Gå til innhold

winamp3

bfisk

Anbefalte innlegg

Nå har jo winamp3 vært ute i final versjonen en liten stund og jeg regner med en del av dere har prøvd både beta slippene og nå final versjonen.

Er jeg den eneste som sterkt misliker winamp3?

*Liker ikke den stygge "thinger" greia. Har jo bare winamp i bakgrunnen uansett

*ikke mulig å scrolle sangtittel i taskbaren

*ikke mulig å endre på ikoner fra preferences

*de fleste nye skins er ekstremt dårlig kompatible med formfaktorene på det orginale skinnet (jeg har det alwaysontop øverst på skjermen, minimert til den lille linja)

*Playlist-editoren er blitt grenseløst stygg og komplisert ifht på winamp2, der den var enkelheten selv. "Det enkle er ofte det beste".

*"Jump to file" (J) knappen er tatt vekk og erstattet med en jalla F3 funksjon som tar år og dag å bruke (nesten...)

*crossfader kunne du få som plugin til winamp2 også, og etter min oppfatning fungerte den mye bedre.

*ikke mulig å endre "stil" på oscillioscopet/analyzeren

*ikke mulig å bytte sang ved å merke playlisten (når den er kun den ene linja) og bruke rullehjulet. Dette endrer volumet i stedet.

IMHO har nullsoft fjernet det winamp2 var, en enkel og genial spiller, som gjorde det jeg ville, nemlig å spille musikk, uten hundre millioner operasjoner.

Syntes virkelig nullsoft har sparket seg selv bak med å gjøre så radikale endringer i profilen til dette geniale programmet!

_____

bfisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

hrichard skrev (2002-08-12 14:03):

Det er klart, bruker winamp2 igjen nå...

Jeg bare lurte på om jeg var den eneste som misliker winamp3.

Ja, du er nok den eneste...eg liker den nye versjonen, de fleste andre gjør nok og det, men er det så vansklig...s¨fortsetter du å bruke WinAmp 2.80 :grin: It is really that easy!

Lenke til kommentar

Laster ned Winamp 3.0 nå, så jeg får bare basere dette på sene beta-versjoner.

Husker at 3.0 startet vesentlig tregere enn 2.0.

Dette var hovedårsaken til at jeg fort falt tilbake til 2.0.

Ellers så synes jeg at 3.0 har et såpass bra default skin, at jeg ikke med det første føler for å bytte det ut.

Men er helt enig - skjermen er firkantet, dermed mener jeg programmene også bør være dette!

Lenke til kommentar

Veit ikke hva dere klager over jeg.

Har nå prøvd å finne denne "berømte" greia med at Winamp3 skal bruke 24Mb RAM når den er aktiv. Vel..det dukker ikke opp i taskmanager engang (winxp)

under Processes og mem usage. Og det bruker minimalt med cpu-power (kanskje 1-3%). Thinger forsvinner etter første gangen du minimerer den. Aldri sett den etter det. Og hvem MÅ ha sangtittelen scrollende i tekstvinduet? Det blir et stort distraksjonsmoment når man sitter og jobber med maskinen, øynene blir dratt ned mot det eneste som beveger seg på skjermen..du vet jo hva du hører på uansett.

Playlist-editoren er ikke noe vanskeligere enn den var før. Det eneste man vanligvis gjør er "add dir", "sort by filename" og "save playlist". At knappene er på andre plasser tar 2 sekunder å venne seg til.

Når jeg setter på MP3 starter den, og spiller musikken som den skal, so why bother complaining.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 15:49, maxmhz skrev:

Quote:

hrichard skrev (2002-08-12 14:03):

Det er klart, bruker winamp2 igjen nå...

Jeg bare lurte på om jeg var den eneste som misliker winamp3.

Ja, du er nok den eneste...eg liker den nye versjonen, de fleste andre gjør nok og det....

Dette var en djerv påstand. Svært mange foretrekker den gamle versjonen. W2 er enklere og raskere, dermed bedre vil mange si. Dermed er det ikke noe enormt problem- det er bare å fortsete å bruke den gamle. Likevel, jeg hadde håpet at winamp skulle ta i seg endel bra funksjoner stedet for at andre gjør det. iTunes, Music Match og den kommende versjonen av Windows Media Player har noen frekke funksjoner som hadde vært kjekt å se i Winamp. Hvor mange ganger er den og den sangen spilt? Hvilken sang er aldri spilt? Sett karakter på sangen eller kategoriser den på annet vis. Få lagt de viktigste funksjonene ned til oppgavelinjen så man slipper å ha spilleren oppe (det finnes riktignok plugins for Winamp 2 som gjør noe lignende OK).

[ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-08-19 12:49 ]

Lenke til kommentar

De har gjort en god jobb med WA3!

Men en ting skulle jeg likt å se i en fremtidig versjon. At videovinduet og AVS er det samme! Alltså, du har Visual Studio når du spiller musikk og bilde til filmen når du spiller av film :wink:

DET, hadde vært en stor forbedring...

Hvem bruker liksom AVS når de ser film, og vice versa... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...