Gå til innhold

MSI 6800GT @ Datasupply

AJW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håpte å få bestillt et jeg også, men den gang ei... :no:

Skal bestille meg et kort i dag..

Har en smertegrense på 2000 kr. (Gjerne mindre! )

Nå som det MSI kortet er borte, hvilket kjøp gir mest ytelse for pengene? (altså innenfor ca 2000)

Gode forslag? :hmm:

(hehe... helst skal det selvfølgelig yte fantastisk og være nesten gratis :whistle: )

Edit: mmm, må være AGP forresten..

Endret av Twigi
Lenke til kommentar

Litt OT, men dere som har god oversikt over gode priser på 6800-kort:

Jeg skulle gjerne skaffet meg et 6800-kort (AGP) med 256MB minne og dual-DVI utgang.

Finnes dette til en god pros noe sted? Skulle gjerne kommet under 2000 jeg også ;)

Lenke til kommentar

jeg er i samme posisjon som dere albe og twigi. Hadde også en smertegrense på ca 2000 kr. men ble ledet inn i fristelse av psdata. De tilbød meg 6800Ultra for 2800 for tort og svie og da var det vanskelig å si nei :) jeg og tror nok det er verdt det for et ultrakort.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
:!:

, etter det jeg vet, er Shg.no's Asus GeForce 6800GT 128MB DDR1. Dette kortet selges for 1679 kroner. Men igjen, dette er kun 128MB DDR1 minne mot MSI sine 256MB DDR3. I likhet med 6800 kortet så lar også Asus sitt 6800GT kort softmodde til 6800GT. Med softmod menes å åpne de 4 siste pipelines og den siste vertex pipelines

Litt flisespikkeri fra meg.Asus 6800gt 128mb har 16 pipes,og trenger ikke softmoddes :D Det er derfor det har GT i navnet.

syns det er feil at det heter 6800GT når det kun har 128mb ddr1 ram som er kun klokket til 700 mhz. blir jo langt i fra et fullverdig gt kort. man får jo heller ikke utnytta alle pipsene da minnet ikke vil henge med på høye oppløsninger osv.

Lenke til kommentar

OM dere ønsker forige genrasjons skjermkort er det ikke noe å haste for eller tro at dette er noe nytt

x800pro - 6800gt kommer snart til å droppe ned til 1600kr

x800xt - 6800 ultra ligger som regel rundt 2500kr etter et skifte.

Så ta det med ro alle som ønsker forige genrasjons kort til en ok penge kommer til å få det

EDit : og ja et standard x800pro må hardmoddes, om ikke du får tak i et billig vivo kort så kjøp et ordinært gt kort å behold garantien

er ikke helt på trynet denne prisen på 7800gt heller

http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=54445

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
OM dere ønsker forige genrasjons skjermkort er det ikke noe å haste for eller tro at dette er noe nytt

x800pro - 6800gt kommer snart til å droppe ned til 1600kr

x800xt - 6800 ultra ligger som regel rundt 2500kr etter et skifte.

Så ta det med ro alle som ønsker forige genrasjons kort til en ok penge kommer til å få det

Jeg har mine tvil om nettopp det. Vet ikke hvor du har denne informasjonen fra, men jeg snakket med MPX salgsavdeling og de forteller at kortene blir sendt tilbake til produsent i stedet for å bli dumpet. MSI har sluttet å levere 6800GT kortet, dette fikk jeg bekreftet både hos PSDATA og Datasupply i dag.

Lenke til kommentar
........... jeg snakket med MPX salgsavdeling og de forteller at kortene blir sendt tilbake til produsent i stedet for å bli dumpet. MSI har sluttet å levere 6800GT kortet, dette fikk jeg bekreftet både hos PSDATA og Datasupply i dag.

Snodig.

6800gt/ultra er vel de beste kortene man kan få til AGP-systemer.

Ser ikke helt logikken i å slutte å selge dem da.

Lenke til kommentar

det må da være fordi det er en svinnende marked, og at kortprodusentene gjerne vil ha oss over på pciex. Tror ikke det lønner seg å selge topp-agp kort i like stor grad når markedet er på vei over til pciex. Dette gjelder vel for så vidt både for toppmodeller og rimeligere modeller.

Lenke til kommentar

jeg har det fra at det har verdt sånn hvert år

Hvorfor for man kjøpt 9800pro og fx kort enda da? 9800pro stoppet feks også på 1600 der den lå veldig lenge, men har funnet den ned i 1200kr, men er jo uaktuelt å kjøpe dette kortet nå uansett

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har det fra at det har verdt sånn hvert år

Hvorfor for man kjøpt 9800pro og fx kort enda da? 9800pro stoppet feks også på 1600 der den lå veldig lenge, men har funnet den ned i 1200kr, men er jo uaktuelt å kjøpe dette kortet nå uansett

Hvorfor er det uaktuelt?

Snakker du på vegne av deg selv.. eller alle "skjermkortfreakene" som alltid "bare må ha" det siste og "verste"? :)

Ett 9800Pro er da fremdels ett bra kort... faktisk, - for under ett år siden var 9800Pro det eneste kortet som ihuga spillere ville anbefale..

Jeg fikk forøvrig tak i ett 9800Pro for kr.650 på Komplett denne uka.. Helt greit kort i ett helt greit A64-system vil jeg si.

Bare så det ikke er noen tvil...:

Jeg er selv litt for opptatt av å ha det "verste", men gjerne så billig som mulig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det ble ikke noe 6800GT på meg heller.. Det var utsolgt fra produsent/leverandør, men det var kanskje like greit.

Ref. påstand om at det var ett heller dårlig tilbud..

:p

Lenke til kommentar
Det ble ikke noe 6800GT på meg heller.. Det var utsolgt fra produsent/leverandør, men det var kanskje like greit.

Næmmen. Løp du ikke raskt nok ned til Datasupply? Huff da. Men det er kanskje håp likevel? Cray.no har også "tilbud" på dette skjermkortet, utrolige 1962 kroner :thumbup: Dog, ikke på lager.

Endret av Pingo68
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Næmmen. Løp du ikke raskt nok ned til Datasupply? Huff da.

Slapp det da...

De fikk inn 20 kort (som kommer til uka).. De av oss som bestilte etter de 20 første ble for seine.. (litt over 50 bestillinger fikk de inn bl.a. på grunn av denne tråden).

Seriøse leverandører/selgere gir beskjed når de ikke kan levere...

Lenke til kommentar
jeg er i samme posisjon som dere albe og twigi. Hadde også en smertegrense på ca 2000 kr. men ble ledet inn i fristelse av psdata. De tilbød meg 6800Ultra for 2800 for tort og svie og da var det vanskelig å si eni :) jeg og tror nok det er verdt det for et ultrakort.

mulig 2800 er en god pris for 6800ultra, men det har vært 7800gt kort til 3095kr allerede, så jeg kan jo krangle litt på det.

problemet er her at man må ha et agp kort. og da blir det straks værre igjen.

jeg mener selv at 2800 for et ultrakort er for dyrt når du sammenligner med 6800gt sin ytelse til ca 2000kr. det er 40% mer penger for kanskje 5-10% mer ytelse...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg mener selv at 2800 for et ultrakort er for dyrt når du sammenligner med 6800gt sin ytelse til ca 2000kr. det er 40% mer penger for kanskje 5-10% mer ytelse...

Det har du helt rett i..

I øyeblikket er det ikke så gode tilbud på høytytende skjermkort for AGP som det er for PCI-E..

Mulig vår lokale skjemkortekspert kan hoste opp noen flere tilbud (hvis noen overhodet) på 6800GT eller tilsvarende.. som er på lager.. :roll:

Demokort på Komplett er nok det beste tipset tror jeg.. dukker stadig noe opp der.. og innimellom på Bruktmarkedet.. (de går fort).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

problemet er bare at det er tomt for 6800GT kort .Som jeg skrev øverst på side to var det mange som var fri for dette kortet , og to nettbutikker bekreftet ovenfor meg i dag de ikke flere fra MSI.

FOr øvrig vil jeg nevne at hvis man prisguider seg frem til 6800GT går de opp til over 3100 (C3D sitt) Og jeg syns ikek 2800 er helgalt for et 6800 ultra når det billigste (MSI sitt) 6800GT kortet åpenbart er utsolgt.

Jeg syns ikke det høres så forbanna pussig ut om realiteten er at det kommer te å bli vanskeligere å få tak i agp-kort og at de slett ikke blir billigere. Spesielt med støtte i det jeg tidligere har sagt i denne tråden om hva strategien til leverandørene virker å være. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...