IBalic Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg får ikke Open Office til å rette grammatikk og rettskriving for Norsk bokmål. Det jeg da lurer på er om jeg må laste ned en plug-in eller om det i det hele tatt er mulig å få denne funksjonen aktivert? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg får ikke Open Office til å rette grammatikk og rettskriving for Norsk bokmål. Det jeg da lurer på er om jeg må laste ned en plug-in eller om det i det hele tatt er mulig å få denne funksjonen aktivert? Tenker du på ordliste? Trur ikkje det finst rettskrivingsfunksjon for Norsk enno, men ordliste finst. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Jeg får ikke Open Office til å rette grammatikk og rettskriving for Norsk bokmål. Det jeg da lurer på er om jeg må laste ned en plug-in eller om det i det hele tatt er mulig å få denne funksjonen aktivert? Tenker du på ordliste? Trur ikkje det finst rettskrivingsfunksjon for Norsk enno, men ordliste finst. Tenker på en ordliste og ja, men først og fremst en funksjon som kan rette skrivefeil og ellers andre grammatiske feil. Hvis dette ikke har kommet, er det noe jeg synes uttviklerne av Open Office bør prioritere. Det er en svært viktig faktor hvis folk i det hele tatt skal vurdere linux fremfor win 2k/xp. Jeg ønsker meg et fullblods alternativ ovenfor MS Office. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 I OOo 2 Beta treng eg berre å gjere slik: File > Wizards > Install new dictionaries Velg English, og så følger du wizarden nøye. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Tilsvarende i OO1. ellers er *stavekontrollen* meget god. Gramatikk-kontroll er det mulig å få til engelsk vha. StarOffice (gratis for privatpersoner). Ikke at gramatikkkontrollen til ms er så mye å skryte av - jeg gikk nesten opp en karakter i tysk etter at jeg bytta til OO... (i alle fall markant færre streker, samt at jeg faktisk (nesten) lærte det...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå