Gå til innhold

Forslag til laptop; fokus: batteri og støy- 5-8k

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å hive meg på en hjemme-pc-ordning på jobben, og lurer derfor på noen tips fra dere om hvilke modeller dere har god erfaring med.

Jeg har en kraftig stasjonær PC fra før av, så jeg trenger ingen Acer Ferrari.

Primærbehov: Støysvak med tanke på studier. Skrive notater, kunne se filmer uten at batteriet konker. 15"

Bonusbehov: Spilling, generell god kraft, lagringsplass, DVD-brenner ++++++

Ting som WLAN og god byggekvalitet tar jeg som en selvfølge. Jeg skal ikke ha noen Medion/Coop PC med høy plastikkfaktor.

Budsjett: Fra 5000,- til 8000,-

Nokså sprikende budsjett da en hundrelapp ekstra i månenden ikke har så mye å si.

Jeg vil gjerne ha tips på forskjellige modeller i forskjellige klasser.

Jeg gidder ikke legge i flere tusenlapper ekstra for skjermkort/prosessor osv, hvis det går på bekostning av støy og batteri. Da vurderer jeg likesågodt en billig billig Celeron M-sak.

Kjøpes fra hvor: PCene må være mulig å få tak i fra nettbutikkene Komplett, PSData, MPX eller til nød shg.no.

Jeg skal altså ikke ha noe fra Døll, Netshop, Elkjøp, Alienware eller lignende.

Kom med forslag! :thumbup:

Edit: Endret litt på budsjettet. Jeg trenger rett og slett ingen særlig kraftig PC.

Er vel egentlig fornøyd hvis det finnes en brukbar sak med Celeron M, 256/512, 40/60, DVD-brenner, WLAN og god batterikapasitet.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som en temmelig spenstig maskin ja. Har du noe oversikt over batteri og støy?

Noen andre billigere modeller?

Edit: Endret litt på budsjettet. Det blir rett og slett overkill med modeller som A6V, selv om det selvfølgelig hadde vært morsomt å ha.

Edit2: Det går knapt et kvarter uten at jeg endrer mening. Nå har jeg veldig lyst på en Aopen 1558 eller 1559 barebook, og bygge selv. Kan dette være en god idé? Jeg syns å huske at det ble rapportert om problemer med støy på 1558, eller om det var noen andre problemer? 1559 er vel samme ulla, bare med GF 6600-skjermkort istedetfor integrert på 1558.

Kom med innspill!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Kjæresten min har en 12" iBook og både jeg og hun er veldig fornøyd med den.

Men som nevnt over skal PCen kunne fås tak i fra Komplett, PSData eller MPX. Dette pga. tilgjengelige leverandører gjennom jobben.

Noen som har kommentarer til PSDatas Tundra 1559? Personlige erfaringer her? Jeg tenker i så fall å bygge meg en bærbar basert på Aopens 1559, som Tundra/PSData bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...