Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU vifte går for fult når skjermkortet er i!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt sammen en pc som består av følgende;

Kabinett m/strømforsyning: Chenbro Gaming Box Orange m/ 350W Strømforsyning

Hovedkort: Socket-939 EPoX EP-9HEAI, K8T890CE. Med ATX, S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16

Prosessor: AMD Socket 939, Athlon 64 3500+ 2.2GHz

RAM: 2 x 512 Kingston PC3200 DDR-Ram (ValueR)

Skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO, 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail

Harddisk: 200GB SATA2 Samsung SpinPoint P120S, 8MB cache, 7200RPM

Problemet er at når jeg starter opp pc, så går CPU viften på fullt, og jeg får ikke noe skjermbilde. Dersom jeg tar ut skjermkortet, så går CPU vifte i normal hastighet.

Jeg prøvde å sette inn et annet PCI-E skjermkort, da slo skjerm seg av og på kontinuerlig. Jeg vet at begge skjermkort fungerer, da jeg har testet de på en annen pc.

Jeg tror kanskje at feilen er at jeg har for liten strømforsyning(?) Er det slik en pc kan oppføre seg da?

Jeg har forøvrig prøvd med en 400w strømforsyning også, men samme resultat. Jeg har tatt alt fra hverandre, og satt det sammen igjen, jeg har sjekket at hovedkortet ikke er i kontakt med selve kabinettet.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skjermkortet egen tilkobling for strømforyning (molex, samme type som til f.eks. cd-rom) på selve kortet, og er denne i så fall plugget i?

Edit: hvis HK virker med annet skjermkort, er det neppe noe i veien med dette, og hvis skjermkort virker på annet HK, er det neppe noe i veien med dette heller..

Den nye strømforsyningen burde trekke det meste, pluss litt til.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
Har skjermkortet egen tilkobling for strømforyning (molex, samme type som til f.eks. cd-rom) på selve kortet, og er denne i så fall plugget i?

Edit: hvis HK virker med annet skjermkort, er det neppe noe i veien med dette, og hvis skjermkort virker på annet HK, er det neppe noe i veien med dette heller..

Den nye strømforsyningen burde trekke det meste, pluss litt til.

Jepp, den 4-pins molexen er koblet til i skjermkortet.

Det virket ikke med et annet skjermkort, det eneste som skjedde var at skjerm gikk inn og ut av standby, men ikke noe bilde.

Har testet skjermkortet i en annen pc, det fungerte. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...