Gå til innhold

DFI Lanparty NF4 - Chipsetvifte problemer

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et ASUS A8N-SLI og det nåværende DFI-kortet, og med begge to har det vært krøll med chipset-kjøling. Det her er pokkermeg latterlig. Er det ikke en eneste produsent som klarer å få til en kjøling som ikke låter som en jetmotor eller blir ødelagt helt uten videre?

Uansett.

For litt siden begynte det å skje tilfeldig rare ting. Plutselig sluttet en vifte å fungere for så å starte opp et minutt senere og så ble tilfeldige USB-porter ustabile. Fant jo ut hva problemet var nå nettopp. NB-viften begynte å hyle som besatt. Jeg åpner opp og finner ut at hele kjøleren sitter helt løst. Det er ikke press mot chipsetet i det hele tatt, og det virker som om at selve viften har blitt slitt også (på grunn av lyden).

Siden DFI har valgt å sette kjøleren rett under skjermkortet er det vel kanskje ikke så mange andre kjølere som passer der? Er det noen som vet om noen?

Jeg blir så irritert på det her. På det forrige hovedkortet måtte jeg skifte ut den samme kjøleren fordi den ble slitt etter bare noen uker. Den her ryker pokkermeg etter et par måneder. Nydelig... Er det så veldig vanskelig å bruke kjøleløsninger som ikke er totalt ubrukelige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I alle fall kommer jeg ikke til å kjøpe det før jeg har sjekket grundig hvilket kort som har gromkjøling. Skiftet selv ut NB-kjøleren på ASUS-kortet med en Zalman passiv kjøler. Makan til dritt de setter på chipsetet er det jammen langt i mellom, men det er vel kanskje et relativt nytt aspekt at de må ha såpass "massiv" kjøling på chipsetet. Etter det jeg har forstått er NF4 varmt som pokker i forhold til stort sett alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...