare har litt spesiell smak, da?

wiz8, nwn og morrowind er sikkert flotte spill, men ingen av dem gav meg noe særlig grunn til å fortsette. etter en viss tid ble det bare.. kjedelig.

la oss ta nwn som eksempel.. tasser rundt med elf rangeren min, som etter mye om og men har kommet opp et par levels og fått litt bueskillz. skyter litt rundt, tar 5-10 hp av monstre per skudd.. finner frem en eller annen generic øks, 15-20 hp per hugg.

hvorfor i barteste gidder jeg å være ranger hvis jeg ikke blir noe ala legolas til slutt?

gode, gamle rpg'er.. eye of the beholder, ultima underworld, diverse might & magic.. det er 2. boller, det.

Lenke til kommentar

Ok. Forstår.

En ting til som jeg helt har glemt; jeg liker ikke magi, jeg hater magi, jeg elsker realisme. Er det mulig å spille NWN og ha det gøy, runne spillet uten noe mye større vanskeligheter enn når du bruker magi?

Kort sagt; er spillet lagt opp slik at du kan runne det uten veive med hendene?

Og enda en ting; har NWN et så bredt utvalg av våpen og armor at det kan sammelignes med Morrowind?

Lenke til kommentar

Må si jeg får litt inntrykk av at psilocybe stort sett har noe å utsette på det meste... Mener forresten jeg leste at Wizardry 8 har blanda inn teite ting som hi-tech våpen og aliens og sånt.. Godt mulig blasters og roboter også, (for alt jeg vet) I allefall om utviklerne har vært like teite som NWC som laga M&M VI og VII..(der er det jo roboter og romskip og greier, ødelegger hele spillet) Syns personlig ikke at "hi-tech"-våpen hører hjemme i fantasy/medieval-rollespill... Lightning gun, flammekaster og granatkaster virker også idiotisk i Dungeon Siege, som ellers er et gjennomført glimrende fantasy-rollespill.. Det holder i massevis med magiske sverd og heftige spells syns jeg.. Blaster rifler og roboter blir bare latterlig...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 18:01, psilocybe skrev:

(forøvrig syns jeg morrowind også var temmelig døllt, men med spisbar grafikk)

Hør, hør.

NWN har jeg ikke spilt, men jeg synes da det så nokså lekkert ut. Jeg må nok ta Dungeon Siege først.

Lenke til kommentar

Wizardry er ikke basert på D&D-verdenen uansett. De har hatt hi-tech våpen i det fleste Wizardry spillene før dette også. Det er ikke bare Dungeons&Dragons som er bra spillunivers. Might&Magic-spillene hadde også alien-våpen helt i slutten av spillet. Og i ett av M&M-spillene var man tilogmed på planethopping.

Vil heller si at Wizardry blander middelalder+teknologi på en glimrende måte. Alt trenger ikke bare være de gamle dragene og goblinsene da blir det jo kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar

Ok, takk for all hjelp folkens. Hvis ikke noen kommer å sier at Everquest 2 blir lansert et år tidligere så går jeg for NWN. Uansett om jeg må bruke noe hel******* magi dritt.

Jeg synes rett og slett at omtalene til Erling Ellingsen er for gode, overtalende og fasinerende at jeg ikke har noe valg...(ble akkurat ferdig med å lese den.)

...

Lenke til kommentar

Vanligvis ville jeg komme med masse RPG-råd her, men jeg går heller litt off-topic! Hvem kan gjette hvilken film dette er i fra?

"You must bring us...another shrubbery! And then, when you have found the shrubbery, you must place it here beside this shrubbery, so you get that two level effect with a little path running down the middle."

"A path! A path!"

=)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 21:17, Erling E. skrev:

Vanligvis ville jeg komme med masse RPG-råd her, men jeg går heller litt off-topic! Hvem kan gjette hvilken film dette er i fra?

"You must bring us...another shrubbery! And then, when you have found the shrubbery, you must place it here beside this shrubbery, so you get that two level effect with a little path running down the middle."

"A path! A path!"

=)

Ohhh... jeg har hørt den shrubbery tingen før!

Det er vel ikke monthy python and the holy grail? Eller kanskje noe annet monty python greier?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 21:17, Erling E. skrev:

Ecki-ecki-ecki-fftdang!

Filmen heter: Monty Python and the Holy Grail.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 21:27, Erling E. skrev:

Du hadde nok rett Nekroz. Monty Python and the Quest for the Holy Grail. Elsker den filmen.

"Cut down a tree with a herring [en slags fisk]? It can't be done!"

Hoho :smile: Liker den filmen jeg og selv om det er lenge siden jeg har sett den. Må nok ta å låne den av naboen i nærmeste framtid ja :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...