Knutgrus Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Venter en etterlengtet pakke i posten disse dager... Så lurte jeg på: Har bestillt et ABIT KN8 Ultra hovedkort og et XFX GeForce 7800 skjermkort. Helt til venstre på bildet av hovedkortet er det inngang for en 4pin molex som skal forsyne krevende skjermkort med strøm. Er dette nødvendig da skjermkortet har en egen inngang? (Har forøvrig en Tagan 430W Easycon strømforsyning) Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Står ikke det noen opplysninger om dette i manualen til HK? Jeg skal ikke uttale meg bastant eller skråsikkert, men det er sikkert ikke dumt å koble til den kontakten også. Ok, så får skjermkortet ekstra strøm via egen strømkontakt, men det gjør også alle krevende skjermkort jeg vet om. Derfor virker det som en unødvendig kontakt om den plutselig ikke trengs lengre dersom skjermkortet har egen. Men som sagt, det er bare mine tanker om problemet. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Har lest litt gjennom manualen, men fant ikke ut noe der heller... Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Dersom det er en kontakt for strøm på hovedkortet så bør den brukes. Om det skulle være unødvendig, så gjør det uansett ingen skade at den er tilkoblet. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 hmm vis det er sånn at et sitter en 4pin molex på grafikk-korte, så burde du setee den inn der ja, det er rett og slett en strømtilkobling..så du merker vel at det ikke kommer opp på skjermen så er det vel det! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hovedkortet har en 4pin molex (vanlig hd eller cdrom) mens skjermkortet har en PCI-Exspress kontakt (6pin molex). Bare lurte på om det var nødvendig å montere 4pin molexen. PSU'n er slik at man kan ta av de ledningene man ikke trenger. Derfor hadde det vært greit å latt vær. Men som nevnt, kommer det ikke noe på skjermen er det bare å plugge i den også. Om ingen andre har erfaring fra lignende, får jeg bare prøve meg fram når jeg skal sette det hele sammen i morgen. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Er litt forviret om dette selv. Byggde en pc i går med Asus N8N-SLI premium og Club3 7800 gt. Det følger med egen plugg til kortet som jeg koblet til. I tllegg koblet jeg til den på hovedkortet. Det står i manualen at det kun er nødvendig å koble strøm på hovedkortet hvis man bruker SLI. Men det står faktisk at denne kontaktet er 12v. Trodde molex (4 pin av den typen som går på HD)var 5v ?? Tydligvis noe jeg har misforstått. Uansett alt fungere. Arne M Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 4pin (type HD) er både 5 og 12 v. De to svarte er jordinger, den røde er 5v og den gule er 12v. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Festa både 6pin på skjermkortet og 4 pin på hovedkortet jeg. Funker nå... Prøvde ikke andre løsnigner. Digg med ny maskin foresten. Eneste jeg har prøvd er Doom3 1280x1024 med best kvalitet og 4x antialiasing (hakka litt på 16). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå