henkyboii Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har tenkt å kjøpe bærbar. Budsjettet er på rundt 10000 (helst litt under). Stiller ikke de aller sykeste kravene akkurat, men det må være et godt skjermkort i den (IKKE ITEGRERT!!) slik at jeg kan spille litt med den og se på dvd uten å irritere meg over bildekvaliteten. Ellers må den ha tilstrekkelig med ram og Hz slik at den ikke er så treig og ha en harddisc med grei størrelse og itegrert, trådløst nettverk. Tundra 1557E dekker disse kravene (tror jeg ihvertfall). Siden jeg ikke har så veldig god peil, og heller ingen erfaring med bærbar pc hadde det vært utrolig kjekt å få litt tilbakemeldinger på denne pc'en og kanskje til og med noen erfaringer... her er en link til Tundra 1557E: Tundra 1557E skjermkort i tundraen: ATI M11 Radeon® 9700 64MB Jeg lurer på om ikke 64 Mb blir litt knapt?? Er det mulig å bytte sjermkortet til 128Mb? Hvis noen har noen bedre forslag, så bare kom med dem. Jeg er åpen for alt (bortsett fra de verste "jalla-maskinene", dvs. de maskinene som folk bare har problemer med). Forumet her på hardware.no er helt knall! Det hjelper vanlige folk som meg selv til å kunne sette seg litt inn i data-verden, og dermed unngå de verste bomkjøpene. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hvis noen har noen bedre forslag, så bare kom med dem. Jeg er åpen for alt (bortsett fra de verste "jalla-maskinene", dvs. de maskinene som folk bare har problemer med). Velkommen til furumet I den prisklassen så syntes jeg du har funnet det beste alternativet, og 64MB VS 128MB skjermkort er så liten forskjell så investeringen lønner seg ikke. Et alternativ til du skal få Dell 6000 serien link http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs NB-Hvis du har opperativsystem fra før, så hadde jeg gått for Thundraen. Lykke til!! Lenke til kommentar
henkyboii Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Takk for kjapt svar "Jada-jada". Vet du noe om pcdata.no eller Tundra-pcer sånn generelt ? Leverer pcdata.no det de skal og hvordan er de på servic etc. Tror du det hadde vært mulig å spille cs på denne maskinen, eller ville det blitt helt rævva? Har egentlig ikke tenkt til å bruke den til det, men har spilt ganske mye cs i mitt liv og føler at pc'er som takler det er gode, trygge pc'er Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Takk for kjapt svar "Jada-jada".Vet du noe om pcdata.no eller Tundra-pcer sånn generelt ? Leverer pcdata.no det de skal og hvordan er de på servic etc. Ja jeg kjenner til PS data godt, og kan anbefale dem på det varmeste (solid og seriøst firma) Tundra kjenner jeg også godt til da jeg har hatt den selv, og jeg spilte CS greit, jeg spilte også Farcry med den maskinen så den takler spill i beskjeden oppløsning greit. (ikke noe råskinn selvsagt) Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 PsData er kanskje den webshoppen med best service (av de jeg har vært borti). Sitter på en Tundra 1557E nå og hvis ikke du allerede har kjøpt den, løp og kjøp Lenke til kommentar
hskartveit Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei! Jeg mottok min Tundra 1557E idag, og det fulgte ikke med driver til skjermkortet. Jeg har forsøkt å laste ned fra ATI men maskinen aksepterer ikke driveren. På nettsidene opplyser PS DATA at det er et ATI Mobility Radeon 9700 64mb som står i maskinen men på sticker på maskinen står det at det er et 128 mb kort. Noen som har driver liggende eller evnt opplevd lignende? Eller er det bare meg som er dum Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Hei!Jeg mottok min Tundra 1557E idag, og det fulgte ikke med driver til skjermkortet. Jeg har forsøkt å laste ned fra ATI men maskinen aksepterer ikke driveren. På nettsidene opplyser PS DATA at det er et ATI Mobility Radeon 9700 64mb som står i maskinen men på sticker på maskinen står det at det er et 128 mb kort. Noen som har driver liggende eller evnt opplevd lignende? Eller er det bare meg som er dum http://omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sjekk ut denne tråden! Fikk forresten min maskin i dag, akkurat samme som hskartveit. Skal få sjekka om det faktisk er 128mb, det ville jo vært alle tiders. Lenke til kommentar
hskartveit Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 takk for tipset jada jada! Nå alt oppe å går her! Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Fikk dere sjekka dette med 128mb på skjermkortet? var det 64 eller 128? Ser i den nye dinside.no testen at skjermen får dårlig kritikk, på blant annet film. Stemmer dette? Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tenkt å kjøpe denne pcen selv, med 512mb ram xtra. Bråker den mye? Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ingen som savner at denne ikke har widescreen 15,4 skjerm? Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Fikk dere sjekka dette med 128mb på skjermkortet? var det 64 eller 128? Det var 128mb ja Bråker den mye? Den bråker veldig lite, ved lett bruk er den så godt som lydløs. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Fikk dere sjekka dette med 128mb på skjermkortet? var det 64 eller 128? Det var 128mb ja Bråker den mye? Den bråker veldig lite, ved lett bruk er den så godt som lydløs. altså? hvor er logikken? det står at den leveres med 64mb skjermkort, men den leveres faktisk med 128? utgjør dette mye? i tilfelle at jeg får min med bare 64? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Fikk dere sjekka dette med 128mb på skjermkortet? var det 64 eller 128? Det var 128mb ja Bråker den mye? Den bråker veldig lite, ved lett bruk er den så godt som lydløs. altså? hvor er logikken? det står at den leveres med 64mb skjermkort, men den leveres faktisk med 128? utgjør dette mye? i tilfelle at jeg får min med bare 64? På Ati radeon 9700, så spiller det svært liten rolle om det er 64mb minne, eller 128mb. Skjermen er ikke det beste jeg har sett. Innsynsvinkelen er forjævlig, men kan tilvennes. Sitter du helt iro, er den OK. Lenke til kommentar
chaqlee Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Yupp, det er en ATI MOBILITY RADEON 9700 med 128 MB RAM du fikk hvis det står på stickern. Bestilte min ca 25.august og fikk bekreftet at den jeg kjøpte skulle følge med 64 MB ekstra skjermminne pga PSDATA skulle få inn et parti 1557E'er med ekstra skjermminne til samme pris :!: De skulle visst få inn 150-200 stk av dem så spørs om det er mer igjen på lageret! Hurra for kampanjepris :!: Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Yupp, det er en ATI MOBILITY RADEON 9700 med 128 MB RAM du fikk hvis det står på stickern. Bestilte min ca 25.august og fikk bekreftet at den jeg kjøpte skulle følge med 64 MB ekstra skjermminne pga PSDATA skulle få inn et parti 1557E'er med ekstra skjermminne til samme pris :!: De skulle visst få inn 150-200 stk av dem så spørs om det er mer igjen på lageret! Hurra for kampanjepris :!: HMM, hørtes interessant ut... men er sikkert forsent ut. Bestilte min den 06.09 og er med på "23.09.2005 partiet". har bekreftet levering den 23. Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Der bestilte jeg min også, får den inn 29.09... døvt å måtte vente så lenge men Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Heh, min ble pakket idag! den var ikke bekreftet før den 23 sept, men får den allerede til helga! snedig, får vell en brukt en som noen har returnert eller noe men håper inderlig det er med 128mb Endret 14. september 2005 av JoaJoa Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Bestillte min nå.. Gleder meg.. Bekreftet på lager den 30.09.. Har vært veldig i tvil om hvilken maskin jeg skulle kjøpe, men plutselig så kom jeg over denne... tror ikke at jeg kommer til å angre på kjøpet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå