abarhaugen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hei! Lurte på om jeg kunne instalere win98 etter innstalert XP? Vil det være 100% kompitabelt med hverandre? Kan jeg innstalere Windows 98 i samme partisjon som XP(c:) MVH Andreas Barhaugen. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 16:00, abarhaugen skrev:Lurte på om jeg kunne instalere win98 etter innstalert XP? Ja... men du må innstallere XP på nytt over den gamle innstallasjonen etterpå (muligens fungerer fixboot/fixmbr i recovery console). Quote: Vil det være 100% kompitabelt med hverandre? Vet ikke hva du mener med kompabilitet, men du vil klare å dualboote mellom 98 og XP, ja. Quote: Kan jeg innstalere Windows 98 i samme partisjon som XP(c:) Anbefales ikke! Hvorfor vil du ha både 98 og XP? Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Jeg trenger raskt svar!!! vet noen om dette går greit? Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Du kan installere Win98 etter at du har installert XP, men da må du boote på XP cd'en etterpå og velge repair. Det er ikke særlig bra å ha 98 og XP på samme partisjon. Mye rart som kan skje da (du kan feks rename windows og program files folderene, men det blir som regel bare mye styr). 98 må installeres på C: (kan også installeres på andre partisjoner med 3.parts software). Du kan selv velge hvor XP skal ligge. Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 jeg skal spille spill på 98 pga av at det er det beste for spilling og xp på programs osv. så dere sier jeg bør formatere c: som winxp er på og installere 98 der og xp i d: foreksempel.? må jeg formatere de andre diskene? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Erm, er du _sikker_ på at Win98 er bedre til spill? Jeg tror nok heller at dette du ar hørt av "eksperter" osv. Win98 er noe så elendigt dritt at jeg hellr ville stappet hodet mitt nedi doskåla enn å installere det på nytt. Dualbooting er noe herk, særlig for deg siden du må reparere WinXP og masse skitt etterpå. Med mindre du er ABSOLUTT sikker på at WinXP er dårligere til spill en Win98, så bør du holde deg et langt skritt borte fra det møkket. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Gikk da helt fint å legge inn 98 på d: hos meg...Hadde selv XP på c: og 98 på d: så det skal nok gå greitt. Hva er på de andre diskene? Trenger ikke røre dem skulle jeg tro... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Erm, er du _sikker_ på at Win98 er bedre til spill? Jeg tror nok heller at dette du ar hørt av "eksperter" osv. Win98 er noe så elendigt dritt at jeg hellr ville stappet hodet mitt nedi doskåla enn å installere det på nytt. Dualbooting er noe herk, særlig for deg siden du må reparere WinXP og masse skitt etterpå. Med mindre du er ABSOLUTT sikker på at WinXP er dårligere til spill en Win98, så bør du holde deg et langt skritt borte fra det møkket. Og så kan du jo spørre deg selv, er alt dette strevet med dualboot, fiksing av O/S, reinstallering av O/S, booting og kjøring av Win98, er det verdt det? Hvis du nå har rett, at Win98 faktisk er bedre enn WinXP til spill, hvor mye bedre da? Får du noe rundt 3 frames mer da? Er det verdt det??? Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Du skjønner da slipper jeg å laste ned alle de dumme patchene til spill, ser jo på gta3 trenger jo alle mulige patcher for at det skal virke! så har jeg et skjermkort som ikke virker under spill i xp. litt synd kanskje. har et annet spm noen som vet et program man kan formatere en NTFS partisjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå