Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hei! Prøver å sette opp en linksys router WRT54GX-ver.2 med en linksys bridge WET54G-ver.2. Har prøvd det meste av innstillingene nå uten å få dette til å virke. Man får til å koble seg gjennom bridge til router for å konfiguere den og man får pinget (hvis man setter fast IP) Man får ingen IP tildelt gjennom bridgen, men det får man på det trådløse nettet. (der kommer man på nett, men varer bare en liten stund, så faller man av.) Selv om man setter fast IP, så kommer man heller ikke ut. Man får bare pinget fram til Router. ISP | Router -- Trådløst | Bridge | Switch | Stasjonære maskiner Trodde dette var enkelt, men tydligvis noe jeg ikke har fått med meg her. Noen som har noen forslag? Ps: nettet blir oppdaget under konfiguering av bridge. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 detta er klasisk problem. tipper feilen er at net funker hvis det er KUN 1 pc. siden veldig mange brigth box'er som liker og sende 2-3mac(fra forsjelige pc'er) over wlan til en mac adresse som wlan linken går på. (hadde samme problem med wet11) derfor jeg nå bruker wrt54g som kan kjøre i client-routed mode løsning jeg fant ut var og kjøre en router, så alt ser ut som det kommer fra samme mac addresse. her er løsning satt i samme system som du brukte: ISP | Router -- Trådløst | Bridge | router (wan port til brigth, og lan port til switch) | Switch | Stasjonære maskiner NB: ikke har samme ip range på brigthen. siden hvis det kun funker med en mac hender det wet54g tar den mac adressa. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Det ble prøvd med 1 maskin og det gikk heller ikke. Det trådløse nettet ble bare prøvd for å bekrefte om det var tilgang til nett eller ei etter at man hadde fiklet ei stund uten å få det til. Så testingen med å komme på nett foregikk på en maskin, før man prøvde det trådløse nettet. Endret 7. september 2005 av kandasa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå