Mr.M Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Finnes det noen grense for hvor lenge er nytt skjermkort kan ligge ubrukt? Kan det "utlade" seg, eller problem med kretser, minne, etc? Edit: lagre f.eks. 2-3 år Endret 7. september 2005 av Hotbox Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Normalt ikke. Vil tro det kan ligge veldig lenge (10++ år) før det detter sammen av seg selv... Såfremt du lagrer det i tilnærmet romtemperatur og ikke i sola. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Oppbevares normal rom temp. Problemstillinga ble aktuell fordi jeg kjpte et kort med DVI men så endte jeg opp med en ny skjerm uten. Fikk kortet ganske rimelig på tilbud, og gidder ikke å selge det igjen. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Så lenge du oppbevarer det i antistatisk pose, og det ikke blir knust eller knekt, burde du kunne oppbevare det så lenge som du har bruk for. Det er bruk, og ikke oppbevaring som sliter på elektronikken. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Joda. Men hva med Rom og Bios? Trenger det spenning for å opprettholdes? Liksom det jeg lurte på. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Joda. Men hva med Rom og Bios? Trenger det spenning for å opprettholdes? Liksom det jeg lurte på. Nei ROM ( og PROM, EPROM og EEPROM ) trenger ikke strøm for å beholde informasjonen som er lagret. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Problemstillinga ble aktuell fordi jeg kjpte et kort med DVI men så endte jeg opp med en ny skjerm uten. Fikk kortet ganske rimelig på tilbud, og gidder ikke å selge det igjen. hvorfor ikke bare bruke en dvi -> vga plugg, følger som regel med nye skjermkort, har 4 stykker liggende her nå. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Nei, trenger ikke. Har et ok skjermkort med VGA i pc fra før. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Joda. Men hva med Rom og Bios? Trenger det spenning for å opprettholdes? Liksom det jeg lurte på. Nei ROM ( og PROM, EPROM og EEPROM ) trenger ikke strøm for å beholde informasjonen som er lagret. Ok takk Campus. Du sier det med "trykk i", så da slår jeg meg til ro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå