dark|dog Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kun EDGE fra Tr.Heim og nord ser det ut som ihht dekningskart på teleopperatørenes sider men jeg sitter faktisk i Finnmark og bruker UMTS. Fikk 340 kbit/sek på itavisens måling på en hvilken som helst pc med en 6630 som modem. Genialt! Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 NetCom har UMTS dekning i alle byer med mer enn 8000 innbyggere, og EDGE finnes sør for Trondheim også, men det ble i starten fokusert på fra Tronheim og nordover. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Du finner dekningskart for både Telenor og NetCom på hjemmesidene, både for gsm, edge og umts. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Les Forbrukerombudets Varsel om Markedstiltak ovenfor Telenor. Jeg kan ikke helt se at det er urimelig at kunden må betale for å fjerne operatørlåsen. Alle låste telefoner er jo subsidiert og da må det være rimelig at operatøren kan kreve noe tilbake. Så lenge kunden er opplyst om og har godtatt at telefonen er låst OG at det er binding på abbonemetet så får de leve med det, eller kjøpe seg en ulåst telefon. Ved å frata operatørene retten til å kreve disse gebyrene birar man bare til at subsidierte telefoner blir dyrere. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Mine erfaringer: Netcom: 3 (har hatt netcom fra 1998-2005) Tele-2: 4 (er på den tredje måneden nå) Nå bytter jeg til chess. jeg ble "svindlet" av butikk-selgeren som fikk meg til å hoppe på tele-2. han lovte meg mer rabatter enn jeg fikk, etc. netcom har jeg i alle år likt, helt til de også svindlet meg.. de lovte meg så og så mye penger, samt de sa at jeg samtidig kunne kjøpe subisidiert telefon. jeg trodde ikke det var mulig i utgangspunktet, men siden han som ringte meg og lovte meg 1000kr sa det var mulig, gjorde jeg det. i ettertid, ringte netcom og sa at da kunne jeg ikke få de 1000kr.. ble til at jeg fikk 800kr, som "plaster på såret", men det er jo netcom som gjorde feil, ikke jeg. ergo, bye bye, netcom. netcom og telenor har begge ringt meg og prøvd å gi meg deals, men jeg har ikke vært fristet av 1000kr mot å binde meg i 12 måneder til en dårlig deal. tele-2 abb'et mitt er vel det jeg har hatt hittil, som har vært best i pris. rundt 2002, var jo netcom ganske bra i pris, men jeg synest de har tapt seg. anyhow, chess ligger jo bedre i pris enn tele-2, pluss jeg synest tele-2 driver med forvirrende fakturering. bye bye, tele-2. jeg skrev en epost der jeg takket for meg og nevnte bla.a. det jeg synest med fakturering og den juksedealen han fyren i butikken gav. har aldri giddet å klage på at jeg ble lovet 20kr mer i rabatt enn jeg fikk, men.. er vel sånn som skjer, når folk som ikke har fått med seg at 1000/12 < 1000/10, tilbyr deals for tele-2 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Bytter også til chess nå... Når jeg ikke er avhengig av GPRS/EDGE lengre... Blir morro å se om chess klarer å holde meg som lykkelig kunde... Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg sendte mail til tele-2 i går, om at jeg synest faktureringen var forvirrende om man utsetter en regning. sånn som det er: utsetter du en regning hos tele-2, får du ikke den regningen på nytt! da må du altså betale den regningen den datoen du har utsatt den til, uten at du får noe slags påminnelse. mao. om du holder på med noe hektisk, som meg feks. som flyttet, glemmer du fort en regning jeg husket det heldigvis ved en tilfeldighet, et par dager etter bet. frist. så det gikk fint. men, uansett, tele-2 sendte svar på epost iløpet av kvelden, samt jeg ble oppringt i dag, av han som "driver" tele-2. fikk først dansk svar elns på epost anyhow, jeg er veldig imponert over kundeservice til tele-2 og han håpte jeg kom tilbake. (skulle bare mangle, siden jeg har brukt $$$$$$$ hos de). men, jeg går til chess pga. pris.. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg sendte mail til tele-2 i går, om at jeg synest faktureringen var forvirrende om man utsetter en regning. sånn som det er: utsetter du en regning hos tele-2, får du ikke den regningen på nytt! da må du altså betale den regningen den datoen du har utsatt den til, uten at du får noe slags påminnelse. mao. om du holder på med noe hektisk, som meg feks. som flyttet, glemmer du fort en regning jeg husket det heldigvis ved en tilfeldighet, et par dager etter bet. frist. så det gikk fint. men, uansett, tele-2 sendte svar på epost iløpet av kvelden, samt jeg ble oppringt i dag, av han som "driver" tele-2. fikk først dansk svar elns på epost anyhow, jeg er veldig imponert over kundeservice til tele-2 og han håpte jeg kom tilbake. (skulle bare mangle, siden jeg har brukt $$$$$$$ hos de). men, jeg går til chess pga. pris.. Dette med påminnelse ved utsatt betalingsfrist er vel heller uvanlig. Hverken Telenor, NetCom, Chess eller Sense har et slikt system. Det er DITT ansvar å huske på dette. Og det skulle vel bare mangle! Såpass må du jo klare! Trur nok ikke Chess er bedre enn Tele 2 her. Så viss dette var den eneste grunnen, hmm, jaja... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 men, jeg går til chess pga. pris.. står jo ganske tydelig at han skifter pga prisen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå