xvis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det er snakk om en ekstern disk, ferdigpakket fra WD, kjøpt i 2002. Disken er kun i sporadisk i bruk, og har til nå fungert uten problemer. Når den ble tilkoblet i går, ville den imidlertid ikke fyre opp. Det blinker kun i de to LED'ene i forkant. Er det noen som har kjennskap til dette, eller vært borti noe lignende? Vanskelig å si om det er disken eller strømforsyning/kontroller. Men jeg har mine mistanker ang WD-disker generelt, så... Har åpnet topplokket i kabinettet i håp om at det skulle være enkelt å fiske ut disken, men den er godt innpakket og skruene er skjult. Regner med at garantier etc er utløpt etter 3 år, så jeg er egentlig ikke redd for kabinettet, men om noen vet hvordan en fjerner disken fra kabinettet uten å bruke hammer og tang tar jeg gjerne imot tips. Det ironiske med denne disken, var at den ble brukt som backup-disk. Her ligger tonnevis med digitale bilder etc. Skulle nå legge over en ny batch bilder til backup... Jeg vet ikke hvor mange WD disker jeg har mistet de siste årene, det er helt tragisk. Har nå endelig bestemt meg for å droppe disse bråkete, varme og upålitlige monstrene. Akkurat nå er 3 av mine WD disker på vei mot heden. To av dem er bare 5 og 7mnd gammel, den eldste er riktignok fra 2002. Den nyeste er en byttedisk av en annen som trynet :-) Bruker HDDHealth for å overvåke disker, og det er stort sett nedslående å følge WD-disker på vei mot stupet. Har meget bra erfaringer med Samsung og de nyere Maxline III diskene fra Maxtor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå