Gå til innhold

Hjelp i WoW (nybegynner)


Anbefalte innlegg

Hei

I går kjøpte jeg WoW. Jeg laget en character, Night Elf - Hunter. Jeg bare valgte en men hvilken burde jeg velge?? Noen bedre?? En i klassen sa Human - Paladin var best.

Men night elf er kule :p

 

Jeg gikk inn på en realm (er det server?). Burning Blade PVP var det. Men når jeg kom inn så gikk jeg bare rundt og jeg skjønte ikke hva jeg skal gjøre. Å hvor ble alle folkene inne på serveren av?? Ingen chattet og ingen svarte når jeg chattet...

 

Jeg trodde WoW var sånn man kunne samarbeide og chatte med andre :blush:

Hva er det jeg skal gjøre?? Hjeeelp :(

 

Å noen ganger angrep dyr meg også ble jeg nesten usynlig etterpå

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at du nesten ble usynlig betyr kanskje at du døde?

 

Hold deg til startområdet i begynnelsen og snakk med de som har et gult utropstegn over hodet. De har et quest, et oppdrag. Løs dette. Og når du chattet, trykte du da bare Enter og skrev? Slik at teksten du sa kom som en snakkeboble over hodet ditt? Hvis ja, var det da noen andre i nærheten som kunne høre deg?

Lenke til kommentar
Det at du nesten ble usynlig betyr kanskje at du døde?

 

Hold deg til startområdet i begynnelsen og snakk med de som har et gult utropstegn over hodet. De har et quest, et oppdrag. Løs dette. Og når du chattet, trykte du da bare Enter og skrev? Slik at teksten du sa kom som en snakkeboble over hodet ditt? Hvis ja, var det da noen andre i nærheten som kunne høre deg?

Det kom en snakkeboble over meg ja, jeg spurte "hello am i alone her?" og ingen svarte tilbake :( Er det noe galt med spillet mitt eller?? Har dere sånn at dere kan være med de andre på serveren og chatte med de??

Lenke til kommentar

Forøvrig kan du trykke [Enter] for å snakke, og så skrive enten:

 

/1 <Din melding>. General-kanalen. Her snakker du til alle i ditt område, eks. Tirisfal Glades, The Barrens, Elwynn Forest, Stormwind City osv.

/2 <Din melding>. Trade-kanalen. Her sier hva du ønsker å selge/kjøpe. (Funker kun i store byer, eks. Undercity, Thunder Bluff, Ironforge, Stormwind)

/4 <Din melding>. Local Defense-kanalen. Her kan du be om hjelp hvis noen idioter løper rundt å ganker deg konstant eller du ser et schwært raid som er ute på ganketur og lignende..

/5 <Din melding>. Looking for Group-kanalen. Her kan du be om hjelp til diverse quests og instanser. Sjekke om det er mennesker rundt omkring, som er på samme quest som deg, så dere kan slå dere sammen osv..

 

/1, /2, /3, /4 og /5 går på område. Alle i Elwynn ser hva du skriver her, uansett hvor du står i Elwynn. Flytter du deg til et annet område, snakker du med dem istedenfor.

I tillegg er det:

 

/s <Din melding>. Helt vanlig say. Snakke vanlig. Ganske kort rekkevidde.

/y <Din melding>. Yell/Rop. Kortere rekkevidde enn /1 General og de andre kanalene, som går over hele områder.

 

 

/p <Din melding>. Party. Her sender du meldinger til personer som er i gruppa di, hvis dere quester eller er i instanser sammen osv.

/g <Din melding>. Guild. Her snakker du med folk i guilden du er i. Spiller ingen rolle hvor du eller de befinner seg. Alle i guilden ser alt som skrives.

/raid <Din melding>. Raid. Sender en melding til alle i raidet du er i.

/w <Nick> <Din melding>. Whisper. Sender en privat melding til en person.

/r <Din melding>. Sender en whisper tilbake til personen som sist sendte en privat melding til deg, så du slipper å skrive nicket til personen om du skal svare.

 

/p, /g, /raid, /w og /r er ikke begrenset av rekkevidde. Her ser de du snakker med hva du sier, uansett hvor du står. Trenger ikke å være innenfor samme område.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Begynn på en Low-pop eller Medium populated server. PvE hvis du ikke har lyst å ganke eller bli ganket. PvP hvis du liker å ganke/bli ganket. Les stickyen for å finne ut mer om PvE/PvP-servere. Hvis du bestemmer der for PvP anbefaler jeg Sylvanas. PvE vet jeg ikke.

 

EDIT: Greia med High populated servere er at du risikerer å måtte stå i kø for å komme inn på serveren.

EDIT2: PvE-servere heter "Normal" på serverlistinga. RP-servere (Role-Play/Rollespill) er PvE/Normal-type servere, men med strengere regler for navngiving på karakteren din og oppførsel.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Saving er automatisk. Bare velg Log off/Exit når du trykker [Esc]. Og du skal kunne se andre på serveren. Hvis du ikke ser dem er noe galt. Prøv å løp litt rundt i en av de store byene og se der.

Vel, jeg ser folk som står stille det er vel de som gir oppdrag (men det er vel botter eller noe sånt?) men jeg har ikke sett noen enda som er ordentlige mennesker som er på serveren, men jeg kan lete mer. Hvorfor chatter ingen da hvis det er mange der??

 

Masse folk inne på posten men kan ingen svare dette spørsmålet??

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

OK, dette er ikke flamin eller noe. Men er du lite erfaren med rollespill fra før, og bare har spilt FPS'er eller ingenting, så bør du uansett lese HELE manualen. Deretter om du ikke fatter dritten, så sjekker du offisielle sider, og deretter sjekker du in-game (noe du forhåpentligvis har lært etter å lese manual og FAQ).

 

Håper dette hjalp :) Og lykke til med et knall RPG.

Lenke til kommentar

Det er jo en fordel å lese hva som står i questloggen (default hotkey: L) for å finne ut hva du skal gjøre for å løse den. Regner med du har skjønt mesteparten av chat nå. Anbefaler at du dreper mange dyr i begynnelsen og i nærheten av der du begynner, de er beregnet på din level og skal ikke være noe problem å knekke, i tillegg er det du som velger om du skal angripe, eller ikke, siden disse dyrene er "gule". De røde angriper deg bare du kommer i nærheten av deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...