Spr0cket Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg skal etter noen års ferie fra emnet på nytt begynne å bygge meg opp en hjemmekino. Så langt har jeg gått til anskaffelse av Dali blå 8008 og Denon AVR-3805, og dette er en indikator på hvor jeg har tenkt å legge meg prismessig Imidlertid er jeg ikke så inne på produkter lengre, og lurer på om forumet har noen anbefalinger til hva som passer til dette. Jeg trenger: aktiv sub god centerhøyttaler bakhøyttalere. Oppsettet skal brukes i ei stue på ca 5x4m iow 20kvm. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Centeren er vel valgt fra før http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...aler.htm?id=186 Og subben bør jo være en SVS nå som de er kommet til Norge. Og bakhøyttalerene kan jo være noe fra Dali Blue serien også. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Jeg ser at både centeren og bakhøyttaleren til dalis blå serie er, i likhet med frontene 4ohms. Blir dette noe problem å drive på 3805? Jeg har lest at den driver 6ohms greit. Nå har nå en gang allerede investert i 8008, så jeg håper jo at den klarer å drive de iallefall. Blir ikke centeren og bakhøyttalerne til Dali blue litt små i forhold til 8008? ser at hifiklubben sammenligner centeren med 3003.. mvh Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Tror nok den skulle være pent avstemt til 8008'ene dine, evt kunne du sett på LE versonen eller Evidence. Det viktigste er at en har høyttalere fra samme serie eller med så like lydmessige egenskaper som mulig. Forsterkern din skulle ikke ha problemer med å drive en høyttaler som er oppgitt til 4 ohm, er du i tvil; ring HiFi klubben Endret 7. september 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Centeren er vel valgt fra før http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...aler.htm?id=186 Og subben bør jo være en SVS nå som de er kommet til Norge. Og bakhøyttalerene kan jo være noe fra Dali Blue serien også. Helt enig. Men ta DALI Blue C1000LE. Den koster det samme,men skal være bedre. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Og subben bør jo være en SVS nå som de er kommet til Norge. Hva er SVS og har de noen forhandlere i Norge? evt produsentens hjemmeside. Hvordan ligger de i pris? OG: Er ikke C1000LE og R1000 litt spinkle i forhold til 8008? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Svs'n finner du her:svs Denne er til vurdering fra min side ihvertfall Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Den så veldi bra ut. Virker lovende med de tilbakemeldingene den hadde fått i pressen.. Tenker det blir en sånn! Takk for tipset, den hadde jeg neppe hørt om hvis ikke det hadde vært for forumet. Endret 8. september 2005 av Spr0cket Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Jeg vurderer nå å kjøpe SVS-PB 10 er dette en sub som passer til 3805? Jeg tenker på kalibreringen etc? Har ikke satt opp anlegget enda og er usikker på hvordan 3805 auto-kalibrerer mht sub. Og holder med det en PB10 til det oppsettet jeg har? Jeg vil ikke bruke mer penger enn nødvendig men hovedproblemstillingen i denne tråden var å finne utstyr som passet sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå