Gå til innhold

gsm.no (notel.no) har dårlige salgsvilkår


KVTL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gidder du scanne inn brevet? Om du har mulighet til det? :).

5452530[/snapback]

Har desverre ingen mulighet til det, men skal se senere om jeg ikke får laget ett lite sammendrag av hva det inneholder ;)

 

EDIT : Det kan nok se ut til at gsm.no må ta ett aldri så lite oppgjør med betingelsene på sidene deres. jeg siterer :

Vi jobber for tiden med nye kundesider og når de er ferdig vil det være en oppdatert versjon av kjøpsbetingelsene der det er ryddet opp i litt ting småting. Håper du vil vurdere oss en gang i fremtiden.

Forbrukerombudet sier i brevet at de må rydde opp i betingelsene på sidene, og at de vil komme til å følge med om de nødvendige endringer blir gjort. (veldig kort fortalt)

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

He he.

 

Har oppdatert første siden.

 

Tror ikke jeg får brev siden jeg har flyttet fra Stovner og så dum jeg var så tok jeg ikke mer enn en måneds ettersending av brev. Derfor håper jeg det er noen snille sjeler der ute som kunne scannet det inn.

 

Vil takke alle som har sendt inn en klage, og som je gforstår har Forbrukerombudet kommet til det samme som jeg kom til. Hele denne saken viser i grunn hvor stor indirekte makt forbrukerene egentlig har hvis man sier i fra om forhold man ikke er fornøyd med.

 

Vel håper nå at Notel.no innser at de har tatt feil og endrer sine vilkår betraktlig slik at de følger lovene og aller helst er litt mer forbruker vennelige.

Lenke til kommentar

Fant forresten en annen intressant tråd om dem her på forumet, den er gammel, men er nok minst like aktuell i dette tilfellet, og er nok en av grunnene til at FO har tatt dem for seg.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=441174&st=0

 

EDIT : ser og at det har tatt litt tid før det har skjedd noe i denne saken, både fra notel.no og FO sin side :

all respekt til dere, men jeg har en god del arbeidsoppgaver som må prioriteres, men har gitt beskjed videre og det vil bli sjekket opp i saken, gir beskjed når jeg hører noe.

 

Erik

Hentet fra den siste posten til notel.no som man finner her

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Personlig så ser jeg ikke hva som er problemet med at Nortel presiserer at forventet levetid på telefoner som de selger er 18 måneder? Da vet de som kjøper at telefonen er forventet nedskrevet etter 18 måneder, og kan la være å kjøpe om det plager dem. (Eller om de vil ha en telefon som varer lenger). Skjønner egentlig ikke at noen gidder å kjøpe fra Notel, når telefonene derfra bare varer i 18 måneder? (Med mindre de faktisk bytter telefon såpass ofte, da er det jo helt greit :) )

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Personlig så ser jeg ikke hva som er problemet med at Nortel presiserer at forventet levetid på telefoner som de selger er 18 måneder? Da vet de som kjøper at telefonen er forventet nedskrevet etter 18 måneder, og kan la være å kjøpe om det plager dem. (Eller om de vil ha en telefon som varer lenger). Skjønner egentlig ikke at noen gidder å kjøpe fra Notel, når telefonene derfra bare varer i 18 måneder? (Med mindre de faktisk bytter telefon såpass ofte, da er det jo helt greit :) )

5463365[/snapback]

 

vel. Noen er interessert i å beholde rettighetene sine, og andre ikke. Vi mente at notel drev med ulovlige vilkår, og vi diskuterte det.

For all, de kan skrive hva de vil, men så lenge de ikke har hold i det så taper de. Akkurat slik som i denne saken.

Lenke til kommentar
Personlig så ser jeg ikke hva som er problemet med at Nortel presiserer at forventet levetid på telefoner som de selger er 18 måneder? Da vet de som kjøper at telefonen er forventet nedskrevet etter 18 måneder, og kan la være å kjøpe om det plager dem. (Eller om de vil ha en telefon som varer lenger). Skjønner egentlig ikke at noen gidder å kjøpe fra Notel, når telefonene derfra bare varer i 18 måneder? (Med mindre de faktisk bytter telefon såpass ofte, da er det jo helt greit :) )

5463365[/snapback]

Disse vilkårene er villedende i forhold til de rettigheter man har i forbrukerkjøpsloven. Denne loven er det ikke så mange forbrukere som kan - og om de kun leser vilkårene til notel og ikke vet sine rettigheter så kan de bli villedet til å tro noe annet enn det som er reelt.

 

I tillegg så har forbrukerkjøpsloven en bestemmelse om ufravikelighet - det kan faktisk ikke lages vilkår som gir dårligere rettigheter enn loven. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
2. Varen: Mobiltelefoner er idag blitt forbruksvare uten verdi etter 18 mnd og kunden er innforstått med at ved normal bruk kan ikke kunden regne med en lengre levetid enn dette. Kunden er innforstått med at det generelle prisnivå på mobiltelefoner er fallende. Kunden svarer selv for de forventninger han har til kjøp av varen utover dette. NT kjenner ikke til hvilket formål kunden har ved kjøp av varen, og kunden innestår således selv for at varen passer til kundens formål.
Dette ser ikke ut til å ha noen ende. En telefon varer mye lengre enn 18mnd, og har verdi etter den tiden, selv om gsm.no mener noe helt annet.

Så det er bare en ting å gjøre -> la være å bruke penger hos dem, samt opplyse alle om hvordan de ter seg for å lure seg unna forbrukernes rettigheter.

Lenke til kommentar

Tydeligvis så kjører notel.no/ gsm.no fortsatt i samme dårlige stil, til tross hva de har sagt før i samme tråden:

 

"Vi går ikke inn for å krenke en kunde sine rettigheter, vi går ikke inn for å føre en kunde bak lyset, vi går ikke inn for å lure kundene med andre ord."

 

Måtte dessuten endre overskrift, ser at notel.no har gått i andre forum og hevdet at denne saken er løst. Men det gjaldt kun et vilkår, derfor er overskriften endret.

Lenke til kommentar
Hei

 

 

Dette er noen gamle salgsvilkår som har ved en feil kommet ut på våre sider.

 

De er nå rettet.

 

Det vil ikke ha noen betydning for de av våre kunder som har bestillt med disse vilkårene.

 

Vi følger norsk lov for forbrukerkjøp.

 

Takker for at du har gjort oss oppmerksom på dette.

 

Beklager denne feilen på det sterkeste.

 

 

Mvh

 

xxxxxx xxxxxx

Daglig Leder

Norwegian Telecom AS

 

Edit 4: Endret overskriften slik at fremtidige gsm.no kunder skal tro at saken om de dårlige vilkårene er løst, slikt dette firmaet blant annet har hevdet hos dinside.no etc. Notel.no har dårlige salgsvilkår. Tråden fortsetter

 

vi er vel ferdig igjen :)

 

ref aftenposten: Aftenposten

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...