Gå til innhold

Post dine 7800GT OC resultater her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-gjmTLx

Original luftkjøler her i et Stacker kabinett med et par gode 12cm vifter.

Mitt kort ligger på 48 C idle...ved full belastning er jeg usikker, men GPU henger ihvertfall ikke før core er oppe i 530+. Artifacts ved 525+...

Jeg satte core'n til 508 med et ønske om å forlenge levetiden på kortet en smule...

Endret av Slettet-gjmTLx
Lenke til kommentar

8552 med 7800gt 512 ghl kort er ikke så bra da. Du kan sikkert presse enda mer ut av kortet. Har du tatt biosmodd. Jeg klarer ca 9.4k i 3dmark05 med et single 7800gt 256 kort. Da var kortet klokket til 550/1260, riva tuner viste 590/1260. Kun biosmodd var tatt på det kortet. 1.4v-1.5v

Hvis du fikser deg vannkjøling, kan du sikkert gå over 9k ganske lett i 05.

Edit: Glemte å nevne at jeg klarte over 9k uten modd på kortet, stock vgpu pg stock bios på kortet. Bare med vannkjøling.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Du har så rett samye83...

Men så er det akkurat det med å skaffe seg vannkjøling får å få de stakkars 500+ poeng ekstra med et single kort....det koster mer en det smaker spør du meg.

Da legger jeg heller pengene i et likedant kort etterhvert, så får det heller skure å gå uten de siste 20mhz'ene på kortet/-ene. ;)

Spiller uansett Oblivion i 1680x1050 med mycket bra grafikk som det er...

Men kudos for score på 9k+ med single kort skal du likevel ha! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, man skaffer ikke kjøling kun til klokking av gpu'en da :tease: Cpu'en vil ha godt nytte av det også. Og slipper du unna agressive viftesus fra cpu'en og gpu'en, og kanskje til å med chipsettet. Skal man kun kjøpe vannkjøing til gpu'en så er det bortkastet penger. Og som du sier blir det mye bedre med et 7800gt til.

Klarer du å spille ob 1680x1050 med kun det ene kortet? Gt sli 1680x1050 med hdr hos meg sliter jeg med lav fps. Helt ned mot 30 ute i marka. Også sliter jeg med ramlagg når jeg har på hdr og så høy oppløsning... Hvordan innstillinger har du?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Blir noget off topic dette, men skitt au...

Nøyaktig settings har jeg mistet oversikten over for lenge siden i Oblivion...jeg begynte så smått med denne:

http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?SCID=27&CIID=36222

..så har det blitt en del enkeltstående tweaks i etterkant, mods med bedre textures osv.

Nå skal jeg IKKE si at det er den mest imponerende FPS'en som frembringes, men så lenge det ikke irriterer meg, lar jeg det være (Har da ei heller målt FPS).

Et spill med grafikk som Oblivion fortjener høy oppløsning og mest mulig detaljrikdom spør du meg. Hvis ikke kan man liksågodt spille hvilket som helst annet spill i samme sjanger.

Lenke til kommentar

har klokket min gainward 7800gt med zalman heatpipekjøler til 480/1190 og fikk 8181 poeng i 3dmark05...varmen lå da på 61 max...under fear ligger den på 69 max..det er med vifta på siden på minimum..lurt med vannkjøling for mere klokk?

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å komme seg over 500mhz på core med biosmodd. Men ikke alle kort er like gode. Mitt gamle 7800gt klarer fint 550mhz i spill uten å vise tegn til artifacts, mens mitt nyere 7800gt er mye dårligere til klokking. har ikke moddet det ennå, men håper iallfall på 530+. Holde gpu'en kald er også viktig. Klokker lenger da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...