WinZ Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Jeg har en AMD Athlon XP 1800+ med en alt for dårlig kjøler til overklokking, og jeg trenger en ny. Det som egentlig frister mest er selfølgelig vannkjøling, men så langt strekker ikke lommeboken :sad: Det jeg trenger er en vifte som kjøler godt, ikke bråker så mye og som ikke er så tung (siden jeg flytter en del på maskinen min) Derfor har jeg kommet opp med to valg: MIST Silent Twin og Taisol. Det jeg lurer på er om ikke Taisolen bråker for mye med sine 32 db(A). Og jeg vet heller ikke hvor tung den er. Men forskjellen på luftflyten er jeg spent på mellom MIST Silent Twin og Taisol. Siden MIST Silent Twin har to vifter på siden som blåser mot hverandre med tilsammen 22,4 CFM. Og at Taisolen har en som blåser rett ned på en kobberbunn med en luftflyt på 21.19 CFM. En test på samme CPU mellom de to viftene hadde vært interessant Når jeg så testen av MIST Silent Twin på oc.no synes jeg at 49.1 °C var litt for høy tempratur på en AMD Athlon XP 1800+ som ikke var klokket engang! Om det skyldes høy tempratur inne i kabinettet det vet ikke jeg, men det kan være. En annen ting man må ta i betraktning er at man nå kan få en Taisol for 95 kr. hos Microplex, mens man må ut med 395 kr for en MIST Silent Twin når den kommer om 4 dager (ikke at det er en høy pris).. Jeg håper på mange gode annbefalinger fra overklokkere, og takker for alle gode svar [ Denne Melding var redigert av: WinZ på 2002-08-12 14:19 ] Lenke til kommentar
The man! Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 fordelen med taisolen er at du lett kan putte 80mm vifter på den, men skal du sammenligne kjøleeffekt i forhold til støy er nok MIST'en best. har en Taisol med 19db 80mm på, ligger på rundt 50+ grader under load. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 jeg har taisol jeg å... ligger på 50 c ved max load..=) men jeg tror misten hadde blitt FET hvis man hadde satt på to av den vifta som sitter på taisolen (delta?) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 i går så leste jeg at folkosm hadde testet silenttwin fant ut at den også kan brukes som en kjøler til overklokking. De puttet på noen 30db vifter og da fikk man veldig fine tempraturer. Tror det var 0,39CW ,noe som er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå