carl_erik Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har nettopp kjøpt meg denne LCD-skjermen: http://norek.no/k/ki.asp?sku=309675&cks=PRL Men når jeg innstallerer grafikkort-driverne og jeg restarter maskinen(noe jeg må for å aktivere de siste installasjonene), bli skjermen svart når jeg skal logge inn som admin. Hvorfor det? Jeg har prøvd to grafikkort: 1. Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI (http://norek.no/k/ki.asp?sku=302678&cks=PRL) 2. Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail (http://norek.no/k/ki.asp?sku=302996&cks=PRL) Har prøvd begge disse grafikkortene og begge gangene skjedde det samme...hvorfor? Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 kanskje det er fordi at skjermen har på en for høy oppløsning, som kan kape problemer med skjermbildet. Du burde forsøke med en annen skjerm først, om du da ikke har gjort det fra før da... Men etter som jeg husker, inntreffer skjerm problemene først etter du har logga inn etter min erfaring =/ Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har prøvd å sette ned oppløsningen...men det gjorde ikke sakene noe bedre.... Jeg får svart skjerm idet jeg "egentlig" skal få opp det blåe bildet hvor det står "Velkommen til windows" eller noe slikt... Og lyset på skjermen blir oransje...altså...den slår seg på en måte av... Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) hum... Det kan jo vere at det er en feil som gjør at når du har den skjermen og innstallerer driverene din, blir oppløsningen automatisk stilt høyere. ting du kan prøve: -laste ned nye drivere -prøv med annen skjerm! (bare på fun) -fårklare problemet ditt og få bytte skjermen i noe billigere/dyrere( om det funker med en annen skjerm da) edit: siden du har prøvd med to skjermkort, er det sannsynelig at problemet ligger i skjermen. Endret 7. september 2005 av iron-vetle Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 hum... Det kan jo vere at det er en feil som gjør at når du har den skjermen og innstallerer driverene din, blir oppløsningen automatisk stilt høyere.ting du kan prøve: -laste ned nye drivere -prøv med annen skjerm! (bare på fun) -fårklare problemet ditt og få bytte skjermen i noe billigere/dyrere( om det funker med en annen skjerm da) edit: siden du har prøvd med to skjermkort, er det sannsynelig at problemet ligger i skjermen. Prøvde å laste ned de nyeste driverne med det første skjermkortet....og det skjedde ingen forskjell... Har ikke prøvd med en annen skjerm... Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 skulle nesten ha prøvd det da du kan sikkert finne en om du bor i nærheten av en gjennbruksstasjon eller noe slikt Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Prøvde å sette inn VGA kabel da jeg innså at det sto Power Saving Mode da skjermen "klikket".... Kanskje det har noe med strømmen allikvel... Hvordan vet jeg om jeg bruker for mye strøm? Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Power Saving Mode trodde nå jeg betydde at den ikke var kobla på pcen og at den bare gjikk på strøm kabelen... vet ikke hvordan Lenke til kommentar
carl_erik Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 vel...den er koblet på skjermen for jeg bruker jo den like før den kommer til windows.... Hmmm.....har fått tips om å sjekke med hovedkortet....skal sjekke litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå