pahf Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nå er tiden kommet da behovet for å skifte ut høytalerne hjemme melder seg. Er ute etter noen små, muligens stativhøytalere til rundt 3-4000,- Noen som har noen anbefalinger. har gode erfaringer med b&w sine fra før, men om det er kommet noe nytt på markedet siden jeg kjøpte sist (1998) så kom med forslag. regner med jeg vil kompletere de med en aktiv sub siden, så det enorme bassbehovet er ikke fullt så viktig, så lenge de har fin lyd. Disse skal kjøres på en nad c340 forsterker. kom med tips og innspill. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Krix Equinox er en enormt bra stativhøyttaler. Dynaudio er også enormt bra. De kan du kjøpe hos Norsk-Audio Teknikk. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 blir litt over budsjettet det gitt, som student så setter jeg maxpris på 4k. må handle inn litt annet småtteri så det blir fort noen lapper utenom å. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Dm-600 S3 eller Focal-JMLab Chorus 706 S vil nok passe fint her. Personlig holder jeg en knapp på Focal Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 hehe, ja har troen på focal selv, spesielt etter jeg fikk de i bilen. helt ny opplevelse å ut å kjøre nå. er de like tilfredsstillende i forhold til bilstereo så er de absolutt aktuelle. noen som har erfaringer med gale? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Gale er slettes ikkje gal(n)e greier Men joda, Gale er absolut kurant det. Tror nok ikke Focal har dårlige saker på hjemmehøyttalermarkedet heller Du kunne jo også lukte litt på Morel SoundSpot om en skal fortsette å referere til det som er i toppskiktet på bilstereosiden Endret 7. september 2005 av Jalla Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 hehe, "ignorance is bliss". Må ikke friste meg med sånt vettu, da blir det fort så veldig veldig vanskelig å bestemme seg. hehe. gale 3040 3045 er de jeg har vurdert til nå da, både fordi de har pen finish å de er i en prisklasse som egentlig er for billig neste, hehe. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Ikke for å være ekkel, men du har jo gode kandidater i Audiovector og Klipsch også Se her. Personlig ville jeg heller spandert på meg etpar gode stativhøyttalere om du skal ha sub senere. En 10" SVS vil nok gjøre seg. Men Gale er slettes ikke gærne saker, du kan jo stikke innom Hi-Fi asylet og prøvelytte Edit: Skille mellom bil og hjem Endret 9. september 2005 av Jalla Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Personlig ville jeg heller spandert på meg etpar gode hattehyllehøyttalere om du skal ha sub senere. En 10" SVS vil nok gjøre seg. Men Gale er slettes ikke gærne saker, du kan jo stikke innom Hi-Fi asylet og prøvelytte Regner med det ikke er 6x9" du mener ? :!: Klipsch har jeg bestandig hatt lyst på. etter jeg fikk høre en av deres største hornhøytalere med 2x12" tror jeg det var. ikke fordi de spilte så høyt, men fordi det var en sånn kontroll over musikken med de. tenker jeg må ta meg en tur til trondheim å høre over utvalgene deres. Regner med jeg kommer til å koste på meg et surroundanlegg med tiden nå som jeg snart er ferdig med å studere. men da vil jeg jo selvsagt ikke ha no dritt. Så det er i tankene at jeg kan bygge ut det utifra de jeg nå kjøper. men det er jo ikke noe iveien for å kjøpe bakhøytalere først Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Noen som har prøvd disse? dali 3003 Har aldri hatt dali før, men husker den gamle 109 var en av mine favoritter da jeg var mindre. Jeg tenker og på å kjøpe ny dvd spiller. noen som har prøvd dennemarantz'n cd spillerne er ihvertfall gode etter min oppfatning Endret 7. september 2005 av pahf Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Tannoy Fusion gir mye for pengene, jeg har modell 2 er godt fornøyd. http://www.stereofil.no/produkter/hoyttale...y_fusion_2.html Lenke til kommentar
pahf Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Har aldri hørt noen tannoy høytalere før, men hører jo det er flere som anbefaler de. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Dm-600 S3 eller Focal-JMLab Chorus 706 S vil nok passe fint her.Personlig holder jeg en knapp på Focal ja enig en av det to da tror jeg du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Ta en titt på utvalget hos Fyndbørsen. De har mye bra og billig. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Etter endel svar på div forum, og en tlf til hifiklubben, ser det ut som jeg går for dali concept 6. Men jeg må selvsagt høre de først, men tror de vil tilfredsstille behovet for god lyd. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Etter endel svar på div forum, og en tlf til hifiklubben, ser det ut som jeg går for dali concept 6. Men jeg må selvsagt høre de først, men tror de vil tilfredsstille behovet for god lyd. Tja,ikke noe dårlig valg det. Fornuftig av deg å høre på de før du bestemmer deg. Jeg har en mistanke om at du vil synes dypbassen på Dali er dårlig. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 ja, ser ikke bortifra at den ikke er noe jordskjelvbass, men det kan jo suppleres med en aktiv sub, fks svs Noe som ser svært fristende ut. Men jeg tror nok de vil passe forholdsvis greit imotsetning til to cv som har stått å støvet ned en stund nå. De kan jo bare brukes på max volum, er jo ikke fin lyd i de, og etter min mening er det håpløst å se film med de, men det er min mening. Samtidig tenker jeg litt på at daliene kan brukes i et vellydende surround anlegg når den tid nærmer seg. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 jeg synes nå at C 6 levere nokk bass , klart ikke den som går lavest , men det er bra trykk i den Lenke til kommentar
pahf Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Regner med at jeg til slutt blir fornøyd men tiden vil vise. for nå så får de holde, så supplerer jeg med en sub senere. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Regner med at jeg til slutt blir fornøyd men tiden vil vise. for nå så får de holde, så supplerer jeg med en sub senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå