JV Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) God kveld alle sammen Jeg har tenkt å kvitte meg med min amd 850 (may you R.I.P (Rot In Pieces)), og da har jeg tenkt litt på denne sammensettningen.. tenkte jeg skulle lufte den for dere før jeg bestiller... Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium (Uten Strømforsyning) NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W Silent, 140mm Fan, 12-17dBA, 20/24pin MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16 AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ det blir: 10008,- + frakt på komplett.no Noen som har noen innvendinger? Vil dette gå fint i f.eks CS:S, HL2, BF2, Far Cry ol.? Vet at det kanskje hadde vært bedre mht. spillingen av f.eks bf2, f.e.a.r ol. om jeg hadde 2 gb minne, men jeg kan ikke strekke meg mye lenger nå... kan heller kjøpe mer senere... Om du vil se litt nærmere på noen av komponentene kan du kopiere disse nummerene: 309556 307837 306274 307203 118737 311801 307912 og lime det inn her: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=ShoppingCartMulti Endret 7. september 2005 av JV Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) det oppsettet der må jeg si er noe av det beste jeg har sett som førstegangs oppsett av en trådstarter. i mine øyne er det kun en ting å endre på og den er ganske liten også. bytt ut platinum hovedkortet med ASUS premium. det er en stor grunn til dette, og det er at da får du passiv heat pipe kjøling på chipsettet, istede for en chipsettvifte som sansynligvis bråker en del, og så slipper du risikoen med å bytte den dersom den sku ryke. ja en ting til, du kan vurdere en harddisk med 16mb cashe, det er mer ytelse å hente på det enn på ncq/s-ata 300 (eller s-ata2 som det ikke heter) edit: kan være lurt å spesifisere litt mer i topic, moderatorene har blitt en del strengere på topic i det siste. forslag: nytt amd s939 til spill og annet Endret 7. september 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ville gitt deg rådet og sjekket om du fikke et bedre tilbud på www.shg.no Lenke til kommentar
JV Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Spirre: mener du denne disken kan være bedre: Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 7200RPM NCQ? Og dette hovedkortet: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ville gitt deg rådet og sjekket om du fikke et bedre tilbud på www.shg.no bare ikke kjøp varer der som det generelt er høy retur statistikk på, som f.eks DFI. jeg har selv fått to stk dfi kort som begge har vært åpna. de sender nemlig ut returvarer som nye varer uten å opplyse om det på noen måte. argumentet til en på kundesupport var at de trodde det var lov i danmark mene bortsett fra dette problemet med dfi korta jeg har bestilt der, så er jeg kjempeforøyd med alt annet jeg har kjøpt, som er bl.a to komplette s754 systemer + en del annet småtteri. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Spirre: mener du denne disken kan være bedre: Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 7200RPM NCQ? Og dette hovedkortet: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16? hovedkortet er bedre ja, i alle fall ut i fra de brukererfaringene jeg har lest i det siste. når det gjelder harddisken, så vil den i teorien ha bedre ytelse enn den første du kikka på, mene personlig styrer jeg langt utenom alt som heter maxtor. har litt erfaring med samsung, og det virker på meg som det er gode disker. jeg personlig, og 2-3 av de beste nerdevennene mine kjøper alle western digital. ja de bråker kanskje litt mer, mene så er de også i mine øyne de diskene med høyest kvalitet. mene folk har jo forskjellige meninger og det er sikkert nok folk der ute som lovpriser maxtor disker. kanskje med unntak av de externe one touch diskene da seagate er jo kjent for å ha stille disker, mene jeg mener å huske at samsung faktisk har lavere støynivå på sine disker om dagen... så mitt råd er: ikke kjøp maxtor, mene hvem av de tre andre merkene du velger er opptil deg selv. Lenke til kommentar
JV Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Takk for all hjelp... vet ikke om jeg gidder å vente lenger jeg... går for det jeg skrev først, bare med ASUS A8N Premium og en Western Digital Caviar 250GB SATA2 16MB 7200RPM.......... *glede seg til å spille* Lenke til kommentar
JV Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Noen som har noe formening om dette vil fungere greit på nye spill som f.eks hl2, bf2, f.e.a.r (bare demo enda?) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 det sku kjøre det meste på 1280*1024 med alt max uten problemer. eyecandy sku gå fint å kjøre opp litt også Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har lest ganske mye negativt om NorthQ strømforsyninger her i forumet,så du bør velge noe annet. Ellers ser oppsettet ditt veldig bra ut. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hm ncq på en amd ingen vits...og kanskje lagdt i litt mer og kjøpt en 3700+ da en førstes er i gang ellser meget bra Lenke til kommentar
JV Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) hm ncq på en amd ingen vits...og kanskje lagdt i litt mer og kjøpt en 3700+da en førstes er i gang ellser meget bra ncq på amd ingen vits? Hva mener du med det? Endret 8. september 2005 av JV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Siden du nå først spør om Maxtor Diamondback 250 gb så kan jeg opplyse om at jeg nettopp fikk samme disken. Har tidligere hatt Samsung spinpointen du nevner, men er mer fornøyd med Maxtoren som dessuten koster mindre! Gå for den! Lenke til kommentar
Mott Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hm ncq på en amd ingen vits...og kanskje lagdt i litt mer og kjøpt en 3700+da en førstes er i gang ellser meget bra ncq på amd ingen vits? Hva mener du med det? Det betyr at AMD ikke utnytter denne funksjonen Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Siden du nå først spør om Maxtor Diamondback 250 gb så kan jeg opplyse om at jeg nettopp fikk samme disken. Har tidligere hatt Samsung spinpointen du nevner, men er mer fornøyd med Maxtoren som dessuten koster mindre! Gå for den! Av nyskjerrighet. Hvorfor synes du Maxtoren er bedre? Er den like stille som Samsung? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Nå har jeg den ikke i sammen kabinett lenger så det er vanskelig å si hvor mye som skal tilskrives kabinettet og hvor mye Maxtoren har å si. Men den er STILLE -mer er det egentlig ikke å si. De er nesten likt priset, men den store fordelen er at Maxtoren har 16mb cache mot Samsungens 8. Det er jeg ganske sikker på at du vil merke! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ser at Anandtech har testet Maxtoren. Ser ut som en meget bra disk ja. With the MaXLine III, Maxtor has given users a good in-between point for those who want the capacity of a 7200RPM drive, but with the performance of Western Digital's 10,000RPM Raptor. Imponerende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jøss, litt av en test. Hadde ikke sett den før nå, men at den var like kjapp som disse hersens raptorene var jammen en overraskelse. til alle raptor-fanboys der ute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå