Heineoen Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hei! Har en gammel Hp 451.no pc som jeg kjøpte for noen år siden hos elkjøp.. (det skulle jeg aldig ha gjort) Hovedkortet er et Via Kt266 Benytter nå en bios fra Hp, denne er svært begrenset! Ser at det står MSI på hovedkortet 6382 ver: 1 Tør jeg bruke denne Bios'en? http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=291&kind=1 Hp fraråder meg det.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Sjekk ut om HK har en recovery-funksjon. Har den det kan du ta en backup av BIOS-en først (uten å flashe etterpå) og så gjøre klar en recovery-disk. Men ikke skyld på meg om ting fremdeles går ad undas. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hvordan skjekker jeg dette? Det er recovery for biosen du mener sant? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Siden HP fraråder så er det nok et OEM-kort, dvs. en ribba/ modifisert utgave av ms-6382. Men, det kan jo være nyttig erfaring å prøve vekke til live en død Bios Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hp fraråder meg det.. Hva var begrunnelsen for frarådingen da? bruker du LiveUpdate? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Live Update? Grunnen var at HP ikke viste om hovedkortet var kompatibelt med Msi sinn bios.. Lenke til kommentar
Grommers Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Med mindre du har tilgang til en bios-flasher så ville jeg latt være. Booter ikke pc'n etter flashing med er vel kortet ditt vrak. Med mindre den har en form for bios recovery. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Live Update? Hvis du laster ned, installerer, kobler til internett og kjører MSI Live Update vil programmet søke etter relevante drivere og evt. finne siste Bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå