Gå til innhold

asus pc probe!

sticky

Anbefalte innlegg

har litt høy cpu temp.. å tenkte da å innstalere pc probe for å kansje sette opp farten på vifta litt ligger nå på 73 grader (er vel litt i det varmeste laget det) Har Thermaltake silent viking.

Men nå jeg begynte å kjøre programmet startet det en "warning" med en gang i voltage monitor. +12 volt blinker som besatt å ligger på 13.3...

Noe farlig å noe jeg burde gjøre kansje?

Er også glad for synspunkter ang. vifta mi for å få bedre kjøling!

Takker for alle svar...

A7v266-e

xp 1800+

512 ddr ram

Thermaltake silent viking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok gjøre noe der ja... Som jeg skrev i en annen tråd for noen dager siden, den Silent Vikingen kjøler nesten ikke i det hele tatt. Kjøpte meg Asus A7V333 med XP2100+ og da føyk tempen rett opp i 70 grader hos meg også. Tok den av og satte på min gamle kjøler fra Athlon T-birden min som er beregnet på 1.3 ghz, da falt tempen til 48-50 grader.

Den 13 volt saken din hørtes ikke bra ut heller, men jeg vet ikke sikkert om det har noe å si. Kanskje noen andre vet?

Lenke til kommentar

Både meg og en kamerat av meg har det samme problemet med 12 volten på A7V333. Den ligger for høyt i følge ASUS probe. Her for noen dager siden gikk maskinen min for fullt noen døgn, og da jeg satt meg ned med den igjen, så jeg at volten lå og hoppet opp og ned fra ca 12-13.3 :eek: . Skal teste ut siste utgave av Probe...

ASUS A7V333 RAID

2 x MAXTOR D740 60GB in Raid 0

AMD XP 1800+

GAINWARD GEFORCE 4 TI4400 ULTRA/700XP GOLDEN SAMPLE

256 MB 333MHz TwinMOS

PLEXTOR 40/12/40 (SORT)

[ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-08-12 18:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 14:04, sticky skrev:

har litt høy cpu temp.. å tenkte da å innstalere pc probe for å kansje sette opp farten på vifta litt ligger nå på 73 grader (er vel litt i det varmeste laget det) Har Thermaltake silent viking.

Men nå jeg begynte å kjøre programmet startet det en "warning" med en gang i voltage monitor. +12 volt blinker som besatt å ligger på 13.3...

Noe farlig å noe jeg burde gjøre kansje?

Er også glad for synspunkter ang. vifta mi for å få bedre kjøling!

Takker for alle svar...

A7v266-e

xp 1800+

512 ddr ram

Thermaltake silent viking

Bra vifter finner du på http://www.3dfxcool.no

Du har nok litt høy spenning på cpu'n.

Har du klokket den? Da kan det skyldes dette.

Har du vært inne i bios og "rotet"?

Prøv med standard "default" innstilinger i bios.

Eventuelt oppgrader til seneste bios.

Programmet PC Probe henter bare de verdiene som vises i bios, slik at det kan overvåkes i os

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...