CAT-scan Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har hatt et ASUS A8N-SLI og det nåværende DFI-kortet, og med begge to har det vært krøll med chipset-kjøling. Det her er pokkermeg latterlig. Er det ikke en eneste produsent som klarer å få til en kjøling som ikke låter som en jetmotor eller blir ødelagt helt uten videre? Uansett. For litt siden begynte det å skje tilfeldig rare ting. Plutselig sluttet en vifte å fungere for så å starte opp et minutt senere og så ble tilfeldige USB-porter ustabile. Fant jo ut hva problemet var nå nettopp. NB-viften begynte å hyle som besatt. Jeg åpner opp og finner ut at hele kjøleren sitter helt løst. Det er ikke press mot chipsetet i det hele tatt, og det virker som om at selve viften har blitt slitt også (på grunn av lyden). Siden DFI har valgt å sette kjøleren rett under skjermkortet er det vel kanskje ikke så mange andre kjølere som passer der? Er det noen som vet om noen? Jeg blir så irritert på det her. På det forrige hovedkortet måtte jeg skifte ut den samme kjøleren fordi den ble slitt etter bare noen uker. Den her ryker pokkermeg etter et par måneder. Nydelig... Er det så veldig vanskelig å bruke kjøleløsninger som ikke er totalt ubrukelige? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har DFI kortet selv og irriterer meg over den chipset vifta. Derfor blir det nok et Asus A8N32-SLI Deluxe når det kommer. Dette kortet har heatpipe kjøling Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har hatt et ASUS A8N-SLI og det nåværende DFI-kortet, og med begge to har det vært krøll med chipset-kjøling. Det her er pokkermeg latterlig. Er det ikke en eneste produsent som klarer å få til en kjøling som ikke låter som en jetmotor eller blir ødelagt helt uten videre? Joda her: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7387 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Takk for info. Da kan DFI ta rennafart og molsykle et visst sted. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Edit/Slettet: Akk ja, så lett er det å overse et 3-tall og et 2-tall. Har selv Deluxe-hovekortet, og har ikke peiling på hvordan chipset-vifta høres ut, da jeg slengte på en passiv Zalman så fort den antistatiske posen var åpnet. Endret 8. september 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Playmofetish du er nok den som missforstår her. Asus A8N32-SLI Deluxe er ett helt nytt kort som ikke har kommet enda, og det har heatpipe! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 I alle fall kommer jeg ikke til å kjøpe det før jeg har sjekket grundig hvilket kort som har gromkjøling. Skiftet selv ut NB-kjøleren på ASUS-kortet med en Zalman passiv kjøler. Makan til dritt de setter på chipsetet er det jammen langt i mellom, men det er vel kanskje et relativt nytt aspekt at de må ha såpass "massiv" kjøling på chipsetet. Etter det jeg har forstått er NF4 varmt som pokker i forhold til stort sett alt annet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Playmofetish du er nok den som missforstår her. Asus A8N32-SLI Deluxe er ett helt nytt kort som ikke har kommet enda, og det har heatpipe! Stemmer det har vel samme kjølingen som det jeg viste til lengre opp Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har brukt denne med stor suksess: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5621 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå