Holmgr3N Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Er det noen mulighet for at GPU kan bli raskere en CPU? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 På noen måter har jo GPU'ene allerede gått forbi CPUene da Geforce 4: 63 millioner transistorer Pentium 4: 55 millioner transistorer Radeon9700: 110 millioner transistorer :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 For noe tull. Jeg har da skrudd opp utallige transistorradioer - så jeg vet hvordan en transistor ser ut. Og det er ihvertfall ikke så mange inni en pc Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Jeg har heller ikke plass til 110million mosfet transistorer i pesen min..... :wink: Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 I mhz (ghz) er det nok ingen mulighet for at GPU'ene skal bli raskere. Lenke til kommentar
SnipeAlot Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Strukturen i en GPU er helt annerledes en en i en CPU.. Dette fører til at disse to ikke kan sammenlignes når det gjelder verken ytelse eller hastighet.. Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Vel JA, en GPU er raskere enn en CPU til det område av arbeidet den skal gjøre dvs grafikk....En CPU er i utgangspunktet ikke særlig rask, hvis en tenker spesifikke oppgaver. Dette fordi en CPU skal kunne gjøre alle mulige ting. Spesialiserte "prosessorer" vil alltid være raskere innen sin arbeidsoppgave enn en "allrounder" (CPU) F.eks. er en DSP en prosessor som er til for en eller flere spesialiserte oppgaver innen f.eks lyd, video e.l. og disse vil gjøre jobben raskere enn en CPU. En CPU kan jo lage 3d grafikk "såkalt software rendering" og det går, men alt for sate til at det blir kult, dessuten mangler en cpu spesielle instruksjoner innen grafikk behandling (Direcx specs).... La oss ta encoding av MPeg4 video. En CPU kan gjøre det, men det går tregt ca 30-40frames i sec. En DSP utviklet bare for å gjøre denne jobben kan sikkert klare det mye mye raskere fordi encoding prosedyren ligger i hardware delen. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 15:14, Anders Leipsland skrev:På noen måter har jo GPU'ene allerede gått forbi CPUene daGeforce 4: 63 millioner transistorerPentium 4: 55 millioner transistorerRadeon9700: 110 millioner transistorer:smile: Ahh, Anders er tilbake! Hyggelig å se deg igjen! :smile: (sikkert gamle nyheter, menmen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå