Gå til innhold

MSI 6800GT @ Datasupply

AJW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:dribble:

Greit, jeg tar til meg den der, men har alltid sett på komplett.no som prisdyktig. :p

Alt under 2000,- er da billig for det kortet der?!

Ville jo tro at under 2000 kroner er en god pris for et slikt agp basert skjermkort. Lurer litt på og kjøpe det selv, solgte nemligen et Asus GeForce 6800 128MB skjermkort for en veldig god pris her om dagen.

Spørsmålet er selvfølgelig, 6800GT 256MB AGP eller X800PRO 256MB VIVO AGP :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ikke for å være ekkel med deg, men PsData.no selger nøyaktig det samme kortet for 1886 kroner :thumbup:

OK. 1915 - 1886 = ? > frakt ?

Ikke det nei..

Selv om du evt. bor "i gokk".. så er Datasupply billigere for de av oss som kan hente kortet i butikken (i Oslo).

Og er det ikke ett godt tilbud heller? For dyrt? Hvor finner du 6800GT til den prisen der andre steder? Opplys meg/oss andre om det i tilfelle..

X800Pro er ikke bedre enn ett 6800GT sist jeg testet ut dette, men det ser jo unektelig ut som om det kan være bedre/like bra tilbud på X800Pro om dagen..

Lenke til kommentar

Og er det ikke ett godt tilbud heller? For dyrt? Hvor finner du 6800GT til den prisen der andre steder? Opplys meg/oss andre om det i tilfelle..

Tilbud?

Hele poenget mitt er, bosatt i Oslo eller ikke, at 1915 kroner ikke er noe røverpris i det hele tatt. For slik oppfattet jeg trådstarter. PsData.no selger kortet billigere, frakt eller ei. Ikke er det tilbudspris heller (står i alle fall ikke oppført som ukens tilbud). Cray.no er knappe 200 kroner dyrere.

En annen ting er at jeg eventuelt ville ha betalt kun 1966 kroner inkl. porto (via visa) for dette kortet (halvveis til "gokk"). Du derimot, ville etter all sannsynlighet, betalt 1978 kroner hos Datasupply.no (butikkpris). Om du er i tvil, sjekk denne linken..

Om X800PRO kortet er bedre eller ikke har jeg ikke noe peiling på, da jeg ikke har vært borti det. Men prisen er, etter min mening, bra.

Ps:

Jeg har ikke nevnt noe om at jeg synes at 6800GT kortet er dyrt. Jeg påpekte bare det enkle faktum at det ikke var noe spesielt billig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når du bestiller via Web'n for å hente i butikken betaler du Webpris.

Nok om det..

Hvorfor er ikke ett 6800GT til under 2k ett bra tilbud?

Når jeg sjekker prisguiden ser det jo unektelig slik ut, men jeg antar at du muligens er noe mer oppdatert på priser/vet om tilbud på skjermkort. :p

PS.

Jeg bestilte kortet fra Datasupply nå... De fikk 10 kort inn i forrige uke.. som gikk med det samme.. Neste "ladning" kommer neste uke.. for de som også synes dette var ett godt tilbud..

Mulig Pingo68 vet om ett parti 6800GT til under kr.1500.. men da ville det vært fint om han opplyste om hvor det måtte finnes.. og om de kan levere.. :whistle:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

:!:

Under 1500 kroner? Hvor har du fått tak i den summen fra?

Riktignok kjøpte jeg et Asus GeForce 6800 128MB DDR1 for 1250 kroner for et par uker siden hos Shg.no, men derfra til 6800GT 256MB DDR3 er veien litt lengre. Ikke for det, det lot seg softmodde til 6800GT. Billigste 6800GT kortet per i dag, etter det jeg vet, er Shg.no's Asus GeForce 6800GT 128MB DDR1. Dette kortet selges for 1679 kroner. Men igjen, dette er kun 128MB DDR1 minne mot MSI sine 256MB DDR3. I likhet med 6800 kortet så lar også Asus sitt 6800GT kort softmodde til 6800GT. Med softmod menes å åpne de 4 siste pipelines og den siste vertex pipelines

Mulig du synes at 1915 kroner er et tilbud når man kan få kjøpt det samme kortet andre plasser for bortimot samme summen (oridinær pris hos PsData.no).

Tilbud i mine øyne derimot er når man kjøper en Intel Pentium M 760 for 1750 kroner pluss porto når samme prosessor alle andre plasser minst koster 2450 kroner.

Vel, jeg har sagt nok om denne saken i så måte. La oss kalle 1915 kroner for et tilbud, om det behager folket. 1915 kroner er i alle tilfeller en god pris på et 6800GT 256MB DDR3 skjermkort.

Ps:

Mulig du fikk webpris hos Datasupply.no når du hentet det fysisk i butikken. På mange måter "lurer" de kundene sine som går i butikken og kjøper, når de via nettet kan bestille for så og hente i butikken. Men men ....

Endret av Pingo68
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Godt spørsmål.. :)

Jeg tok litt hardt i når du skriver at kr.1900 (ca) ikke er ett godt tilbud på ett 6800GT *med* 256MB DDR3-minne (dvs. det ett 6800GT skal ha).

Da må kr.1500 være ett godt tilbud vil jeg tro..

Og så antok jeg at du har "relativt" god oversikt over skjermkort/priser.. slik at jeg kunne bli opplyst..

Da tror jeg også at jeg har sagt mitt...

:p

Lenke til kommentar

Godt spørsmål.. :)

Jeg tok litt hardt i når du skriver at kr.1900 (ca) ikke er ett godt tilbud på ett 6800GT *med* 256MB DDR3-minne (dvs. det ett 6800GT skal ha).

Da må kr.1500 være ett godt tilbud vil jeg tro..

Og så antok jeg at du har "relativt" god oversikt over skjermkort/priser.. slik at jeg kunne bli opplyst..

Da tror jeg også at jeg har sagt mitt...

:p

ja, latency er viktig!

Lenke til kommentar

, etter det jeg vet, er Shg.no's Asus GeForce 6800GT 128MB DDR1. Dette kortet selges for 1679 kroner. Men igjen, dette er kun 128MB DDR1 minne mot MSI sine 256MB DDR3. I likhet med 6800 kortet så lar også Asus sitt 6800GT kort softmodde til 6800GT. Med softmod menes å åpne de 4 siste pipelines og den siste vertex pipelines

Litt flisespikkeri fra meg.Asus 6800gt 128mb har 16 pipes,og trenger ikke softmoddes :D Det er derfor det har GT i navnet.

Lenke til kommentar

Hele poenget mitt er, bosatt i Oslo eller ikke, at 1915 kroner ikke er noe røverpris i det hele tatt. For slik oppfattet jeg trådstarter.

Må få presisere at det var differansen mellom prisene på komplett og datasupply jeg ble overasket over. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...