Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har lenge lekt med tanken om å overklokke min gamle celeron 2,4Ghz noe skikkelig, og til det så trenger jeg et skikkelig hovedkort. Som emnetittelen sier så er min celereon socket 478. Kriteriene for hovedkortet er at det skal finnes guider til å utføre vmods på det (link gjerne til guider). Jeg vil helst ha muligheten til å utføre Vcore mods. Kortet skal selvfølgelig også være villig til å overklokke langt. Hvor langt det kan trekke FSB er ikke så viktig siden celeron bare kjører på 100Mhz FSB, men kortet må være villig til å ha en CPU som kjører langt over hva som er meningen. Håper på fornuftige svar. DDK Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det mest populære Socket 478 vil jeg tippe er ASUS P4C800-E-Deluxe. Sikkert det beste overklokkingsvillige hovedkortet du finner til 478. Og guider tror jeg du vil finne mange av viss du bare googler! Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Enten P4C800 eller IC7 Max. Asus kortet sliter litt med droop på vcore - men dette er lett å fixe - tror faktisk det ligger en droop-mod-guide her på forumet et sted - Vertias_ ? Andre modder på dette kortet er vel dokumentert rundt omkring (xs.org) mvh r.- Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Regner med at det blir P4C800 jeg kjøper. Ser at den forige verdensrekorden med den cpuen jeg skal bruke ble satt med dette kortet. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vent litt til R520 kommer i butikkene - bruktmarkedet kommer til å flomme over av gamle AGP HK'er hehe ! mvh r.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå