ronnyaa Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Regner med det er flere her på forumet som tipset Forbrukerombudet om dette ? Flere enn meg som har fått brev fra dem ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Gidder du scanne inn brevet? Om du har mulighet til det? . Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Gidder du scanne inn brevet? Om du har mulighet til det? .5452530[/snapback] Har desverre ingen mulighet til det, men skal se senere om jeg ikke får laget ett lite sammendrag av hva det inneholder EDIT : Det kan nok se ut til at gsm.no må ta ett aldri så lite oppgjør med betingelsene på sidene deres. jeg siterer : Vi jobber for tiden med nye kundesider og når de er ferdig vil det være en oppdatert versjon av kjøpsbetingelsene der det er ryddet opp i litt ting småting. Håper du vil vurdere oss en gang i fremtiden. Forbrukerombudet sier i brevet at de må rydde opp i betingelsene på sidene, og at de vil komme til å følge med om de nødvendige endringer blir gjort. (veldig kort fortalt) Endret 17. januar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Regner med det er flere her på forumet som tipset Forbrukerombudet om dette ? Flere enn meg som har fått brev fra dem ? 5452499[/snapback] minst to til, men vi fikk ikke svar Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 minst to til, men vi fikk ikke svar 5452591[/snapback] Jeg fikk ikke svar for i dag, så det kan godt hende at det er på tur. De har vel valgt å "tilfredsstille" gretne gamle gubber før ungdommen får svar Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 He he. Har oppdatert første siden. Tror ikke jeg får brev siden jeg har flyttet fra Stovner og så dum jeg var så tok jeg ikke mer enn en måneds ettersending av brev. Derfor håper jeg det er noen snille sjeler der ute som kunne scannet det inn. Vil takke alle som har sendt inn en klage, og som je gforstår har Forbrukerombudet kommet til det samme som jeg kom til. Hele denne saken viser i grunn hvor stor indirekte makt forbrukerene egentlig har hvis man sier i fra om forhold man ikke er fornøyd med. Vel håper nå at Notel.no innser at de har tatt feil og endrer sine vilkår betraktlig slik at de følger lovene og aller helst er litt mer forbruker vennelige. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fikk brev igår. Kan prøve å huske å scanne det imorgen, så kan jeg legge det opp som pdf. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 er det nå notel.no innser at vi hadde rett? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fikk brev igår. Kan prøve å huske å scanne det imorgen, så kan jeg legge det opp som pdf. 5457572[/snapback] Hadde vært genialt med en scan . Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Fant forresten en annen intressant tråd om dem her på forumet, den er gammel, men er nok minst like aktuell i dette tilfellet, og er nok en av grunnene til at FO har tatt dem for seg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=441174&st=0 EDIT : ser og at det har tatt litt tid før det har skjedd noe i denne saken, både fra notel.no og FO sin side : all respekt til dere, men jeg har en god del arbeidsoppgaver som må prioriteres, men har gitt beskjed videre og det vil bli sjekket opp i saken, gir beskjed når jeg hører noe. Erik Hentet fra den siste posten til notel.no som man finner her Endret 18. januar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Personlig så ser jeg ikke hva som er problemet med at Nortel presiserer at forventet levetid på telefoner som de selger er 18 måneder? Da vet de som kjøper at telefonen er forventet nedskrevet etter 18 måneder, og kan la være å kjøpe om det plager dem. (Eller om de vil ha en telefon som varer lenger). Skjønner egentlig ikke at noen gidder å kjøpe fra Notel, når telefonene derfra bare varer i 18 måneder? (Med mindre de faktisk bytter telefon såpass ofte, da er det jo helt greit ) Endret 19. januar 2006 av daffyd Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Personlig så ser jeg ikke hva som er problemet med at Nortel presiserer at forventet levetid på telefoner som de selger er 18 måneder? Da vet de som kjøper at telefonen er forventet nedskrevet etter 18 måneder, og kan la være å kjøpe om det plager dem. (Eller om de vil ha en telefon som varer lenger). Skjønner egentlig ikke at noen gidder å kjøpe fra Notel, når telefonene derfra bare varer i 18 måneder? (Med mindre de faktisk bytter telefon såpass ofte, da er det jo helt greit ) 5463365[/snapback] vel. Noen er interessert i å beholde rettighetene sine, og andre ikke. Vi mente at notel drev med ulovlige vilkår, og vi diskuterte det. For all, de kan skrive hva de vil, men så lenge de ikke har hold i det så taper de. Akkurat slik som i denne saken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Personlig så ser jeg ikke hva som er problemet med at Nortel presiserer at forventet levetid på telefoner som de selger er 18 måneder? Da vet de som kjøper at telefonen er forventet nedskrevet etter 18 måneder, og kan la være å kjøpe om det plager dem. (Eller om de vil ha en telefon som varer lenger). Skjønner egentlig ikke at noen gidder å kjøpe fra Notel, når telefonene derfra bare varer i 18 måneder? (Med mindre de faktisk bytter telefon såpass ofte, da er det jo helt greit ) 5463365[/snapback] Disse vilkårene er villedende i forhold til de rettigheter man har i forbrukerkjøpsloven. Denne loven er det ikke så mange forbrukere som kan - og om de kun leser vilkårene til notel og ikke vet sine rettigheter så kan de bli villedet til å tro noe annet enn det som er reelt. I tillegg så har forbrukerkjøpsloven en bestemmelse om ufravikelighet - det kan faktisk ikke lages vilkår som gir dårligere rettigheter enn loven. Lenke til kommentar
TKConrad Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Skjønner ikke at noen gidder å handle av de! Når de begynner å bøye på lover de ikke taper penger på så skjønner jeg ikke poenget.. Endret 20. januar 2006 av TKConrad Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tja. Ifølge ny tråd som er opprettet i dag her på forumet har gsm.no FREMDELES dette vilkåret. Hva i alle dager? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 2. Varen: Mobiltelefoner er idag blitt forbruksvare uten verdi etter 18 mnd og kunden er innforstått med at ved normal bruk kan ikke kunden regne med en lengre levetid enn dette. Kunden er innforstått med at det generelle prisnivå på mobiltelefoner er fallende. Kunden svarer selv for de forventninger han har til kjøp av varen utover dette. NT kjenner ikke til hvilket formål kunden har ved kjøp av varen, og kunden innestår således selv for at varen passer til kundens formål.Dette ser ikke ut til å ha noen ende. En telefon varer mye lengre enn 18mnd, og har verdi etter den tiden, selv om gsm.no mener noe helt annet.Så det er bare en ting å gjøre -> la være å bruke penger hos dem, samt opplyse alle om hvordan de ter seg for å lure seg unna forbrukernes rettigheter. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Tydeligvis så kjører notel.no/ gsm.no fortsatt i samme dårlige stil, til tross hva de har sagt før i samme tråden: "Vi går ikke inn for å krenke en kunde sine rettigheter, vi går ikke inn for å føre en kunde bak lyset, vi går ikke inn for å lure kundene med andre ord." Måtte dessuten endre overskrift, ser at notel.no har gått i andre forum og hevdet at denne saken er løst. Men det gjaldt kun et vilkår, derfor er overskriften endret. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 noen som har kopi av brevet, og som kan undersøke hvorvidt de hadde en tidsfrist på å endre vilkårene? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hei Dette er noen gamle salgsvilkår som har ved en feil kommet ut på våre sider. De er nå rettet. Det vil ikke ha noen betydning for de av våre kunder som har bestillt med disse vilkårene. Vi følger norsk lov for forbrukerkjøp. Takker for at du har gjort oss oppmerksom på dette. Beklager denne feilen på det sterkeste. Mvh xxxxxx xxxxxx Daglig Leder Norwegian Telecom AS Edit 4: Endret overskriften slik at fremtidige gsm.no kunder skal tro at saken om de dårlige vilkårene er løst, slikt dette firmaet blant annet har hevdet hos dinside.no etc. Notel.no har dårlige salgsvilkår. Tråden fortsetter vi er vel ferdig igjen ref aftenposten: Aftenposten Endret 14. februar 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå