iMono Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Er ikke baksiden i metall? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Gleder meg til den første historien om hvordan Ipoden knakk i to ha den der i baklomma når du setter deg, så knekker den. Spesielt siden Apple er så kjipe og skal lage alt i hvit plast kjøpt på billigsalg på markedene i Marakech.. Er ikkje dei fleste små, flashbaserte mp3-spelarane utført i plastikk? Kan du altså sette deg på alle dei andre utan at dei tar skade av det? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Gleder meg til den første historien om hvordan Ipoden knakk i to ha den der i baklomma når du setter deg, så knekker den. Spesielt siden Apple er så kjipe og skal lage alt i hvit plast kjøpt på billigsalg på markedene i Marakech.. Er ikkje dei fleste små, flashbaserte mp3-spelarane utført i plastikk? Kan du altså sette deg på alle dei andre utan at dei tar skade av det? Hva er vanskeligst å knekke av en lang planke og en kort planke, Einstein? Den er lang og tynn som en blyant. Hvis coveret foran er i plast (noe alt fra Apple er i), så tror jeg ikke den er spesielt holdbar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Setter du deg på ein mp3-spelar burde du uansett vurdere å kjøpe ein spelar frå 6-7 år tilbake. Ved å legge likt press på heile spelaren vil den ikkje knekke, dersom du prøver å brekke den får du det nok til, men det kan du like lett klare med andre spelarar. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Må man bruke Apple sitt program for å overføre musikkfiler, eller dukker den opp som ekstern disk når man plugger den i maskinen? Ørjan... Både og. Du må bruke iTunes (som følger med), Anapod eller et plug-in til Winamp for å overføre musikk (finnes ikkert et hav av andre programmer du også kan bruke). For å overføre filer (bruke iPoden som ekstern disk) trenger du bare å koble den til og den vil vises som flyttbar disk (men du kan ikke dra sanger over) Synd, det gjør Ipod uaktuell for meg. Håper de en gang gjør noen med det. med EphPod er det bare drag n drop inn til ipod, med både løse sanger eller hele album. bra prog synes jeg. du burde ikke la en liten ting som det stoppe deg hvertfall. Vel, for meg er det ikke en bagatell. Jeg ønsker ikke å måtte installere tredjepartsprogrammer for å legge musikk over på mp3 spilleren. Hverken i windows eller i linux. Jeg vil m.a.o. ha et valg. Og når det i tillegg finnes spillere hvor det ikke er nødvendig, blir valget relativt enkelt. Ipod blir hverken kjøpt eller anbefalt til noen som ønsker en mp3 spiller. Apple går neppe konken av den grunn Ørjan... Lenke til kommentar
total Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) fantastisk! har gått og tenkt i tre måneder frem og tilbake om jeg skulle kjøpe meg en ipod mini, og så kommer DENNE! Helt fantastisk! klarer bare ikke bestemme meg om jeg skal ha hvit eller svart. Den hvite er jo mest "klassisk" ipod, mens en med den svarte kan risikere at folk tror det er en iriver eller noe annet dritt.. Men denne spilleren var rett og slett bare sexy Skal kjøpes i kveld! Noen som har sett noen tester? edit: bestilt! Her er en førsteinntrykk-test Endret 10. september 2005 av total Lenke til kommentar
total Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...1.1.1.0.0.0.1.0 Gratis frakt og gravering Har en shuffle selv men nå.... den svarte modellen hmm.. finner ikke den gratis graveringen. Noen som har en link som funker? edit: der... Endret 10. september 2005 av total Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 den svarte er definitivt fetest. den hvite er jo så standard, alle som har ipod har jo hvit... bortsett fra de med u2 og mini da. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 *BESTILT* Føkk mini skrapet som aldri funka skikkelig. Håper det går bedre med denne. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Vurderer svart, men tror ikke svart passer så fint i de armbånda der. Lenke til kommentar
total Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 En grunn til at jeg ikke valgte svart var at øreproppene er hvite, og at en mest sannsynlig kan kjøpe et svart skin med tiden.. Ser de selger en hel haug på eBay. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Vel, for meg er det ikke en bagatell. Jeg ønsker ikke å måtte installere tredjepartsprogrammer for å legge musikk over på mp3 spilleren. Hverken i windows eller i linux. Jeg vil m.a.o. ha et valg. Og når det i tillegg finnes spillere hvor det ikke er nødvendig, blir valget relativt enkelt. Ipod blir hverken kjøpt eller anbefalt til noen som ønsker en mp3 spiller. Apple går neppe konken av den grunn De fleste spillere som sorterer musikken etter id-tags bruker egnede program for å kopiere musikk. iPod er helt klart bedre enn Creative her, for Creative bruker en sær protokoll for å kommunisere med alle sine "større" DAP'er (Zen Sleek, Zen NX/Xtra, Zen Micro, Jukebox-serien...). iPod bruker rett og slett "usb mass storage-standarden", og dukker opp som en egen lagringsenhet i *nix og Windows. Hvis du bruker GNU/Linux er det ikke noe problem å bruke Ephpod via Wine eller gtkpod. Du kan også bruke amaroK (som har samme funksjoner som iTunes) og sikkert også en håndfull andre programmer. Med Creative er det nødvendig med egne biblioteker, libnjb, for å få tilgang til spilleren. I tillegg er du også nødt til å bruke et overføringsprogram som benytter seg av libnjb, som f.eks kzenexplorer, neutrino eller gnomad2. Siden program- og driverfri overføring av musikk er et krav hos deg er du da enten låst til enkle flash-baserte spillere eller så må du kjøpe en DAP som ikke engang "bruker" id-tags. Kombinasjonen driverfri og programfri er såvidt jeg vet, svært begrensende for utvalget. Jeg tror iRiver klarer det, altså... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hva følger med av utstyr? Følger det med en slik "teleslynge" som du kan ha rundt halsen? Er det "Earbud headphones" det heter? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Et spørsmål til: Hva er forskjellen på skjermene til iPod 60 gb og Nano? Hvilken pikselforskjell og hvilken fargeforskjell er det? Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det som følger med: Earbud headphones, USB 2.0 cable, Dock adapter Det headsettet som følger med er ikke slikt man bruker til å henge Nanoen rundt halsen. Da trenger du dette: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...LearnMore=MA093 Oppløsningen vet jeg ikke, men Nano og vanlig iPod har samme fargedybde, på 65 tusen farger. Nano sin skjerm er på 1,5", mens vanlig iPod har 2,0". Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg må si at jeg ikke var særlig imponert over iPod eller iPod mini, men dette var et genuint originalt og nyskapende produkt. Det er virkelig en revolusjon for flash-baserte DAP'er! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg må si at jeg ikke var særlig imponert over iPod eller iPod mini, men dette var et genuint originalt og nyskapende produkt. Det er virkelig en revolusjon for flash-baserte DAP'er! At de har puttet mer minne i spilleren er det nyskapende? Da er det jo det samme når man kommer med større harddisker og minnebrikker ellers. De får jo lite omtale si det sånn. Ellers er alle menyer like som ellers bortsett fra at de er i farge. Revolusjon? tror ikke det... men du skal få lov til å tro det. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Er det samme meny system på Nano som på de andre Ipod`ene? Hvis det er det kan Creative saksøke (kall det hva du vill...) Apple for er STOR haug med penger Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 At de har puttet mer minne i spilleren er det nyskapende? Da er det jo det samme når man kommer med større harddisker og minnebrikker ellers. De får jo lite omtale si det sånn. Ellers er alle menyer like som ellers bortsett fra at de er i farge. Revolusjon? tror ikke det... men du skal få lov til å tro det. *Spilleren er ekstremt liten. *Du får med en klar fargeskjerm (som etter sigende har høyere oppløsning enn storebror iPod) *KLikkhjul. Slår alle andre navigasjonsløsninger jeg har sett. Det kan være et ordentlig knot å finne frem og bla i musikk på f.eks Creative Muvo N200. *Spilleren har samme funksjoner som storebroren, ekstrautstyr og tv ut et unntak. *Generering av spillelister: For en større DAP (~ 30gb) hater jeg apple sin løsning, men med tanke på at denne skal sammenliknes med flash-baserte spillere med en liten stripe som skjerm, er denne funksjonen unik og praktisk gjennomførbar pga. stor skjerm. *Hvis vi tror Apple vil den koste ca. 2500 kr. Tatt alle funksjonene i betraktningen, den relativt lave prisen samt et utrolig lekkert utseende, så er iPod Nano enestående. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe den med det første, for jeg har mp3-spillere som dekker alle mine behov: Muvo N200 og iPod mini for trening og løpeturer, mens Creative Zen NX fikser jobben på reise eller når jeg er hjemme. Likevel så er jeg sikker på at iPod Nano kommer til å bli virkelig populær, men jeg tror at et fåtall av de som allerede har iPod mini 2G vil kjøpe den. Istedenfor vil den nok bli populær hos de som allerede har en stor iPod, de som tidligere har ønsket seg iPod mini, de som har en billig flash-basert spiller (spesielt iPod shuffle) fra før og andre som vil ri på iPod-bølgen Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Har hatt MD i en god tid nå og skal kjøpe meg en MP3, så deilig det kommer til å bli. Denne ser jo kanon ut, så eg tenker på å kjøpe denne. Men vet egentlig lite om iPod så hadde vært flott om noen kunne svare på noen spørsmål: # iTunes, fungerer det greit? Kan overføre alt av mp3 filer sant? Den kommer ikke med en ekkel feilmelding [Denne filen er ulovlig eller noe ? ) # God lyd i disse? Altså, må kunne ha det litt høyt (Kjører Koss SportaPro) # Og "hjulet" i front, lett å navigere? Positive svar her, og eg joiner iPod familien EDIT: Negativt å bestille fra nettbutikker? Tenker fra NetShop, men hvordan fungerer det om den er dau ved arrival, eller blir ødelagt? Må eg legge ut alle bekostninger? -Kjøpt RAM og mus fra NS og det fungerer kjempe, ingen problemer - ennå - så flott om spilleren og er feilfri liksom. EDIT2: Liiten ting til, kategorier, mapper osv. La oss si at eg propper den med musikk, må eg bla fra 1 til 500 (tenker på 2GB versjonen) da? Eller bare Band-->Album-->Sang? -Jar Endret 12. september 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå