albester Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jaok.. skal vi se her... Lurer på 2 ting først og fremst. tar mac mini først da.. er det mulig å kjøre dual monitor på den? ved hjelp av splittere eller overganger eller noe annet? osx. har man noe remote desktop lignende greier i osx? tenker på noe ala det som er i xp. bruker nemmelig en gammel laptop med xp på nå, og fjernstyrer stasjonær xp pcen min fra den. går rimelig kjapt, ikke mye forskjell fra å sitte på den stasjonære. vnc er et tregt H... i forhold syns jeg... hvordan er det så på osx? hva løsninger finnest det for å gjøre samme sak, fjernstyre mac minien fra min gamle laptop med xp, uten at det går sirup...? Mvh Al bester Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 tar mac mini først da.. er det mulig å kjøre dual monitor på den? ved hjelp av splittere eller overganger eller noe annet?Ja, det kan du med denne lille saken. har man noe remote desktop lignende greier i osx? tenker på noe ala det som er i xp. bruker nemmelig en gammel laptop med xp på nå, og fjernstyrer stasjonær xp pcen min fra den.Du kan jo ta en titt på Apple Remote Desktop? Hørt at den er rimelig rask hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Apple RD samarbeider ikke med Windows maskiner. Og nå snakker jeg av erfaring. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Apple RD samarbeider ikke med Windows maskiner. Og nå snakker jeg av erfaring. Hm, har du ikke klart å konfigurere det riktig da? Apple Remote Desktop fungerer med alle OSer som er kompatible med VNC, være seg UNIX, GNU Linux eller Windows. Lenke til kommentar
albester Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) men dersom kompatibelt med vnc, er det da like sirup som vnc er? eller er det noe optimaliserte saker ? For meg virker iallefall vnc veldig tregt, med remote desktop i xp ser jeg jo til og med film over nettverkskabelen, mens med vnc får jeg vel 1 frame pr 12 sek eller noe i den dur Nå skal jeg jo ikke se film da, men oppdateringen virker ikke akkurat superrask i vnc er det noen som vet om den usb video dingsen for å få dual monitor, eller noe lignende finnes å få finne kjøpt i norge? finner den ikke noe sted Endret 8. september 2005 av albester Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hvilken VNC klient har du prøvd før da? Lenke til kommentar
albester Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 tightvnc, realvnc og vnc, men det er vel den samme som nå heter realvnc, brukte den senest i går, og er sirup i forhold til remote desktop Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 tightvnc, realvnc og vnc, men det er vel den samme som nå heter realvnc, brukte den senest i går, og er sirup i forhold til remote desktop Du har ikke muligheten for å sette maks båndbredde? Lenke til kommentar
albester Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 hmm hvor finner man det da? trodde den brukte det den kunne av båndbredde som default, altså er jo ikke helt sirup, men mye tregere enn remote desktop. etter det jeg har funnet ut så er grunnen at vnc, netop, pcanywhere osv sender en haug screenshots till klienten flere ganger i sekundet, noe som jo generere mye trafikk, mens remote desktop kun sender oppdatert informasjon om hva som har endret seg på desktopen, og hvor det er plassert, flere ganger i sekundet.. så det generer lite trafikk, dermed går det også kjappere. så det er kanskje et generelt problem at andre slike terminal saker går tregt. men vet ikke hvordan ytelsen på dette er på osx, eller linux for den del, har kun prøvd vnc i windows Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Remote Desktop Connection er en del av Microsofts Officepakke for Mac. http://www.microsoft.com/mac/otherproducts...tedesktopclient Lenke til kommentar
albester Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 ja, men det er jo en klient for osx for å fjernstyre xp, ikke motsatt som jeg er på jakt etter Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ah, blingset. Så vidt jeg vet er vel VNC den letteste måten å få til det på, men tregere enn om du kunne brukt ARD eller RDC. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg vil anbefale deg å tat en titt på Timbuktu for fjernstyring. Dødssolid og velprøvd programvare som har vært med Mac'en i mange, mange år. Koster ikke all verden heller (kjøpes direkte på nett og lastes ned). Finner sikkert en jallaversjon hvis du leter oxo http://www.netopia.com Funker både på lokalnett og internett og "responsen" er veldig god hos meg. Vi bruker det på jobben også for å styre et OSX serverrack som ikke engang har egen skjerm. Edit: Du kan laste ned trial oxo på netopia.com ser jeg. Morsomt er at du kan styre windows'er også, hvis det er av interesse da. Endret 20. september 2005 av steveak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå