Gå til innhold

Er denne dataen bra nok for spilling?

Anbefalte innlegg

Kabinett Cooler Master Wave Master Sølv Kabinett Aluminium (Uten Strømforsyning)

Strømforsyning Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

Hovedkort Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

Prosessorer AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Dual DDR-minne Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Skjermkort MSI GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, ViVo PCI-Express, NX7800GTX-VT2D256E, 2xDVI-I

Harddisk Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Diskettstasjon Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Silver Floppy Drive Internal

Optisk leser/brenner NEC DVD recorder ND-3540A IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

multikortleser AC Ryan USB2 multikortleser , for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Tastatur Saitek Gamers Keyboard lys og programmerbar pad

Mus Logitech G5 Laser Mouse, USB

Lydkort Creative SB Audigy 2 Value, Bulk PCI Lydkort,7.1,Dolby Digital EX

Høyttaler Creative I-Trigue 2.1 3600 (Sub,2 monitorer,forsterker), Retail

Operativsystem Microsoft Win XP Home SP2 Norsk,Ink.CD, Komplett, kun til PC Produksjon

Service Garanti 3 år - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no

Support Support 3 år - Komplett sin egen support

Er det bra nok for å kunne håndere spill som finnes nå, som kommer neste år, neste år, neste år og neste år etter der? :D

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang.

Tråden er også flyttet fra spilldelen av forumet, til Hardware > Hjelp til kjøp/salg av PC.

Ok Mr. Administrator. :!:

Men holder det hvis jeg KUN tar å får bedre prosessor for jeg vil gjerne beholde det fine grafikkortet! :D

Dataen er forsåvidt lokalisert her:

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10138

Hvis noen gidder å gå på "konfiguer selv" og se hvilken prosessor jeg bør ha.

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det skjermkortet så synes jeg du skal gå for det, men jeg ville nok byttet til en bedre prosessor. Gå for en 3700+, denne passer bedre til 7800-kortet og har stort klokke-potensiale.

takk for svar.

Burde jeg skiftet ut hardisken også?

fra: Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

til: Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA 16MB 7200RPM NCQ

Med tanke på at jeg har ganske mange spill.

Lenke til kommentar

Det der er en kjempebra PC, men om det var meg ville jeg lagt mer i CPU når jeg allerede har spandert på meg en så dyr maskin. En 3500+ eller 3700+ (eller kanskje så mye som en 3800+ :love: om du har råd). De er nok bedre dimensjonert for resten av maskinen. :)

Når det gjelder disker ville jeg PERSONLIG valgt 2xSeagate 250GB 7200.8. Men det er jo fordi jeg er veldig Seagate fan da. :p, men en Maxtor 300GB er nok ikke å forakte nei :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det skjermkortet så synes jeg du skal gå for det, men jeg ville nok byttet til en bedre prosessor. Gå for en 3700+, denne passer bedre til 7800-kortet og har stort klokke-potensiale.

takk for svar.

Burde jeg skiftet ut hardisken også?

fra: Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

til: Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA 16MB 7200RPM NCQ

Med tanke på at jeg har ganske mange spill.

Samsungen er jo sata2. Det er jo ikke maxtoren. Ville nok valgt samsungen.

Lenke til kommentar
Gå ned på skjermkort og opp på prosessor, gefore 6800GT og 3500+ amd vince.

ikke enig. jeg mener det er lurt å ikke putte for mange kr i en dyr cpu nå som dual core er på markedet og M2 kommer til neste år.

skulle det skorte på ytelse så er det bare å klokke opp litt på cpuen etterhvert

Lenke til kommentar

CPU'n kan fint overklokkes, så jeg hadde ikke giddet å bruke mer penger der. En 3700+ vil typisk yte 5% bedre enn 3200+ etter overklokking ettersom de klokker ca like langt.

Jeg hadde ikke hatt lyst å kjøpe en maskin med hovedkort med chipset vifte. Det blir alltid problemer og bråk med sånne små vifter.

Grøsser litt ved tanken på å bruke 15-20k på en pc. :)

Lenke til kommentar

Så hvis jeg hadde:

KABINETT:

Cooler Master Wave Master Sølv Kabinett Aluminium (Uten Strømforsyning)

STRØMFORSYNING:

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

HOVEDKORT:

MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939 BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16

PROSESSOR:

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

DUAL DDR MINNE:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

SKJERMKORT:

MSI GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, ViVo PCI-Express, NX7800GTX-VT2D256E, 2xDVI-I

HARDDISK:

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Så ville det blitt en fin data?

Og forresten hvor får man bedre CPU? (jeg suger i data)

Takk for alle raske svar forresten, dere er toppen! :thumbup::D

Og please, PLEASE ikke snakk VELDIG komplisert for jeg er som sagt ikke en ekspert i faget :D

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar
Skal du ha Asus bør du velge AN8 SLi Premium. Ikke velg 6800 Gt fremfor 7800 GTX hvis du har råd til det. Etter min mening er 3700 SAn Diego et bra kjøp da den klokker langt med defaultkjøler.

Der sa du det riktige. Kan faktisk få en 3700+ over 2,70ghz uten at en modifiserer hardwaren. Ikke langt unna FX57 ytelse. Pluss at den har dobbelt så mye cache-minne som en 3800+.

Lenke til kommentar
Skal du ha Asus bør du velge AN8 SLi Premium. Ikke velg 6800 Gt fremfor 7800 GTX hvis du har råd til det. Etter min mening er 3700 SAn Diego et bra kjøp da den klokker langt med defaultkjøler.

Der sa du det riktige. Kan faktisk få en 3700+ over 2,70ghz uten at en modifiserer hardwaren. Ikke langt unna FX57 ytelse. Pluss at den har dobbelt så mye cache-minne som en 3800+.

hva for no? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...