Stian0 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Vi fikk nettop laptoper fra skolen som vi får lov å ha med hjem. Har en stasjonær og en laptop her hjemme som går på det trådløse nettet. Men med den nye skole pcn, så får jeg kobla til.. men får bare "Begrenset eller ingen forbindelse" Skolen har også på Administrator rettigheter når jeg har en bruker. Var på "loftet" hvor de IT ansvarlige sa at jeg må få routern til å dele ut ip'r automatisk og noe med DHCP. Og lurer på om noen kan hjelpe meg litt.. Om det kanskje er en annen grunn til at jeg ikke får kobla helt opp. Takk på forhånd Lenke til kommentar
kargod Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hvilken trådløs router har du? skolene har også en tendens til å bruke andre tilkoblingsprogrammer en det du finner i Windows. Vertfall slik her :S Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Linksys WRT54GS er routern.. Er det samme tilkoblingsprogrammet som vanlig windows. Han ene IT ansvarlige nevnte noe med at jeg måtte få routern til å sende ut ip's automatisk. Lenke til kommentar
whom Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Får du tilkoblet med kabel? Fikk ikke koblet til med kabel heller, men når jeg fjernet proxy greier i IE\FF, så funket det. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Det funker helt perfekt med kabel.. men vil at det skal funke med Trådløst.. btw: Har ikke admin på pcn siden det er leiepc fra skole. Lenke til kommentar
kargod Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 da må du inn på den trådløse routeren og slå på DHCP som sender ut IP adresser Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 DHCP er på fra før av.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 er lap-topen stilt inn til å motta ip automatisk? Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Det vet jeg ikke. Har ikke admin på den.. det har skolen. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Da må du be de fra IT avdelingen på din skole om å legge til deg som bruker med admin rettigheter. det skader ingenting Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Hehe, ingen av elevene får lov til å ha admin på pcn grunnet: At vi installerer spill/msn o.l Men vi klarer å legge inn spill msn musikk o.s.v enkelt. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Har nå klart å fikse problemet Var en klassisk tabbe med små og store bokstaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå