Gå til innhold

Post dine 7800GT OC resultater her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du en riktig hardcore jævel så finner du sikkert en utvei, men da koster det sikkert så mye og er veldig risikabelt at det ikke lønner seg.

 

Det holder vel i massevis til de spillene du har nå vel? Du må jo regne med PC oppgradering for hver nye generasjon spill allikevel. Snart kommer vel GeForce 8 series kort også. Og SLi blir jo bare bedre og bedre med dual-GPU kort og sånt.

 

Tommy went GT and now he regrets. Hah-hah!

Å tro du skal snyte nVidia for 1000 spenn ved å åpne pipelines er vel litt drøyt da.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
De 502 Mhz'a, er det de virkelige eller kommer de 30 (?) i tillegg. Er det ikke no greier med at kortet går fortere enn det som vises i f.eks RivaTuner ?

5239340[/snapback]

Så vidt eg har forstade det, vil kortet auke sin eigen klokkefrekvens med 40 MHz når det skal brukast på 3D-grafikk. Difor visast mitt 7800GT-kort (som eg for øvrig køyrer 24/7 på 463 MHz / 1200 MHz 100% artifacts-fritt) med ein klokkefrekvens på 504 MHz på Futuremark ORB (lenkje: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1494952).

 

Eg for min del oppgjev alltid den frekvensen eg stiller inn på PCen min, men eg veit ikkje kva andre gjer. Viss det er forskjellig praksis på dette området, vert det sjølvsagt verre å samanlikne korta. Kva seier de, folkens? Brukar de å oppgje den klokkefrekvensen de stiller inn med Coolbits/Rivatuner/e.l., eller oppgjev de den som står på ORBen?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Brukar de å oppgje den klokkefrekvensen de stiller inn med Coolbits/Rivatuner/e.l., eller oppgjev de den som står på ORBen?

Jeg ser på den frekvensen jeg stiller inn på rivatuner.

5241860[/snapback]

Då må eg berre få seie at eg er mektig imponert over resultatet ditt! Over 500 MHz med stock-kjølar... Slikt står det respekt av! :thumbup:

 

Er dette stabilt og fritt for artifacts og?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Testet nettopp mitt system i 3DMark05.

 

Clock: 498/1202 (viser 540/1197 i 3DMark05)

Score: 8280

 

Stock GPU kjøler, og bruker Rivatuner. Ellers CPU clocket fra 2200 til 2530Mhz med Zalman kjøler.

 

Med tanke på at jeg bruker en clocket AMD 3200+ med den gamle 754 sokkelen, må jeg si meg ganske fornøyd. :thumbup:

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar
Brukar de å oppgje den klokkefrekvensen de stiller inn med Coolbits/Rivatuner/e.l., eller oppgjev de den som står på ORBen?

Jeg ser på den frekvensen jeg stiller inn på rivatuner.

5241860[/snapback]

Då må eg berre få seie at eg er mektig imponert over resultatet ditt! Over 500 MHz med stock-kjølar... Slikt står det respekt av! :thumbup:

 

Er dette stabilt og fritt for artifacts og?

5243251[/snapback]

Takker :p Er veldig fornøyd selv også. :)

På 500Mhz kan det komme en å annen liten artifact men d e sjeldent, men dersom jeg øker til 502Mhz blir det en god del :p

Lenke til kommentar

Jeg får 14000 i 3DMark03 uklokka, 16000 klokka til 490/1180....

 

MEN i 3DMark*05* får jeg 2000???

Den første testen går veldig greit, men når den kommer til den andre så hopper den liksom ut til windows igjen før den hopper INN igjen og fortsetter, da med fps på 0! Går drit sakte før den er tilbake til normalen på den tredje testen, fra 4. test og utover går det treeeegt igjen.

Hvis jeg multitasker ut i windows mens testen går, så har det kommet opp et lite vindu som sier "Skjermen endret oppløsning" eller noe i den duren....Hva er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...