johnrixn Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har fått ny SATA-harddisk, den gamle tok kveld. Kjører med en IDE-disk som jeg har brukt midlertidig. Etter å ha plugget i den nye SATA-disken får jeg ikke tatt den i bruk. I enhetsbehandling får jeg beskjed om at den ikke er initialisert. Hva betyr dette og hvordan får jeg kontakt med den? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Du må kanskje legge inn drivere til SATA kontrolleren på hovedkortet ditt? Disse driverne følger iallefall med på cd`en som fulgte med hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Nye disker må initialiseres og partisjoneres. Når du går inn i Disk Management første gang blir du bedt om å initialisere. Se punkt 3 her for partisjonering: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Takk Hårek! Det virket helt fint. Jeg fikk både initialisert, partisjonert og formatert disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå