Paracet Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har en <div class="a"> som inneholder en <div class="b">. Om jeg legger til tekst i "b" vil "b" få høyden justert etter innholdet av denne teksten. Problemet er at jeg vil at "a" også skal få justert høyden etter innholdet til "b". Noen som har noe triks for å få til dette? Dette var problemet i teori, i praksis består problemet av enda flere divs. (Bilde) Den orange bakgrunnen stopper etter høyden på oppløsningen som skjermen kjører. Høyden er satt til 100%, i body, html og div tag som har orange bakgrunn. Jeg vil gjerne at den skal fortsette så lenge det er mer på siden. Håper jeg har spesifisert problemet klart nok. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Prøv å sett background på denne måten: html, body { background: #fff url('bildefil.gif') repeat-y; } Forresten, bruker du en XHTML DOCTYPE med application/xhtml+xml, eller standard HTML 4.01? Dette problemet oppstår oftare når XHTML er i bruk. Lenke til kommentar
Paracet Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Forresten, bruker du en XHTML DOCTYPE med application/xhtml+xml, eller standard HTML 4.01? Dette problemet oppstår oftare når XHTML er i bruk. Bruker begge deler om du forstår, kjører en test på browser og mime prioritering, stortsett er det 4.01(text/html) i IE og xhtml(application/xhtml+xml) i opera,netscape,ff. Problemet oppstår i alle. For meg så fungerer ikke koden du ga meg. Med den koden så får jeg satt bakgrunn på hele siden i alle høyder, men jeg vil på en måte ha 2 bakgrunner. En hvor din kode fungerer, hvor jeg har en grå stripet bakgrunn(som vist på bildet). Oppå den bakgrunnen, men bak alt annet, er den andre bakgrunnen som skal være orange. Det er høyden på denne orange fargen som nekter å tilpasse seg. Jeg kan jo sette den til å være uendelig høy, men vil aller helst ha den til å tilpasse seg etter innholdet Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 du kan 1: sette overflow: auto; på diven som har det bakgrundsbildet 2: la oss kalle div'n wrap og skriv #wrap:after { content: ""; display: block; clear: both; } 3: ha en tom div(kalt clear) sist i "wrap" og bruk: .clear { clear: both; } Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ah, trudde det var den bug-en som er i absolutt alle nettlesarar iht. bakgrunnsbilde på BODY der height er satt til 100%. orsus har nok løysinga. Lenke til kommentar
Paracet Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Orsus. Kan du beskrive litt mer, skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Uansett. takk for tips. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 legg til dette i bunnen av den div'n du vil skal strekke seg: <div style="clear:both"></div> Tror det skal gjøre susen Lenke til kommentar
Paracet Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Sorry for å plage dere med min udugelighet. Var jeg som hadde position: "absolute;". Beklager. Har klart å løse problemet nå. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå