Gå til innhold

Hiper ATX 580w HPU-4B580-eiere se her! *løst*

Anbefalte innlegg

Kjøpte og installerte min for et par dager siden (her), og har oppdaget følgende:

Når jeg slår av pc'en på vanlig måte (Startmeny - Slå av maskinen) så slår maskinen seg riktignok av, men:

-leds'ene på Hiperen lyser fortsatt

-et grønt lys på hk lyser fortsatt (sikkert bare en strømindikator)

-viften på Hiperen går fortsatt

Venter jeg en liten stund (kanskje opp mot en time?) så har ledsene slått seg av, men:

-lyset på hk er fortsatt grønt

-viften på Hiperen går fortsatt; bare med svært redusert hastighet

Er dette normalt/noen andre som har det slik? Til nå har jeg manuelt slått av strømforsyningen med bryteren bakpå, men det skal da vel ikke være slik? Eller? :hmm:

Takker for tilbakemeldinger!

Endret av Joachim Murat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar!

Jeg har ikke sjekket så inngående hvor lang tid det går før de evt. slår seg av, men i går gikk de fortsatt på redusert hastighet omtrent en time etter jeg slo av maskinen. Kan prøve å time det bedre i morgen :yes:

Hk mitt er Asus A8N-SLI. Har noen av dere samme psu'en? Hvordan er det evt hos dere?

Lenke til kommentar

Hadde litt problemer med dette når jeg satt i min også.

Prøv å koble ut alle de små ledningene som går fra kabinettet, som hodetelefon inngang, mic osv. Koble bare til ledningen(e) som har med power og ON/OFF, Og sørg for at de sitter riktig. Gjerne sjekk 5 ganger..

HD og grafikkort må være tilkoblet.

Lenke til kommentar

Altså:

Slo av maskinen i går kveld på vanlig måte, og ganske riktig lyser leds, grønt lys på hk og viftene går. Denne gangen tok det imidlertid ca 2 min (som JumboJet var inne på) før ledsene slår seg av. Imidlertid nekter lyset på hk å slå seg av og viften på Hiperen sluter ikke å gå; den bare går veeeeldig tregt rundt. Turde ikke la maskinen stå sånn i hele natt så jeg slo den av bakpå når jeg la meg.

Tror dere det er noe fare med å bare la den stå?

Edit: Takker for tipset Devious, men har ikke giddet å begynne å koble om ting enda :p

Endret av Joachim Murat
Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort har du?

Jeg opplevde nesten det samme i dag nå jeg monterte en mist men det skyltes bare at jeg hadde klart og kortslute en av kontaktene mot hovedkortet så når jeg slo på power brytern på strømforsyningen fikk jeg lys på feil led på hovedkortet og viftene startet.

så vil tro at hovekortet dit får strøm gjenom en eller annen bakvei

Lenke til kommentar

jeg har hiper de blåe og viften går i 5 min etter pc-en er skrudd av for øke leve tiden og for å få varm luft ut av kabinetet. den jeg fikk hadde en defekt som gjore at den hadde fått olje søl eller no slikt uansett så rant det ut en olje lignende veske som sluktet svidd så glad for at det ikke traff andre komponenter

Lenke til kommentar

Takker for innspill.

Kan noen kanskje si meg om jeg har koblet psu riktig til hovedkortet?

Jeg har koblet strøm til flg kontakter:

1 til "EATXPWR" (24 pins "hovedstrømkontakten :roll: )

1 til "ATX12V" (som er "molex'en"?)

I tillegg har jeg koblet på strøm til en fire-pins strømkontakten merket "EZ_PLUG" som står akkurat ovenfor pci-e port nummer 1. Vet ikke helt hva denne kontakten er eller gjør, men jeg koblet til der likevel :!:

Kan det være den som er problemet?

Link til manualen til hk hvis noen føler seg kallet til å gå i dybden her :cool:

Lenke til kommentar

He he, det er jo alltids en mulighet for at paranoiaen tok overhånd ja :!:

Når jeg ser nærmere etter slutter faktisk viften å gå ca 5 min etter jeg slår av, men det er noen pitte små leds som blinker litt i utkanten av selve viften sånn at det ser som at den går.

Jaja, jeg anser problemet som løst da! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...