Lynx Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Fikk windowsXP originalt på utgivelsesdatoen, og har kjørt det uten problemer (bortsett fra vanskligheter med å finne drivere til mitt Hercules Game Theater XP, men det ordnet seg når 3.01 versjonen kom ut) fram til rundt onsdag i forrige uke. Problemet oppstod en gang etter at jeg hadde installert Ghost Recon. Under spillet (hadde spillt flere dager på forhånd uten problemer) fikk jeg en BSOD, som refererte til en fil som jeg fannt ut var lydkort relatert. Tenkte ikke mye over det og fortsatte, men med jevne mellomrom fikk jeg denne BSOD'en både i Ghost recon, og Aliens vs Predator 2. Da fannt jeg ut at jeg skulle formatere. Gjorde det, la inn XP, og begynnte på lydkortet. Akkurat da WDM driverne var installert kom en ny BSOD. Det var en annen fil som tilhørte lydkortet. Prøvde andre drivere, har reinstallert windows 8 ganger, men dritten vil ikke fungere. Nå i tillegg sliter windows oxo. Når jeg åpner explorer står den bare å søker (lommelykta som går fram og tilbake). Og til tross for at jeg har installert nettverkskort får jeg ikke noe network neighbourhood, jeg må søke etter en maskin jeg veit er på nettverket først... (pinging går helt greit). Andre kommer heller ikke inn på pc'en via nettverket (noe med ikke godkjent bruker) Saken blir ikke bedre av at maskinen min ikke vil boote fra WinME eller Win2k cd'er lengre (kun bootdisketter og bootcd'er uten OS installasjoner...) Maskinvare er som følger: Athlon 1400 (ikke klokket) Abit KG7-RAID (AMD 760) 2x256MB DDR ram 2XWestern digital 80GB HD - RAID Pioneer DVD rom (master IDE 2) Plextor 24X brenner (master IDE 1) ASUS v8200 Geforce 3 Unex 10/100 nettverkskort Tekram 390F scsikort Hercules Game theater XP lydkort Firewirekort (ukjent merke) Som sagt, før forrige onsdag fungerte allt helt topp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå