Gå til innhold

winXP?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem i winXP. PCen henger seg etter en stund når jeg har noe koblet til USB. dette skjer ikke i win2000. Har formatert og lagt inn XP på nytt uten at dette har hjulpet noe.

Jeg har asus a7v133 hovedkort. All hjelp mottas med takk.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-18 16:04, borre skrev:

Se i Event Viewer (start | settings | control panel | administrative tools | event viewer) om du finner noe mistenkelig rundt omkring tidspunktet når det låser seg.

Jeg fant ingen logg på det tidspunktet den hang seg.

så ikke noe mistenklig minuttene før heller.

Lenke til kommentar

Jeg har også A7V133 hovedkort. Og også jeg sleit med USB-portene under XP. Maskinen hang seg ikke, men det som skjedde var at når jeg f.eks hadde gamepad koblet til og kjørte spill, så fungerte gamepaden i toppen 1 min. Når jeg så gikk ut av spillet var det en varseltrekant i taskbaren med diverse feilmeldinger. Husker dog ikke helt hvilke.

Jeg fant aldri noen løsning på det. Jeg hadde heller ikke probemer under win2000.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-18 16:52, nalle skrev:

er det orginal xp plate du har da???

nei det er den med winxp som ikke har skikkelig USB støtte...

-----

Min bror har også USB trøbbel. Når han putter i Ipaqen, finner windows den, men den fungerer ikke. Når han tar den ut, bruker "system" 100% CPU, slik at han blir nødt å restarte maskinen. Det samme gjelder et kamera. Vi går ut i fra at det er hovedkortet som er fucket.

Lenke til kommentar

Min bror har også USB trøbbel. Når han putter i Ipaqen, finner windows den, men den fungerer ikke. Når han tar den ut, bruker "system" 100% CPU, slik at han blir nødt å restarte maskinen. Det samme gjelder et kamera. Vi går ut i fra at det er hovedkortet som er fucket.

Når jeg bruker USB kanalen så funker de helt fint en stund,men plutselig henger dataen seg,å jeg tror ikke d er hovedkortet siden det ikke er noe problem i win2000

[ Denne Melding var redigert av: espen221 på 2002-08-19 14:03 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...