Gå til innhold

POV NVTV - bedre enn sitt rykte? HW/SW/FW

Spr0cket

Anbefalte innlegg

Jeg har lest brukeres erfaringer av kortet og test av hw.no.

Det kan virke som om at dette er et stødig kort hw-messig. Det folk klager mest på er software og drivere. Den ferskeste erfaringen er nå snart et år gammel, og jeg henvender jeg til forumets brukere for å spørre om det

a: har det kommet oppdaterte drivere eller programvare til dette kortet? evt 3rd party sw/drivere/fw? hvis ja, legg gjerne ved link

b: hvordan fungerer kortet med det som er tilgjengelig i dag av drivere og sw/fw?

c:kan dere anbefale dette kortet ut i fra deres erfaringer pr i dag?

Jeg vurderer å etterhvert sette opp en HTPC, men i første omgang kommer dette inn i toweret mitt. Leste noe på nvidia sine sider om at forceware bare var tilgjengelig til xp media center edition

d: hva er forceware? drivere eller programvare?

e: hva er xp media center edititon? Er denne alment tilgjengelig eller krever også dette kjøp av lisens som t.d. ex home/pro?

f: kan dette kortet og programvaren til det benyttes på os som xp pro?

Jeg er svært takknemlig for svar på noen av disse spørsmålene.

mvh,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veil vel ikke anbefale deg kjøpe nvidia basert tv-kort, fått endel dårlige reviews, der ati's theater 550 chip(baserte kort) og også gamle Hauppauge PVR series kort kommer bra ut med hensyn til billedkvalitet, tid for bytte av kanaler osv

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2393

Kan forøvrig personlig anbefale Hauppauge's pvr250/350 kort og SageTv programvare for HTPC oppsett, kan legge ved screenshots om det skulle være av interesse.

:)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...