Gå til innhold

Hva er den beste HDD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva som er gale med WDC da?? jeg har 3 Sata disker og har ikke hatt problemer med de.men det er jo selvsagt folk som ikke kan behandle en hdd skikkelig heller så.

Sist jeg kjøpte WD disker så kjøpte jeg 3 stk WD 250 S-ATA og 2 stk var DOA. og når jeg fikk erstattet de 2 gikk det ikke lenge før den ene tok kvelden igjen. samt at de er noe bråkete.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å anbefale Samsung Spinpoint 120S 250GB SATA!!

Stille og med god ytelse.... varm blir den heller ikke!!

Test fra www.custompc.co.uk

CONCLUSION

The P120S is hard to fault in terms of speed and noise, and it's good value for money. The 250GB Western Digital' Caviar costs almost £15 more for the same capacity, so you're not paying a premium for the P120S's performance or quiet operation. It's a win-win situation. Unless you need a truly enormous disk, the 250GB Samsung SpinPoint P120S is a truly regal choice. All hail the new king of hard disks.

By James Morris

Lenke til kommentar

Er det ingen av dere som har fått med dere at WD har lansert RAID Edition disker for en god stund siden (som seff kan kjøres som single drives) ?!

Disse har feilrate på samme nivå som SCSI, lavere støynivå (26dB) og mindre varmeutvikling. De kan IKKE sammenlignes med vanlige WD disker.

MTBF er på 1 million timer, mens vanlige disker (IBM, Hitachi, Samsung og Seagate) har rundt 50000 timer.

Kjører selv 5 stk 250GB Raid Edition disker og sier meg knallfornøyd.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
MTBF er på 1 million timer, mens vanlige disker (IBM, Hitachi, Samsung og Seagate) har rundt 50000 timer.

Kjører selv 5 stk 250GB Raid Edition disker og sier meg knallfornøyd.

Nå forveksler du MTBF og Start/Stop sykluser. Start/Stop sykluser er antall ganger disken slås av og på. Hvis du f.eks. starter pc'en om morgenen og slår den av om kvelden teller det som 1 start/stop syklus.

Etter det jeg kan se er det ingen produsenter som oppgir MTBF for vanlige desktop-disker, det er jo selvsagt et minus at de ikke engang tar seg bryet med å kalkulere verdien, men den ligger selvsagt vesentlig høyere enn 50.000 timer.

Lenke til kommentar

Jeg har både seagate barracuda og western digital s-ata disker. 2 stk WDC 200gb og en stk Barracuda 250gb. Disse er like god, har ikke merket noen forskjell på de. temperaturen er den samme og støynivået er det samme. Så hvorfor WDC blir så svertet her skjønner jeg ikke. Men men.....

Lenke til kommentar

WD disker er kjempefine de, så lenge de fungerer... Og det er som du sikkert skjønner ikke bestandig. De kan bråke noe...

Jeg har derimot aldri hatt noen problemer med Samsung-diskene mine... Disse er i tillegg både kjøligere og mer stillegånde enn WD sine disker... P120-serien til samsung er en sikker vinner! (I mine øyne i allefall...)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Samsung Spinpoint 200GB 7200 rpm SATA 3.0GB/s

3gb`s i overføringshastighet

SATA2 har en teoretisk overføringshastighet på 3Gb/s eller noe... men selve diskene er en helt annen historie. Man får jo ikke engang utnytta ATA133 grensesnittet fullt ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...